AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #1 Skrevet 16. desember 2023 Det var nettdating og vi traff hverandre. Jeg ønsket ikke videre kontakt, og ga en noe diffus melding. Hun tente meg ikke. Hun ønsket et bedre svar, og jeg skrev noe om mine preferanser. Hun svarte bare at jeg kunne fått drømmedama hvis jeg hadde væt mer åpen og spesifikk. Og leser man her på KG, så er det tabu å komme med preferanser. Godt voksen her, men det spiller kanskje liten rolle.... Anonymkode: cd6ea...a6d
Gjest WhisperingWind Skrevet 16. desember 2023 #2 Skrevet 16. desember 2023 Det handler mest om kjemi. Enten er den der eller ikke🤷🏻♀️ Betyr ikke at det er noe galt med vedkommende. Har datet en del siden før sommmeren og en kjenner straks det er en kjemi. Ofte kan en ikke sette fingeren på hvorfor det ble kjemi med akkurat den ene. De jeg har datet har vært fine menn. Morsom, lett å prate med. De ville møte meg igjen. Noen fikk jeg nok kjemi med til å møte igjen. De så helt forskjellige ut utseendemessig. Han jeg dater nå smalt det med. Uten at jeg kan pin pointe akkurat hvorfor. Det er ingen fasit på hvorfor en kjenner noe med noen og ikke andre. Uavhengig av utseendet, livssituasjon etc. Om en fyr hadde spurt meg om hvorfor så hadde jeg ikke kunne kommet med et klart svar. Jeg følte det ikke. Ikke noe jeg kan styre🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #3 Skrevet 16. desember 2023 Preferanser er ikke tabu, men det er ikke nødvendig eller folkeskikk å bruke preferansene sine som den grunnen du forteller når du avviser noen. Det kan fremstå nedrakkende så sånt holder man for seg selv. Unødvendig av deg å svare henne på den siste meldingen, og i hvertfall på den måten du gjorde. Man pleier å avvise på en respektfull måte og ønske hverandre lykke til og ikke peke ut alt den andre ikke er/har som ikke er bra nok for deg. Anonymkode: cf200...d7e 3
Trek Skrevet 16. desember 2023 #4 Skrevet 16. desember 2023 Folk må slutte med diffuse avslag. Vær tydelig på at du ikke fikk de rette følelsene og ikke ønsker å ta det videre. Det er lettere å takle avslag enn uvisshet. 3
Sparkling_Pink Skrevet 17. desember 2023 #5 Skrevet 17. desember 2023 Det er min erfaring også at det ikke er fungerende samtaler når jeg avviser noen og de graver etter hvorfor. Forsøkene mine på å forklare mine preferanser har jeg inntrykk av blir fortolket som muligheter for å diskutere. Jeg kommer så og si aldri med preferansene mine uoppfordret og jeg opplever de som irrelevant for de fleste. En sjelden gang har jeg fått berettiget kritikk, det har gått på uklar kommunikasjon rundt sentrale livsvalg. På Instagram har jeg fått henvendelser hvor plattformen brukes til dating, noe som overhodet ikke er min ønskete bruk av stedet. Å forklare at jeg ikke relaterer til noen der fordi de relevante parameterne ikke er tilstede for meg resulterer i all mulig av forklaringer om hvor jeg har tatt feil og at jeg da ikke har noe på Instagram å gjøre. Noen ganger trekkes det fram hva «jeg går glipp av». Så det fører ingen steder. Jeg synes det er gode forslag her i tråden på å avslutte med vennlige og klare formuleringer.
Fremmed fugl Skrevet 17. desember 2023 #6 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det var nettdating og vi traff hverandre. Jeg ønsket ikke videre kontakt, og ga en noe diffus melding. Hun tente meg ikke. Hun ønsket et bedre svar, og jeg skrev noe om mine preferanser. Hun svarte bare at jeg kunne fått drømmedama hvis jeg hadde væt mer åpen og spesifikk. Og leser man her på KG, så er det tabu å komme med preferanser. Godt voksen her, men det spiller kanskje liten rolle.... Anonymkode: cd6ea...a6d Hvilke preferanser var det som du skrev noe om?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå