AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #1 Del Skrevet 16. desember 2023 Damene på Kvinneguiden: Misogyni = negativt Misandri = OK, oppfordres Hykleri deluxe Anonymkode: e7fe6...50f 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 16. desember 2023 #2 Del Skrevet 16. desember 2023 Er det noen som oppfordrer til hat av kjønn her inne? 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #3 Del Skrevet 16. desember 2023 Topsi skrev (Akkurat nå): Er det noen som oppfordrer til hat av kjønn her inne? Nei det er nok bare en ned store vrangforestillinger ute og går eller ser det som "hat" om noen er uenige med vedkommende. Anonymkode: 9f3db...61d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rullgardinen Skrevet 16. desember 2023 #4 Del Skrevet 16. desember 2023 Som en mann her på kvinneguiden ser jeg alvorlig talt ikke så mye misandri. Så må man jo faktisk se seg litt rundt og skjønne i hvor stor grad man kan sparke opp i stedenfor ned. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #5 Del Skrevet 16. desember 2023 Skal ikke påstå at jeg aldri har sett det, men det er svært sjeldent. Ser mye mer kvinnehat merkelig nok, når dette er kvinneguiden. Anonymkode: 5ccf1...e7b 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #6 Del Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skal ikke påstå at jeg aldri har sett det, men det er svært sjeldent. Ser mye mer kvinnehat merkelig nok, når dette er kvinneguiden. Anonymkode: 5ccf1...e7b Det ironiske er jo at de som bruker anklagelsen "kvinnehat" her (og de er mange), faktisk er de som hater menn. Grer alle menn med samme kam og sier de er mange moralsk obskøne ting Anonymkode: e7fe6...50f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #7 Del Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det ironiske er jo at de som bruker anklagelsen "kvinnehat" her (og de er mange), faktisk er de som hater menn. Grer alle menn med samme kam og sier de er mange moralsk obskøne ting Anonymkode: e7fe6...50f Ja , for det er jo rart at dette har en sammenheng 😛 Og akkurat det samme andre veien. Anonymkode: 003b7...f1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #8 Del Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det ironiske er jo at de som bruker anklagelsen "kvinnehat" her (og de er mange), faktisk er de som hater menn. Grer alle menn med samme kam og sier de er mange moralsk obskøne ting Anonymkode: e7fe6...50f Det kan i alle fall synes som om «*hat» lett kommer fram når argumentene mangler. Anonymkode: fda98...2dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 16. desember 2023 #9 Del Skrevet 16. desember 2023 Kjønnshat og generalisering etter kjønn er negativt uansett, med mindre generalisering går ut på å virkelig prøve å forstå ulikheter med fokus på å fungere bedre sammen. Hvert individ må imidlertid møtes som individ, så man må alltid være åpen for at generaliseringer bommer ovenfor et individ. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #10 Del Skrevet 16. desember 2023 Tror det mest vågale jeg har sett her var i Singeliv seksjonen. Der var det en dame som definerte menn som "de som knivstikker, voldtar, slår og dreper..." etc. Var ikke så hyggelig å lese det ass 😅 Anonymkode: e7fe6...50f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #11 Del Skrevet 16. desember 2023 Jeg er usikker på om dette er et genuint spørsmål eller deling av irritasjon, men prøver å svare. Kjenner flere kvinner som kan si at de ikke liker menn. I det så legger de at de føler seg utrygge, ikke sett og ikke hørt. Når menn ikke liker eller hater kvinner, utøver de ofte vold/voldtekt/trakassering mot kvinner i større eller mindre grad. Tror at kvinnehat fra menn er farligere for kvinner enn hva mannehat fra kvinner er for menn. Når det er sagt så synes jeg både kvinnehat og mannehat generelt er tull. De fleste menn og kvinner er flotte folk. Så er det dessverre noen menn og kvinner som ikke er så flotte, som hater på andre. Anonymkode: 9a94d...de8 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #12 Del Skrevet 16. desember 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Damene på Kvinneguiden: Misogyni = negativt Misandri = OK, oppfordres Hykleri deluxe Anonymkode: e7fe6...50f *disclaimer* Troll alert De fleste kvinner her inne har menn i sin nærmeste familie, kanskje til og med i sin vennekrets. Vi hater ikke menn. Vi hater hva enkelte menn tror de kan gjøre mot oss uten vårt samtykke. Samtykke. Det er så enkelt, likevel akk så vanskelig for *not all men* Jeg samtykket ikke i voldtekt, fysisk vold, endeløs tafsing. Jeg vokste opp med "gutter er gutter". Nå er jeg i "jenter er jenter"-alder, og vi hater dere ikke. Men prøv oss. Anonymkode: 86864...329 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #13 Del Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): *disclaimer* Troll alert De fleste kvinner her inne har menn i sin nærmeste familie, kanskje til og med i sin vennekrets. Vi hater ikke menn. Vi hater hva enkelte menn tror de kan gjøre mot oss uten vårt samtykke. Samtykke. Det er så enkelt, likevel akk så vanskelig for *not all men* Jeg samtykket ikke i voldtekt, fysisk vold, endeløs tafsing. Jeg vokste opp med "gutter er gutter". Nå er jeg i "jenter er jenter"-alder, og vi hater dere ikke. Men prøv oss. Anonymkode: 86864...329 Gutter og menn holdes selvfølgelig til samme standard som alle oss andre. Men for noen er det nok kjipt at de har mistet det grstiskortet. Det virker som om flere skulle ønske man hadde lavere forventinger til dem. Har man det, slipper de tross alt å ta ansvar for sine egne handlinger. Anonymkode: 4b953...ba4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #14 Del Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men prøv oss. Anonymkode: 86864...329 Døh....eh? 🤣 Anonymkode: e7fe6...50f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #15 Del Skrevet 16. desember 2023 15 minutter siden, AnonymBruker said: Gutter og menn holdes selvfølgelig til samme standard som alle oss andre. Men for noen er det nok kjipt at de har mistet det grstiskortet. Det virker som om flere skulle ønske man hadde lavere forventinger til dem. Har man det, slipper de tross alt å ta ansvar for sine egne handlinger. Anonymkode: 4b953...ba4 Ikke sant. Jeg har to sønner, begge snakker åpent med meg om alt. Selvfølgelig...? Den yngste hadde en tid der han var på vei inn i Tate-territorie, men siden han ser sine kvinnelige slektninger som faktiske mennesker gikk dette raskt over. Absolutt alle må arresteres ifht negativ opptreden mot andre - uansett kjønn. Kroppsdeler/genetikk/hormonbalanse påvirker ikke om du er idiot eller ikke. Anonymkode: 86864...329 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #16 Del Skrevet 16. desember 2023 20 minutter siden, AnonymBruker said: Døh....eh? 🤣 Anonymkode: e7fe6...50f Oss. The she's, the he's and the they's Anonymkode: 86864...329 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #17 Del Skrevet 17. desember 2023 Nei det er ikke mannshat å si at utro menn/personer er duste, at en far som aldri bidrar hjemme er bare å dumpe, at en kjæreste som ikke respekterer damens nei til analsex er respektløs eller at noen som victimblamer et voldsoffer er en misogynist. Det er bare å påpeke sannheten, og ikke noe hatefullt eller mannsundertrykkende å si det. At enkelte menn føler at det er mannsundertrykkende er fordi de forventer å bli opphøyet som menn og aldri snakket i mot, ergo kvinneundertrykkere. Ja, det er kvinnehat når menn her inne slutshamer, aldersshamer, fatshamer, victimblamer voldtektsofre og voldsofre og kommer med holdninger som leder til den farlige ukulturen som dreper kvinner. Og det er mye av de holdningene her inne og de mennene som føler seg truffet eller provosert bør reflektere nærmere over egne holdninger og hva slags struktur de kommer fra og bidrar til Anonymkode: 1e237...ecb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #18 Del Skrevet 17. desember 2023 De få gangene jeg ser mannsundertrykkende holdninger her inne så er det alltid noen kvinner som sier i fra og står opp mot det, og ironisk nok er de mannsundertrykkende holdningene nesten alltid fra menn selv her inne: homofobi og transfobi for eksempel, islamofobi, toksisk machokultur der de ser ned på følsomme menn eller fremstiller menn som noen som må være høye, muskuløse og full av sexdrift og aggresjon for å være "ekte menn" 🙄 Anonymkode: 1e237...ecb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 17. desember 2023 #19 Del Skrevet 17. desember 2023 Det finnes både mannlige og kvinnelige incels og begge deler er like stusselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå