AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #1 Del Skrevet 16. desember 2023 Jeg leser ofte i avisen om at aksjonister ødelegger for andre for å fremme sin sak. Sånn som her https://www.dagbladet.no/sport/provde-a-stoppe-lopet-1/80687125 Jeg skjønner ikke hvordan de tenker. Hva er logikken bak denne handlingen eller når de feks skaper farlige trafikale situasjoner ved å stoppe trafikken midt i rushtiden? For skjønner de ikke at dette bare provoserer folk, og at det overhodet fremmer deres sak positivt? Om noe blir folk så provosert at de iallfall ikke gidder å støtte en sak som disse aksjonistene prøver å fremme, og heller støtter det motsatte. Så er aksjonister dumme, eller bare gjør de seg dumme? Anonymkode: 2bd10...978 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #2 Del Skrevet 16. desember 2023 Just now, AnonymBruker said: Jeg leser ofte i avisen om at aksjonister ødelegger for andre for å fremme sin sak. Sånn som her https://www.dagbladet.no/sport/provde-a-stoppe-lopet-1/80687125 Jeg skjønner ikke hvordan de tenker. Hva er logikken bak denne handlingen eller når de feks skaper farlige trafikale situasjoner ved å stoppe trafikken midt i rushtiden? For skjønner de ikke at dette bare provoserer folk, og at det overhodet fremmer deres sak positivt? Om noe blir folk så provosert at de iallfall ikke gidder å støtte en sak som disse aksjonistene prøver å fremme, og heller støtter det motsatte. Så er aksjonister dumme, eller bare gjør de seg dumme? Anonymkode: 2bd10...978 Gratulerer. Du har akkurat gjort det de er ute etter. Oppmerksomhet Anonymkode: 48aa7...bee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #3 Del Skrevet 16. desember 2023 Min oppfatning er at disse aksjonistene har et behov for å vise hvor "holyer than thou" de er, og at det i bunn og grunn handler mest om oppmerksomhet. Jeg synes også det meste av det folk engasjerer seg i ofte utstråler naivisme/mangel på pragmatisk tilnærming til det de anser som problemet. Eksempelvis feminister og homofile som gir sin støtte til Hamas og stemmer i med "from the river to the sea", etc. Samme med miljøsaken hvor de mest vokale bare er problemorientert, i stedet for å påvirke på løsningsstadiet. Hederlig unntak med trash-tagginga som var populært for noen år siden. Anonymkode: 48ea7...37a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #4 Del Skrevet 16. desember 2023 Disse tåpene ønsker vel først og fremst å vise seg frem, og få oppmerksomhet i media rettet mot seg selv - ikke hva slags "argumenter" de ønsker å fremme, eller for å rette fokus mot sakene deres. I tillegg får de kanskje en god del oppmerksomhet fra sosiale medier også. Likes er jo ufattelig viktig for alt for mange nå. Anonymkode: d7e11...f7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #5 Del Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Disse tåpene ønsker vel først og fremst å vise seg frem, og få oppmerksomhet i media rettet mot seg selv - ikke hva slags "argumenter" de ønsker å fremme, eller for å rette fokus mot sakene deres. I tillegg får de kanskje en god del oppmerksomhet fra sosiale medier også. Likes er jo ufattelig viktig for alt for mange nå. Anonymkode: d7e11...f7a Signerer denne..Ikke rart at disse såkalte "aktivistene" ikke får gehør for sine egne saker...Men....Dette er jo på en måte "bra"..De drukner jo sin egen sak, i alt dette "like-hysteriet"...... Anonymkode: 39c5b...050 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #6 Del Skrevet 17. desember 2023 Du får spørre SIAN, alt de gjør er for å provosere. Miljøaktivister og lignende er ikke ute etter provokasjon men oppmerksomhet rundt sitt budskap Anonymkode: 65a66...abd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #7 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du får spørre SIAN, alt de gjør er for å provosere. Anonymkode: 65a66...abd Dette handler om ytringsfrihet, og å vise hvor mye galskap det er blant muslimer. Folk som mener det er berettiget å ta andres liv grunnet "kritikk" er spik-spenna gærne. Anonymkode: 48ea7...37a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 17. desember 2023 #8 Del Skrevet 17. desember 2023 Jeg tror også det kan ha noe å gjøre med at nitidig arbeid og saklig dialog er slitsom, kjedelig og tar lang tid uten å gi noe rush eller føles spesielt heroisk mens en "aksjon" er relativt fort gjort og gir følelsen av å utføre noe heroisk og aktivt som en kan peke på i lang tid. Hvorvidt det har ønsket effekt tror jeg ikke nødvendigvis en har tenkt så skrekkelig nøye gjennom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå