Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har du prøvd å gi mindre mengder, oftere? Høres ut som du er i dialog med flere helsepersonell. 

Anonymkode: f6354...f2a

Har prøvd med alt egentlig, prøvd å gi mindre mengder men han kaster bare ut

Anonymkode: 9edce...3ea

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Har prøvd med alt egentlig, prøvd å gi mindre mengder men han kaster bare ut

Hvor lenge har det pågått?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor lenge har det pågått?

2 dager. 1, dagen var det bare på natten mens idag har det vært hele dagen

Skrevet

Hvor gammel er han nå? Når ble han veid sist og og h orden har vektkurven vært? 

Anonymkode: 6b47d...ada

Skrevet

Hvor gammel er han nå? Når ble han veid sist og og h orden har vektkurven vært? 

Anonymkode: 6b47d...ada

Han er 2 uker gammel. Han ble veid sist på onsdag og da var vekten 3.4 kg. Han veide 3.1 da han ble født også gikk Han ned 9.3 %. Og nå ligger Han på 3.4

Skrevet

Han er 2 uker gammel. Han ble veid sist på onsdag og da var vekten 3.4 kg. Han veide 3.1 da han ble født også gikk Han ned 9.3 %. Og nå ligger Han på 3.4

Leste du linken jeg gav? Jeg synes det passet godt 

Skrevet
Topsi skrev (2 minutter siden):

Leste du linken jeg gav? Jeg synes det passet godt 

Ja jeg leste den 😊 men utenom oppkast og slapphet så har jeg ikke sett noen andre symptomer. Går det over av seg selv eller varer det i lengre periode?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja jeg leste den 😊 men utenom oppkast og slapphet så har jeg ikke sett noen andre symptomer. Går det over av seg selv eller varer det i lengre periode?

Nei. Akkurat det går ikke over av seg selv..... jeg håperbdet ikke er dwt. Men tenkte ift sprutoppkast. At han er sulten, og tidsaspektet. Men du må jo bare følge med han. Og kontakte lege hvis han skulle bli verre. Ikle vent til han slutter å tisse 

Skrevet
Topsi skrev (1 minutt siden):

Nei. Akkurat det går ikke over av seg selv..... jeg håperbdet ikke er dwt. Men tenkte ift sprutoppkast. At han er sulten, og tidsaspektet. Men du må jo bare følge med han. Og kontakte lege hvis han skulle bli verre. Ikle vent til han slutter å tisse 

Tusen takk for svar. Skal følge med 😊

• Liker 1
Skrevet

Det høres ut som han er veldig ivrig når han spiser og da sluker han nok mye luft samtidig. Dette er veldig vanlig når de er så små. Han legger jo godt på seg så alt kommer nok ikke opp igjen. Det som er viktig er å fortsette å følge med på vekten. Jeg tenker også på at han reagerer på melkeprotein, hvilken mme gir du? Ville prøvd å bytte merke evt prøve en mme som er mer skånsom, snakk med helsestasjonen. Prøv også å ha han mest mulig oppreist under måltider. 

Anonymkode: 4f602...424

Skrevet

2 dager kan jo være sykdom også?

Skrevet

Hvordan er vekten og kurven? Dere burde jo fått veid han hvis han gulper opp drt meste.

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det høres ut som han er veldig ivrig når han spiser og da sluker han nok mye luft samtidig. Dette er veldig vanlig når de er så små. Han legger jo godt på seg så alt kommer nok ikke opp igjen. Det som er viktig er å fortsette å følge med på vekten. Jeg tenker også på at han reagerer på melkeprotein, hvilken mme gir du? Ville prøvd å bytte merke evt prøve en mme som er mer skånsom, snakk med helsestasjonen. Prøv også å ha han mest mulig oppreist under måltider. 

Anonymkode: 4f602...424

Han bruker NAN som mme.. men det er bare innimellom. Han får morsmelk for det meste. Siden han ble lagt under overvåking med masse ledninger etter epilepsi anfall... så fikk han pumpet morsmelk pga at man ikke kunne amme. Og nå vil han ikke bli ammet og vil ha på flaske. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

2 dager kan jo være sykdom også?

Hva slags? Han har ikke feber ellernoe 

Skrevet
Luckiness skrev (10 minutter siden):

Hvordan er vekten og kurven? Dere burde jo fått veid han hvis han gulper opp drt meste.

Han veide 3.1 da han ble født, veide Han ved hjemreise på sykehuset på onsdag da var han 3.4

Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva slags? Han har ikke feber ellernoe 

De kan vel få omgangsyke de også. Men, jeg forstod legevakt og legen har sagt det er normalt og alt ser ok ut?

Skrevet

Du sier oppkast men det er vel gulp? Gulp kan komme sprutende. Hørt om mange som gulper etter hvert måltid. Min friske baby sov også veldig mye første ukene, måtte vekkes for å mate og sovnet også midt i måltidet. Men det er jo vanskelig å si over nett om gulpingen du opplever med din er normal eller ikke. 

Mater du med "sakte flaskemating"-metoden? Gjør det om du ikke allerede gjør det. Bruk tid på måltidet.

Ellers skal du kunne ringe tilbake til barsel når baby er så liten. Der jeg fødte sa de iallfall at de første 2 ukene så var det bare å ringe dem om det var noe så kunne man komme tilbake for sjekk. Tenker at jeg ville gjort det om jeg var deg så får du komme tilbake på sykehuset for sjekk?

Anonymkode: a8e82...9b1

• 2 uker senere...
Skrevet
Topsi skrev (23 minutter siden):

Hvordan gikk det?

Det gikk bra, de sa han går opp i vekt som han skal så hvis han kaster opp så går det greit. De ser ikke noe bekymring i det

• Hjerte 1
Skrevet

Så bra :)

for andre som leser, med sprutoppkast som ikke gir seg, sjekk for pylorusstenose.

Anonymkode: 69358...0d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...