Gå til innhold

Er det vanlig å vise frem arr på på tildekket kroppsdel til kolleger/bekjente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent gjorde det for en liten stund siden. Er det vanlig? 

Har du gjort det?

Anonymkode: 96de5...ea9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo 100% an på situasjon og hvor på kroppen arret er. Er ikke interessert i å uoppfordret få et nasty arr på en fot eller ei rumpe eller mage for den del oppi fjeset.

Anonymkode: 4867d...af6

• Liker 4
Skrevet

Pappa har ødela foten i en ulykke. Det ser ut som at en hai har spist en stor del av låret hans, for så å kjøre over samme låret/foten med en gressklipper etterpå. Han går rundt i shorts og kortbukser offentlig. Han viser de ikke frem, men han dekker seg ikke til. 

Ei venninne har flere arr på mage og bryst. Hun går i korte topper, hun viser ikke frem men hun dekker seg ikke til. 

Å vise frem, og å ikke dekke seg til er to forskjellige ting. 

Å vise frem uoppfordret er sært.. å ikke dekke seg til er normalt. Selv om at det er lett å dekke over. 

Anonymkode: c2c5b...f8e

• Liker 1
Skrevet

Det kan være en helt naturlig del av samtalen, og det kan være skikkelig sært og malplassert. Kontekst er alt (og hvilken kroppsdel heller ikke uten betydning...).

• Liker 2
Skrevet

Jeg har iallefall gjort der, da sto vi og sammenlignet arr på jobb 😂🙈

Anonymkode: c4b8a...898

Skrevet

Hvilken situasjon har mye å si. Uoppfordret er det spesielt å vise fram. Hvis samtalen kommer inn på det er det mer naturlig.

Kan snakke for meg selv som selvskader. Jeg viser ikke fram arr uoppfordret. Jeg dekker meg heller ikke til om det er unaturlig. Altså om det er så varmt at det er naturlig å gå med shorts og tskjorte så gjør jeg det. Om samtalen kommer inn på det så kjenner jeg på om jeg er komfortabel med å vise.

Anonymkode: cc0e6...04e

Skrevet

Umulig å svare på når du ikke forteller om kontekst og hvor arret er. 

Forskjell på å vise frem BCG-arr og arret etter keisersnitt liksom.. Selv om siste absolutt kan være innafor hvis noen gruer seg for keisersnitt. 

Anonymkode: 7d066...80a

• Liker 2
Skrevet

En skal ikke skamme seg over arrene. Andre skal heller ikke kreve at man skal dekke seg til. Jeg har en brannskade på ryggen med transplantert hud og ikke pokker at jeg vil dekke den til hvis jeg vil bruke klær som ikke dekker den.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har litt arr på kroppen, og hadde ikke kledd av meg for å vise de til noen sånn ut av det blå. Er det i en samtale så kunne jeg kanskje vist frem noe av dem. Har par med morsomme historier 🤣 Da må det likevel komme opp i samtalen, og ene er f.eks på leggen, og er da ikke noe big deal. 

Jeg har vært igjennom noen store operasjoner, og jeg deler ikke arrene som er på skjult sted med noen. Er medlem av grupper på Facebook for andre som har tatt samme typen operasjoner og noen deler ivrig arr, mens jeg gjør ikke det. Gjør meg ingenting å se andres da. Hadde en bekjent bare ut av det blå ville vise meg et arr på hofta midtvinters så hadde jeg syntes det var veldig rart. Om det var sommer og på stranden, og si de gjerne følte seg ukomfortable med arret og ville da «vise» det frem for eget velbehag og si hva det var, så hadde det ikke vært så rart. 

Kontekst har mye å si her, som andre også er inne på. 

Skrevet
Daria skrev (7 timer siden):

Det kan være en helt naturlig del av samtalen, og det kan være skikkelig sært og malplassert. Kontekst er alt (og hvilken kroppsdel heller ikke uten betydning...).

Mage.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Umulig å svare på når du ikke forteller om kontekst og hvor arret er. 

Forskjell på å vise frem BCG-arr og arret etter keisersnitt liksom.. Selv om siste absolutt kan være innafor hvis noen gruer seg for keisersnitt. 

Anonymkode: 7d066...80a

Vi bare snakket om den siste tiden. Og personen fortalte om en operasjon. Deretter løftet opp genseren og viste frem operasjonsarr på magen Jeg ble litt perleks. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...