anonym ss Skrevet 16. desember 2023 #1 Skrevet 16. desember 2023 Jeg bor med ei veninne som aldri vasker hendene etter toalettbesøk. Stort eller smått, men aldri ved smått. Er dette normalt,hva gjør dere hjemme? Hun vasker alltid hendene etter å ha vært på butikken liksom.
Knottogtott Skrevet 16. desember 2023 #2 Skrevet 16. desember 2023 Ehhh, det er vel helt vanlig (for normale folk) å vaske hendene sine etter toalettbesøk. Pappa er en av de som aldri gjør det, og husker i fjor, da vi var på hytta at han ikke vasket hendene etter å ha gjort Nr 2. Ble rett og slett kvalm, da det var før frokost og han rørte brød og pålegg med hendene sine 🤢 Kanskje en grunn til at jeg har ocd og må ha egen mat, kopper og bruker engang bestikk på hytta og rører ikke håndtak osv.. Nå har jeg sagt til han hver gang han har hvert på do, om han husket å vaske hendene sine! 5 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #3 Skrevet 16. desember 2023 Jeg vasker alltid med såpe uansett hvilket ærend jeg har hatt, men har hørt at i en hverdagssituasjon (altså ikke på jobb med mat/pleie/osv) er det nok å skylle med vann om man bare har tisset. Noen andre som har hørt dette? Anonymkode: 97036...27c 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #4 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg vasker alltid med såpe uansett hvilket ærend jeg har hatt, men har hørt at i en hverdagssituasjon (altså ikke på jobb med mat/pleie/osv) er det nok å skylle med vann om man bare har tisset. Noen andre som har hørt dette? Anonymkode: 97036...27c Det ligger avføringspartikler rundt toalettet. Lurt å vaske med såpe, når man har tatt på diverse rundt der. Spesielt nå i omgangsyke sesongen. Anonymkode: bbbbf...7a7 5 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #5 Skrevet 16. desember 2023 Skyller ofte bare med vann etter jeg har tisset, ellers full såpe. Men vansker meg på henda med såpe før jeg eventuelt skal spise, lage mat, sminke meg osv. Vasker også toalettet ofte. Det lønner seg også å lukke toalett-lokket før man drar ned, da er det mindre sjans for at partikler fra avføring/tiss/dovann skal feste seg på overflaten av toalettet og området rundt. Anonymkode: eca35...b98 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #6 Skrevet 16. desember 2023 Mange bakterier trives godt i såpe, men ikke i kaldt vann. Håndvask etter toalettbesøk er et minimum av hygiene som alle bør ha. Anonymkode: 6133c...a56
anonym ss Skrevet 16. desember 2023 Forfatter #7 Skrevet 16. desember 2023 Jo heller skyll enn ingenting sier jeg.😬 Men jeg vet ikke hva som er vanlig, ville dere ha krevd dette av samboer? Jeg selv vasker hender, det har blitt en vanesak, men husker en gang i tidligere i livet jeg syns det var litt døh og stress.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #8 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg vasker alltid med såpe uansett hvilket ærend jeg har hatt, men har hørt at i en hverdagssituasjon (altså ikke på jobb med mat/pleie/osv) er det nok å skylle med vann om man bare har tisset. Noen andre som har hørt dette? Anonymkode: 97036...27c Urin er sterilt. Er nok derfor. Selv så vasker jeg med såpe hver gang, men skulle nok ha unngått såpe ved urinering. Siden det tørker ut hendene å bruke så mye såpe. Anonymkode: e575a...0d6
Helene Skrevet 16. desember 2023 #9 Skrevet 16. desember 2023 Er dette et tema i dag? Selvfølgelig vasker vi hender etter dobesøk. Er det noen som ikke gjør det? Skam. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #10 Skrevet 16. desember 2023 Æsj 🤮 Gi beskjed til grisedamen Anonymkode: 83df6...40b 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #11 Skrevet 16. desember 2023 Vasker hendene med såpe og vann etter hvert dobesøk, med en gang jeg kommer hjem, før jeg skal lage mat og før jeg skal spise (om jeg ikke har laget maten). Anonymkode: 3e37b...1c5 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #12 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Urin er sterilt. Er nok derfor. Selv så vasker jeg med såpe hver gang, men skulle nok ha unngått såpe ved urinering. Siden det tørker ut hendene å bruke så mye såpe. Anonymkode: e575a...0d6 Det er bæsje partikler på og rundt toalettet. Dette tar du jo på, selv om du bare tisser. Anonymkode: bbbbf...7a7 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #13 Skrevet 16. desember 2023 Vasker hender med såpe og varmt vann etter dobesøk. Vasker hender når jeg kommer hjem. Vasker hender mens jeg lager mat. Høres forferdelig ekkelt ut at folk ikke vasker hender etter dobesøk. Anonymkode: 29d05...91a 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #14 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er bæsje partikler på og rundt toalettet. Dette tar du jo på, selv om du bare tisser. Anonymkode: bbbbf...7a7 Da bør du vaske toalettet oftere og lukke lokket før du drar ned. Hvis det er bæsjepartikler på oversiden av toalettet er de helt sikkert andre steder på badet også som for eksempel, håndkle, vask, dør, tannbørste og i virvlende lufta. De er ikke kresne de bæsjepartiklene, sprer seg over hele badet ikke bare do hvis du ikke lukker lokket når du drar opp.. I følge en studie henger bæsjepartikler igjen i lufta i opptil 30 minutter hvis ikke lokket er igjen ved flush. Så da finner de fort veien inn i nese og munn uansett 😅 https://www.nrk.no/norge/forskning-viser-at-avforing-kan-havne-pa-tannborsten-din-_-lege-avdramatiserer-1.14615636 Anonymkode: eca35...b98 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #15 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da bør du vaske toalettet oftere og lukke lokket før du drar ned. Hvis det er bæsjepartikler på oversiden av toalettet er de helt sikkert andre steder på badet også som for eksempel, håndkle, vask, dør, tannbørste og i virvlende lufta. De er ikke kresne de bæsjepartiklene, sprer seg over hele badet ikke bare do hvis du ikke lukker lokket når du drar opp.. I følge en studie henger bæsjepartikler igjen i lufta i opptil 30 minutter hvis ikke lokket er igjen ved flush. Så da finner de fort veien inn i nese og munn uansett 😅 https://www.nrk.no/norge/forskning-viser-at-avforing-kan-havne-pa-tannborsten-din-_-lege-avdramatiserer-1.14615636 Anonymkode: eca35...b98 De fleste lukker vell lokket når de flusher? Anonymkode: bbbbf...7a7
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #16 Skrevet 16. desember 2023 3 hours ago, anonym ss said: Jeg bor med ei veninne som aldri vasker hendene etter toalettbesøk. Stort eller smått, men aldri ved smått. Er dette normalt,hva gjør dere hjemme? Hun vasker alltid hendene etter å ha vært på butikken liksom. Du kommer til å få flest spy fjes og skriking om ekkelt som svar under. Men slapp av. Ingen som gidder å egentlig bruke tid på det etter å ha vært på do. Jeg vet at jeg gir faen begynner du å søke litt rundt så ligger det et sted mellom 1 av 5 til 4 av 5 vasker ikke hendene etter dass besøk så ganske vanlig vill jeg si (UNICEF 1 av 5 i verden) (NRK 4 av 5 i Norge) Ta det med en klype salt så sier vi 2 av 5 vasker ikke hendene Anonymkode: cef2c...606
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #17 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): De fleste lukker vell lokket når de flusher? Anonymkode: bbbbf...7a7 Det vet jeg ikke noe om. Tror ikke det finnes noen offisielle tall på det så aner ikke 😅 Skrev dette svaret fordi du skrev at det var avføringspartikler rundt toalettet (ditt?). Men det blir mindre avføringspartikler hvis du bare lukker lokket og vasker toalettet jevnlig. Siden du sa at det var viktig å vaske hender med såpe hver gang du har tatt på toalettet virket det også som om du ikke var klar over at dersom du ikke lukker lokket så sprer disse avføringspartiklene seg til andre steder på badet. Da hjelper det ikke å vaske hendene når du har tatt på toalettet, hvis du mest sannsynlig får nye avføringspartikler på hendene før du har kommet deg ut av badet siden de også henger igjen i luften, i tillegg til andre overflater. Hadde du vært klar over denne informasjonen hadde du ikke gitt rådet om å vaske hender hvis du har vært borti toalettet fordi toalettet ditt hadde ikke vært fult av avføringspartikler in the first place. Hvis man lukker lokket når man flusher er det mest sannsynlig ikke noe mer avføringspartikler på toppen av toalettet i forhold til andre steder. Anonymkode: eca35...b98
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #18 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Urin er sterilt. Er nok derfor. Selv så vasker jeg med såpe hver gang, men skulle nok ha unngått såpe ved urinering. Siden det tørker ut hendene å bruke så mye såpe. Anonymkode: e575a...0d6 Urin er ikke sterilt Anonymkode: b017b...776 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #19 Skrevet 16. desember 2023 Knottogtott skrev (5 timer siden): Ehhh, det er vel helt vanlig (for normale folk) å vaske hendene sine etter toalettbesøk. Pappa er en av de som aldri gjør det, og husker i fjor, da vi var på hytta at han ikke vasket hendene etter å ha gjort Nr 2. Ble rett og slett kvalm, da det var før frokost og han rørte brød og pålegg med hendene sine 🤢 Kanskje en grunn til at jeg har ocd og må ha egen mat, kopper og bruker engang bestikk på hytta og rører ikke håndtak osv.. Nå har jeg sagt til han hver gang han har hvert på do, om han husket å vaske hendene sine! Sånn er faren min også. Men om noen sier det til han blir han sint. Han gjør det heller ikke om noen sier det til han. Det er ekkelt og provoserende. Hatt noe magesyke noen ganger. Har hintet om at det skjer når folk ikke vasker henda. Han svarer bare, ikke prøv dere på å si at jeg smitter dere med noe sånt. Blir rett og slett forbanna. Anonymkode: 426bb...68e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå