Gå til innhold

Prikking i hele kroppen. Hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til og fra får jeg en slags prikkende/stikkende følelse i hele kroppen. 
Har vært på utredning hos nevro da det var mistanke om MS. Alt av prøver og undersøkelser viste fint, og viste seg ikke å være MS. 
Men… hva i alle dager er den prikkende følelsen i kroppen? Fra tid til en annen kan jeg få en kjempe stikk under venstre bryst. Kjennes ut som det er fra ribbein, og det er da prikkingen i kroppen begynner. 
Er denne prikkingen muskulært? Er ikke vondt, men et stort ubehag…

Er jo til tider stiv i kroppen..

Anonymkode: 5bf41...dd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Umulig å si. Det kan være angst, det kan være symptomer fra nervesystemet fordi kroppen trenger mer b-12, magnesium, etc. 

Hva er sjekket på blodprøver?

Anonymkode: 7949e...183

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har vært på utredning hos nevro da det var mistanke om MS. Alt av prøver og undersøkelser viste fint, og viste seg ikke å være MS. 
Men… hva i alle dager er den prikkende følelsen i kroppen? Fra tid til en annen kan jeg få en kjempe stikk under venstre bryst. Kjennes ut som det er fra ribbein, og det er da prikkingen i kroppen begynner. 

abstinenser..eller lus-utbrudd... som uterligger så er jeg kjent med lus-utbrudd og lopper...de stortrives i varme soveposer...mus og rotter også....mye selskap med de der ja....p

Skrevet
Baktus skrev (5 minutter siden):

abstinenser..eller lus-utbrudd... som uterligger så er jeg kjent med lus-utbrudd og lopper...de stortrives i varme soveposer...mus og rotter også....mye selskap med de der ja....p

Du er uteligger? Så spennende

Anonymkode: c29a4...691

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er uteligger? Så spennende

Anonymkode: c29a4...691

ja , voldsomt spennende... like spennende som ola og kari som lever inne i et hus :) 

Skrevet

Stikk i brystet har alle nå og da, det er nok en del av å være menneske. Det kan være muskuklært eller at du er litt sur i magesekken f.eks. Hvis du føler deg bra ellers så behøver du ikke tenke på akkurat det.

Prikking i kroppen er ganske typisk for stress og angst. At prikkingen kommer etter stikket kan være fordi at stikket trigger redsel hos deg. Da skjer det veldig fort og automatisk at kroppen din reagerer. Kroppen tror at du er i fare, blodet i kroppen omdirigert til musklene for å kunne løpe vekk fra "faren", og da kan huden begynne å prikke.

Anonymkode: c5483...ca1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Stikk i brystet har alle nå og da, det er nok en del av å være menneske. Det kan være muskuklært eller at du er litt sur i magesekken f.eks. Hvis du føler deg bra ellers så behøver du ikke tenke på akkurat det.

Prikking i kroppen er ganske typisk for stress og angst. At prikkingen kommer etter stikket kan være fordi at stikket trigger redsel hos deg. Da skjer det veldig fort og automatisk at kroppen din reagerer. Kroppen tror at du er i fare, blodet i kroppen omdirigert til musklene for å kunne løpe vekk fra "faren", og da kan huden begynne å prikke.

NEI..prikking er såkalt Civa-test , som foretas på sykehus...for å kartlegge abstinenser..abstinenser kan få alvorlige og livsfarlige konsekvenser..fra prikking via kramper osv....

Skrevet
Baktus skrev (16 minutter siden):

NEI..prikking er såkalt Civa-test , som foretas på sykehus...for å kartlegge abstinenser..abstinenser kan få alvorlige og livsfarlige konsekvenser..fra prikking via kramper osv....

Du må lese hovedinnlegget og forholde deg til informasjonen som står der, ikke finne på ting basert på din egen situasjon. Det er ikke noen ting som tilsier at TS er rusmisbruker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du må lese hovedinnlegget og forholde deg til informasjonen som står der, ikke finne på ting basert på din egen situasjon. Det er ikke noen ting som tilsier at TS er rusmisbruker.

vet du noe om min situasjon ?

Skrevet (endret)

overskriften på innlegget spørr....prikking i hele kroppen..hva kan det være..... er det feil å svare at det faller inn under spørreskjema for abstinenser på sykehus ?

Endret av Baktus
Skrevet

Jeg har mye av det men har ME, kan være tegn på ett ubalansert og «overaktivt» nervesystem. 

Anonymkode: 5a546...fe9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Aner ikke, men ikke tenk de verste sykdommene. Godt du fikk utelukket MS 😊 De burde utrede deg videre. 

Tok de MR av hodet siden de utelukket MS? 

Anonymkode: 5ce07...c2f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du forsøkt ta helt standard vitamintilskudd? 
«stikk» under venstre bryst er klassikere for flere ting: magebesvær, muskelspenninger som primært skyldes psykiske påkjenninger (altså at du enten faktisk er anspent i hele kroppen mye av din våkne tid, eller at du puster med ribbena heller enn magen) eller god gammeldags gangsperre. 

Jeg anbefaler at du kjøper d-vitamin og magnesium og tar dette fast fremover. Så legger du inn 2-4 korte runder med avspenning dagen gjennom, særlig fokuser på pust. Vær bevist på hvor du drar pusten fra, og øv på å puste med magen, ikke ribbena. Å øve på helt generell avspenning er heller ikke galt. Og du? Husk å spise sunt og trene 2-4 ganger i uka, kardio og vekter inkludert. En kan ikke hvile seg frisk. Og særlig spente muskler har veldig godt av trening.

Anonymkode: 19ab0...5ee

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Aner ikke, men ikke tenk de verste sykdommene. Godt du fikk utelukket MS 😊 De burde utrede deg videre. 

Tok de MR av hodet siden de utelukket MS? 

Anonymkode: 5ce07...c2f

Ja tatt MR to ganger. Både med og uten kontrastvæske 😊

Skrevet
Baktus skrev (25 minutter siden):

overskriften på innlegget spørr....prikking i hele kroppen..hva kan det være..... er det feil å svare at det faller inn under spørreskjema for abstinenser på sykehus ?

Du kan for all del svare hva du vil, men du siterer meg og sier at det jeg sier er feil, og at det er abstinenser. Når du siterer meg og sier "nei" til mitt innlegg må jeg nesten få lov å svare deg tilbake. Jeg leser ingenting i hovedinnlegget som tilsier at TS har abstinenser, gjør du? Hun nevner ingenting om rusmisbruk, som sagt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan for all del svare hva du vil, men du siterer meg og sier at det jeg sier er feil, og at det er abstinenser. Når du siterer meg og sier "nei" til mitt innlegg må jeg nesten få lov å svare deg tilbake. Jeg leser ingenting i hovedinnlegget som tilsier at TS har abstinenser, gjør du? Hun nevner ingenting om rusmisbruk, som sagt.

ja for alt iverden..svar ...dette er et forum for tankeutveksling..hadde vært kjedelig hvis vi ikke kunne svare hverandre

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Baktus skrev (6 minutter siden):

ja for alt iverden..svar ...dette er et forum for tankeutveksling..hadde vært kjedelig hvis vi ikke kunne svare hverandre

Jeg har verken abstinenser eller har vært/er rusmisbruker :) 

ts.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...