AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #1 Skrevet 16. desember 2023 Etter barnehagestart har vi hatt flere runder med sykdom her i hus. Det vet jeg er normalt, men for min del har jeg gått rundt med forkjølelse, tørrhoste, slimhoste osv i 2 måneder nå. Har hele tiden tenke at det vil gå over, men nå har jeg altså hostet i 2 mnd. Allmenntilstanden er helt ok, sliten av å hoste, litt dårlig søvn, noe slapp og hodepine men ikke så mye at jeg ikke kan leve noenlunde normalt (enkelte ting utgår jo, som trening). Men jeg lurer på om dette er normalt? Er det noe behov for å kontakte lege, eller er dette bare en normal konsekvens av å ha barn i barnehagen? Anonymkode: 480ee...a2f
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #2 Skrevet 16. desember 2023 Har det helt likt. Er så sliten og lei. Orker ingen ting. Har du hatt covid de siste 12 mnd? Noen mener det har sammenheng da immunsystemet fungerer dårlig i lang tid etter covid. Anonymkode: a5569...a6b 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #3 Skrevet 16. desember 2023 Skader ikke med en tur til legen etter hoste i to mnd. Mest sannsynlig er det bare virus og vanlig herk, men kan jo være greit å utelukke sykdom som kan ha behov for behandling. God bedring❤️ Anonymkode: 177bc...671 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #4 Skrevet 16. desember 2023 Det kan være greit å få en resept på hostesaft så du får sove bedre om ikke annet. Anonymkode: 552ad...551 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #5 Skrevet 16. desember 2023 Takk for alle svar. Jeg har bare et spørsmål. Hvordan burde jeg håndtere trening i denne tilstanden? Jeg er i utgangspunktet en gymrat men kan ikke huske sist gang jeg var på gymmen. Når det gjelder turgåing, har jeg også latt vær da jeg hele tiden har tenkt at jo mindre jeg anstrenger kroppen, jo fortere blir jeg frisk. Har dog prøvd å både trene og gå tur en gang da jeg følte meg noenlunde bedre, bare for å bli skikkelig forkjøla igjen dagene etter.... Men har jo fortsatt ikke blitt noe friskere selv om jeg både har slutta med trening og turer... Ts Anonymkode: 480ee...a2f
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #6 Skrevet 16. desember 2023 Det er egentlig mer vanlig enn man tror. Mange jeg kjenner med barn i barnehage er konstant syke uten at det er noe galt med dem. Skader ikke ta en tur til legen, men ikke vær skuffet om det ikke er noe spesielt å gjøre. Anonymkode: 13a0f...c40
2av12 Skrevet 25. desember 2023 #7 Skrevet 25. desember 2023 Tørrhoste på 8 uke selv. Cosylan hjelper ikke for meg. Sitter nå å bare venter på å bli trøtt nok så jeg sover godt.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #8 Skrevet 25. desember 2023 2av12 skrev (2 timer siden): Tørrhoste på 8 uke selv. Cosylan hjelper ikke for meg. Sitter nå å bare venter på å bli trøtt nok så jeg sover godt. Hør med legen om du kan få teste astmamedisin for infeksjonsutløst astma. 4 åringen hadde tørrhoste, mest om natten, i tre måneder i fjor. Fikk resept på astmamedisin og det ble stille på natten etter første dose. Anonymkode: 552ad...551
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå