Gå til innhold

Irritert på samboer hele tiden men er det rart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei nå. Vi har vært sammen i 4 år og ting blir bare verre og verre. Vi har ett barn sammen og ting raste drastisk etter dette. Eksempel på vanlig uke: jeg er på jobb, kommer hjem, han lemper baby i armene mine og forventer at nå er det jeg som skal ta han resten av dagen. 

Han sitter å spiller hver kveld, og jeg gjør husarbeid. Han er lat på alt han gjør, eksempel om jeg har tømt søppelet men glemt å ta i pose kaster han bare der direkte oppi. Om han har kastet opp lar han bare oppkastet ligge om det kommer på toalettet. Hver gang baby eksempel har bæsjet og jeg sier «nå kan du ta bleien» for jeg har tatt mange, skal han alltid krangle og si «kan ikke du ta den da? plis? Kan du?». Dette skjer flere ganger daglig 

Om baby bæsjer ut klærne legge har de klar på gulvet slik at jeg må skylle de når jeg kommer fra jobb. Søler han ting på gulvet bruker han håndklær til å bare legge over siden han gidder ikke tørke det opp. Også må jeg vaske det etterpå. Skal han legge baby legger han baby på en måte der han vet baby ikke sovner så jeg må ta det, også sier han «der ser du, det er bare du som får det til». Jeg er utslitt av å gjøre så sinnsykt med ekstra arbeid for han er lat. 

Jeg støvsuger, vasker og han sitter å spiller og lager ekstra vaskearbeid. Også klager han for vi har lite sex. Jeg kjenner jeg kommer til å klikke snart og har lyst å bare være alene så jeg i det minste slipper hans rot i tillegg til mitt og baby. Er det noe håp her? Kjenner jeg har blitt en sur kjeftete drittkjerring (unnskyld språket), og jeg er lei av å alltid være sur. 

Anonymkode: a52d2...662

• Liker 1
  • Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelpes, skjønner at du er sliten og frustrert. Men det er vanskelig for noen som ikke kjenner ham å vite om det er håp. Har du tatt det opp med ham? Gitt ham en alvorsprat? Hvis han har noe som helst omsorg for deg så endrer han adferd når du tar det opp med ham. Hvis han ikke gjør noen endringer så er han en egoistisk drittsekk og du burde gå. Du trenger ikke både baby og mannebaby. 

Anonymkode: 32907...b16

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville fått ham med både til Helsestasjonen og til parterapi, og tatt opp problemene der.

Det virker nærmest som han ikke har boevne slik han oppfører seg nå.

Spørsmålet er vel kanskje hvordan han var før dere fikk barn. Tok han da sin del av ansvar i hverdagen uten å måtte bli fortalt hva han skulle gjøre? Tok han sin del uten at du måtte mase på ham? Gjorde han det som en selvfølgelighet, eller ble han sur og mente du var urimelig fordi du måtte "gjete" ham til å gjøre ting? Viste han deg omsorg i hverdagen før, eller tok han deg for gitt?

Anonymkode: 52063...f28

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Du har to babyer. Men samtidig virker det også som du forventer at mannen skal være en kvinne. Tror du ikke hadde vært særlig fornøyd uansett så lenge du er sammen med en mann som ikke er bedre enn deg - noe du ikke har mulighet til.

Anonymkode: 14db6...cc7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Høres ut som er 15 år gammel gutt som blir tvunget til noe han egentlig ikke gidder. 

Jeg har brent meg kraftig på samme type mann (gutt) og kjenner at jeg ELSKER å være alenemor kontra det der! 
100 ganger enklere. 

Anonymkode: 2f115...a83

• Nyttig 1
Skrevet

Høres ut som typisk mannfolk. Det finnes ikke tak i menn lengre.  Pungler og egoister 

Anonymkode: 621a9...a72

• Nyttig 2
Skrevet

Er han i pappaperm? 

Anonymkode: 46f69...f0e

Skrevet

Hør denne episoden av podcasten Hun vs. han:  «Menn velger enkle løsninger i hjemmet for å slippe og bidra»

Anonymkode: 7e0ee...53e

Skrevet

Hadde kanskje flyttet for meg selv så han måtte ta sin tørn. 

Anonymkode: e9659...4dc

Skrevet

FB_IMG_1702412085177.thumb.jpg.de42efb51f7135135118c8ad1fd3ac50.jpg

Jeg så denne, og kjente meg igjen i den, men på en mer humoristisk måte enn det ts skisserer da.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Herregud, broren min med downs syndrom er mer hjelpsom enn det der med min baby. Krev parterapi eller gå. Det kan jo ikke være sånn, hjelpes.

Anonymkode: 55816...b33

• Hjerte 1
Skrevet

Høres ut som mannen min, bare at vi har ikke barn, men jeg er gravid. Gidder ikke trå til litt ekstra heller når jeg er dårlig, og må mase på han om å gjøre husarbeid. Og da gjør han det bare halvveis, så må jeg uansett gjøre det etter han.

Sitter og spiller hver ettermiddag. Vil ikke gi meg kos med mindre han er ute etter sex, og blir gretten hvis han ikke får det.

"Mann"folk...

Anonymkode: a98de...af1

Skrevet

hvor klarer kvinner her på forumet egentlig å finne disse mennene??   

Anonymkode: 995ac...97d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

hvor klarer kvinner her på forumet egentlig å finne disse mennene??   

Anonymkode: 995ac...97d

De dukker opp når det er barn på vei.

Anonymkode: 46f69...f0e

Skrevet

Er han tilbakestående? 

Anonymkode: de32f...57c

Skrevet

Gå. Det blir ikke bedrr.

Jeg var mye irritert på mannen. Men prøvde virkelig å få det til å fungere. Var sur nebbete kjærring.

Fikk tilslutt nok å gikk, jeg er i godt humør, aldri sur, og har mye mer overskudd. 

Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Hør denne episoden av podcasten Hun vs. han:  «Menn velger enkle løsninger i hjemmet for å slippe og bidra»

Anonymkode: 7e0ee...53e

Hør også de utallige tidligere podcastene de har hatt om hvorfor kvinner er seg selv å takke i alt av dating. 

Anonymkode: 14db6...cc7

Skrevet

Skjønner ikke hvor dere finner disse mannfolka. De høres helt jævlige ut. Venninna mi har nå fått barn med en sånn en. Ingen av oss skjønner hvorfor. Og ingen av oss liker ham heller. 

Anonymkode: 2b88d...c3f

Skrevet

Gratulerer, du har en manbaby. 

Anonymkode: adba7...349

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...