visp Skrevet 16. desember 2023 #1 Del Skrevet 16. desember 2023 Bestilte noen klær derfra og regnet selvfølgelig med at noe skulle returneres. Pakken kom på døra for noen dager siden og jeg har aldri sett lignende ræl. Derfor skulle jeg sette meg inn i returprosessen i dag og skjønte fort at det ikke var noe de regnet med at folk orket. For et drittfirma. Skjønner ikke at de gadd å sende søppelet engang. De kunne jo bare beholdt pengene. Jeg burde sikkert lest anmeldelser før jeg bestilte. Jeg regner med at de 3000,- er tapt- allerede dratt fra kredittkortet mitt, men lurer allikevel på om noen her har lykkes i å få noe returhjelp fra de på noe vis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #2 Del Skrevet 16. desember 2023 det er første gang jeg hører om (altså leser om) det der firmaet. Ble nysgjerrig og prøvde å forstå returpolicien. Mange produkter kan ikke sendes tilbake visstnok, og de som kan, må sendes til Kina?? Alle kostnader faller på kjøper. Så... ja, gir deg rett; virker som et lure-firma Anonymkode: 5a4cb...445 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #3 Del Skrevet 16. desember 2023 Ja. Dette er svindel. De gjør det vanskelig å returnere. Får ikke kontakt med de, og vanskelig å legge inn dårlige anmeldelser. Kjøpte noe klær der som var skikkelig sekunda vare. Så ut som det var sydd sammen veldig dårlig tekstiler hos en 1 dollar sweatshop i Kina. Anonymkode: d1084...c92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 16. desember 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): det er første gang jeg hører om (altså leser om) det der firmaet. Ble nysgjerrig og prøvde å forstå returpolicien. Mange produkter kan ikke sendes tilbake visstnok, og de som kan, må sendes til Kina?? Alle kostnader faller på kjøper. Så... ja, gir deg rett; virker som et lure-firma Anonymkode: 5a4cb...445 Ja, jeg tror jeg har driti meg ut:) Tror rett og slett jeg bare kaster varene og slutter å ha med de å gjøre, for de sender ny merkelig informasjon for hver gang jeg prøver å komme videre i kommunikasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #5 Del Skrevet 16. desember 2023 Du har vel kun rett til fri retur til norske nettbutikker? Ville aldri oppgitt informasjon om meg selv til et sånt firma uansett. Anonymkode: 41c39...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 16. desember 2023 Forfatter #6 Del Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja. Dette er svindel. De gjør det vanskelig å returnere. Får ikke kontakt med de, og vanskelig å legge inn dårlige anmeldelser. Kjøpte noe klær der som var skikkelig sekunda vare. Så ut som det var sydd sammen veldig dårlig tekstiler hos en 1 dollar sweatshop i Kina. Anonymkode: d1084...c92 Og materialet på klærne.... altså, en plastpose kjennes mer behagelig ut Jaja, får håpe svindelen kommer noen som trenger det til gode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 16. desember 2023 Forfatter #7 Del Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du har vel kun rett til fri retur til norske nettbutikker? Ville aldri oppgitt informasjon om meg selv til et sånt firma uansett. Anonymkode: 41c39...e50 Med så mye vi bestiller på nett i dag, så er det sjelden man gidder å saumfare firmaet i sømmene før man bestiller småting. Nei, jeg burde ikke oppgitt en dritt til de. Og jeg er heller ikke interessert i fri retur, men faktisk bare en retur i det hele tatt. Det er umulig å skjønne hvordan og hvor:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #8 Del Skrevet 16. desember 2023 kan forbrukerrådet settes på saken? Anonymkode: 5a4cb...445 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #9 Del Skrevet 16. desember 2023 Det er kinesiske størrelser på klærne stort sett. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): kan forbrukerrådet settes på saken? Anonymkode: 5a4cb...445 Heller tvilsomt da dette er en utenlands aktør. Anonymkode: b8f66...ac8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #10 Del Skrevet 16. desember 2023 visp skrev (11 minutter siden): Og materialet på klærne.... altså, en plastpose kjennes mer behagelig ut Jaja, får håpe svindelen kommer noen som trenger det til gode. Tvilsomt. Folkene som står bak selskapet er styrtrike kinesere med base i Singapore. Produksjonen av klærne foregår i Kina. Sannsynligvis får de luselønn de som lager de. Disse produktene er det verste som kommer fra Kina. Kan ikke tenke meg tekstilene er særlig miljøvennlige heller. Full av polyesterplast uten naturlige materialer. Anonymkode: d1084...c92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 16. desember 2023 Forfatter #11 Del Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Tvilsomt. Folkene som står bak selskapet er styrtrike kinesere med base i Singapore. Produksjonen av klærne foregår i Kina. Sannsynligvis får de luselønn de som lager de. Disse produktene er det verste som kommer fra Kina. Kan ikke tenke meg tekstilene er særlig miljøvennlige heller. Full av polyesterplast uten naturlige materialer. Anonymkode: d1084...c92 Ja, jeg burde ha vært litt mer våken der. Jeg fant nå ut grunnen til at jeg har fått reklamer fra de, og det er at jeg for lenge siden bestilte en sånn fleksibel leselampe som man kan ha med på tur. Googlet det bare og da var den en av de første som dukket opp. Lampa er fin og nyttig den, men siden jeg bestilte så svømmer det over i telefonen min fra de med noen bluser som jeg har syntes var fine (på bildene). Når jeg etter lang tid bestemte meg for å ta en nærmere titt, så reagerte jeg jo på hvor mye usmakelige klær som var der, men det var endel som så fint ut også. De gjør det veldig lett å bestille. Hadde den samme kommunikasjonsformen dukket opp under bestillingen, så hadde jeg avbrutt for lenge siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #12 Del Skrevet 16. desember 2023 visp skrev (9 minutter siden): Ja, jeg burde ha vært litt mer våken der. Jeg fant nå ut grunnen til at jeg har fått reklamer fra de, og det er at jeg for lenge siden bestilte en sånn fleksibel leselampe som man kan ha med på tur. Googlet det bare og da var den en av de første som dukket opp. Lampa er fin og nyttig den, men siden jeg bestilte så svømmer det over i telefonen min fra de med noen bluser som jeg har syntes var fine (på bildene). Når jeg etter lang tid bestemte meg for å ta en nærmere titt, så reagerte jeg jo på hvor mye usmakelige klær som var der, men det var endel som så fint ut også. De gjør det veldig lett å bestille. Hadde den samme kommunikasjonsformen dukket opp under bestillingen, så hadde jeg avbrutt for lenge siden. Ikke la deg lure. Bestilte ikke mye derfra. Noe klær. Så fine ut på bilder, men så annerledes i virkeligheten. Tydeligvis de bruker Photoshop for å redigere bildene. Så dette er ren svindel. Anonymkode: d1084...c92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 16. desember 2023 Forfatter #13 Del Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke la deg lure. Bestilte ikke mye derfra. Noe klær. Så fine ut på bilder, men så annerledes i virkeligheten. Tydeligvis de bruker Photoshop for å redigere bildene. Så dette er ren svindel. Anonymkode: d1084...c92 Jo, men pakka er mottatt og pengene forsvunnet (sammen med returmuligheter). Så jeg har absolutt latt meg lure:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nita Skrevet 16. desember 2023 #14 Del Skrevet 16. desember 2023 Jeg bodde på Gran Canaria for noen år tilbake, og der var det nesten ingenting man kunne kjøpe på vanlig netthandel, bortsett fra LightInTheBox. Jeg bestemte meg for å prøve dem, det skulle være portofritt, men da et bud kom på døra og skulle ha nesten 100 euro for levering nektet jeg å ta imot det. Jeg hadde heldigvis brukt PayPal da jeg handlet der, så jeg fikk alle pengene mine tilbake. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #15 Del Skrevet 16. desember 2023 Jeg har bestilt og returnert uten kostnad. Sendte mail og fikk pengene tilbake før pakken ble mottatt. Lønner seg å lese teksten og hva andre sier om produktet. Da er man mer sikker på hva man får. Anonymkode: 5d7d0...6c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #16 Del Skrevet 16. desember 2023 Har aldri prøvd å returnere noe jeg har bestilt fra light in the box, men har kjøpt mange selskapskjoler, bikini, babydukker osv derifra, og alltid vært kjempefornøyd! Rask levering har de og! Anonymkode: ed03c...50f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereGoesBob Skrevet 16. desember 2023 #17 Del Skrevet 16. desember 2023 Aldri handlet der, dårlige vibber ikkesant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå