Gå til innhold

Juleavslutninger på fritiden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere enn meg som "boikotter" disse? I form av at vi sier i fra med en gang at vi ikke ønsker å delta. Det ble arrangert klassefest på en helgedag (1.kl), fotballavslutning en annen dag enn ordinær trening (1.klasse), avslutning gymlek (1.kl og førskolebarn), avslutning for svømming (utennom ordinær treningstid) og nissefest i barnehagen i regi av foreldre etter stengetid. Er dette normalt?? Jeg får jo knapt vært med barna i desember hvis vi skulle deltatt på alle disse. 

Anonymkode: 4b1de...c98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde heldigvis ikke jobb på noen av kveldene avslutningene falt på i år.

Boikotte egne barns feiringer? Så trassig er jeg ikke..

Anonymkode: 0e44a...4df

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet

Men er ikke alt dette nettopp "sammen med barna" da? Mange barn liker godt å få være med.

Ganske normalt med mye sånt i desember. Litt slitsomt ja, men barna synes det er stas. Hvis barna ikke liker det derimot, ville jeg droppet en del av det. 

Anonymkode: 0450a...78c

• Liker 14
Skrevet

Det er helt vanlig, men jeg skjønner ikke vitsen med alle disse juleavslutningene. Juleavslutning på fotball eller ski? WTF? På dans eller kulturskole har det jo alltid vært normalt med juleforestilling, og det har jo noe for seg, men hvorfor man absolutt skal ha alle disse avslutningene med "kos" er utenfor min fatteevne. Jeg mener: de treffes igjen om TO uker. Det er jo ikke akkurat noen lang pause. 

Anonymkode: ff6fa...ce4

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Veldig kjedelig for barna å ikke få blitt med på noe av dette da? Du kan jo være sammen med barna på arrangementene? Trenger ikke dra på alle men jeg synes det er spesielt å "boikotte" alle.

Tenker du at alt skulle vært kun for barna da? For i andre tråder klager jo foreldre på at arrangementer er i skole/bhg-tid siden da er jo de fleste på jobb og det blir vanskelig å få til.

For feks idretten så ville jeg foreslått at de kunne tatt avslutningen innenfor treningstiden, om det er for sent i år så neste år.

Du kan jo også melde deg frivillig for å hjelpe å arrangere ting så kan du være med å bestemme. 

Anonymkode: 89cec...5f2

• Liker 3
Skrevet

Litt usikker på om du mener alle disse avslutningene skulle vært lagt til arbeidstiden? Hvis ikke så vil jeg jo si det er opplagt at fritidsaktiviteter foregår i fritiden, også avslutning av disse.

Når det er sagt så ser jeg ingen hensikt med å ha juleavslutning på noe som helst, det er en uke eller to med pause før aktiviteten fortsetter. 

• Liker 3
Skrevet

Er ikke disse juleavslutningene sammen med barna? Eller er dette fester for kun foreldrene?

Anonymkode: 0536c...58a

• Liker 2
Gjest Jakterpåidioter
Skrevet

Du vil heller at avslutningene skulle vært i arbeidstiden slik at du må ta ferie eller avspasering?

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er det flere enn meg som "boikotter" disse? I form av at vi sier i fra med en gang at vi ikke ønsker å delta. Det ble arrangert klassefest på en helgedag (1.kl), fotballavslutning en annen dag enn ordinær trening (1.klasse), avslutning gymlek (1.kl og førskolebarn), avslutning for svømming (utennom ordinær treningstid) og nissefest i barnehagen i regi av foreldre etter stengetid. Er dette normalt?? Jeg får jo knapt vært med barna i desember hvis vi skulle deltatt på alle disse. 

Helt normalt og selvsagt deltar vi

Anonymkode: 6a613...6be

• Liker 1
Skrevet

Fritidsaktiviteter er naturlig nok på fritiden. Hadde skolen hatt avslutning på en lørdag hadde jeg derimot stusset. 

Anonymkode: 0d320...d2a

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror at barn  synes det er stas og vise foreldrene deres opplegg og deres nære tilknytninger.

Det husker jeg at jeg synes som barn og langt opp til voksen alder

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Kjære trådstarter, barna dine er barn en gang, barna dine får kun oppleve barndommen en gang i livet, den kommer aldri tilbale.

Juleavslutninger er minner som barnet vil ta med seg videre fra barndommen. Ved å boikotte frarøver du disse minnene og opplevelsen av å være en del av noe, da har du frarøvet barnet ditt minner fordi det det var utenfor tidsrommet du ønsket eller orket.

Du sier at du nesten ikke får vært med barna dine i desember, men hvorfor kan du ikke være med barna dine på avslutninger, da er du jo med barna dine.

Ikke vær den foreldren, når barnet blir voksen så har det ingen minner å se tilbake på, fordi mamma og pappa heller skulle holde deg hjemme. Ikke vær den foreldren som gir barnet en følelse av å ha manglet tilhørighet i barndommen, fordi mamma og pappa ville ha fri fremfor å være med på diverse avslutninger og sosiale sammenkomster. Nei, det er bare så vondt.

Legg vekk dine følelser og hva du ønsker, du skal være der for ditt barn, ikke frarøv barnet ditt viktige øyeblikk i livet fordi du som voksen ikke har lyst. 

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Merkelig holdning.

Hvis ungene synes det er gøy, så går vi på det. 

Anonymkode: 08158...01b

• Liker 2
Skrevet

Skal det være avslutninger når folk er på jobb da? 

Anonymkode: 4a45b...6ee

Skrevet

Ei, jeg dropper ikke avslutninger med mindre jeg må jobbe. Jeg liker ikke å delta på de, men ungene mine elsker det. De får lek og sosialisering med vennene sine, og vi kan bli kjent med andre foreldre. De er barn en gang, og får selv velge om de skal være med eller ikke.

• Liker 3
Skrevet

Nei boikotter ikke de. Er dødssliten av alt som skjer i desember men stiller jo opp. Barna liker det og er stolte av å vise fram. Ser ut som alle andre foreldre er der også. Hender det mangler ett barn eller to, men det er pga. sykdom. Aldri hørt det er boikott. 

Anonymkode: e3e36...de5

• Liker 3
Skrevet

Dette er en liten periode i livet. Tiden går fort så plutselig så har dem flyttet ut. Og man har allverdens med tid. Hilsen ei som sitter her og ikke aner hvor årene ble av. 

Anonymkode: f43cc...397

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Vi deltar selvfølgelig på alt vi kan! Det er jo for barna sin del, ikke de voksne. Det du lister opp tar noen timer fem dager i løpet av en hel måned, du har altså mer enn nok tid igjen til å være med ungene dine.

Anonymkode: 5d1fa...c45

• Liker 2
Skrevet

Er det du eller ungene som ikke ønsker å delta...? Det du i praksis boikotter er ungenes sosiale liv, deres plass i fellesskapet og din mulighet til å bli kjent med deres venner og disses foreldre - mennesker som sannsynligvis skal være en del av livene deres i mange år framover. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er helt vanlig, men jeg skjønner ikke vitsen med alle disse juleavslutningene. Juleavslutning på fotball eller ski? WTF? På dans eller kulturskole har det jo alltid vært normalt med juleforestilling, og det har jo noe for seg, men hvorfor man absolutt skal ha alle disse avslutningene med "kos" er utenfor min fatteevne. Jeg mener: de treffes igjen om TO uker. Det er jo ikke akkurat noen lang pause. 

Anonymkode: ff6fa...ce4

Kunne ikke vært mer enig, hva er poenget? I tillegg skal det samles inn til julegave til alle mulige folk som faktisk får betalt for det de gjør i utgangspunktet. Lærere, barnehageassistenter, div. behandlere,  avdelingsledere osv, osv, osv

Anonymkode: e82ff...cfe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...