Gå til innhold

Ett privat nummer fra Hamar ringte meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var det en stemme som sa på engelsk noen har din kortinformasjon. Ditt kort har blitt svindlet. Det er en mann fra Etiopia som eier nr. Men har adresse i Hamar. Hva burde jeg gjøre med det nummeret? 

Anonymkode: 30957...38e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ringer politiet, dette er et svindelforsøk. 

Skrevet

Det er en type svindel. Mitt nr ble brukt forleden, en mann meldte meg på messenger og sa at han hadde blitt oppringt fra meg, og han rådet meg til å kontakte min mobil leverandør. Det gjorde jeg, og de sa at dette er det ikke så mye å gjøre noe med. "Snart bruker de noen annen sitt nummer", sa hun. 

Anonymkode: fe922...b08

• Liker 3
Skrevet
Athena Freyja skrev (1 minutt siden):

Klart det er et svindelforsøk, men mest sannsynlig er det ikke eieren av nummeret som har forsøkt å svindle. Det ville jo være usedvanlig dumt å gjøre noe slikt fra sitt eget nummer, når det er så lett for svindlerne å få det til å se ut som man ringer fra et helt annet nummer enn man gjør. F.eks. et nummer tilhørende en tilfeldig fyr bosatt på Hamar. 

Anonymkode: e9e54...289

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da var det en stemme som sa på engelsk noen har din kortinformasjon. Ditt kort har blitt svindlet. Det er en mann fra Etiopia som eier nr. Men har adresse i Hamar. Hva burde jeg gjøre med det nummeret? 

Anonymkode: 30957...38e

Ja.....dagens spørsmål, hva skal en gjøre med telefonnumret til folk som ringer og prøver å svindle deg? 🙂

Anonymkode: b9c87...7d2

Skrevet
Athena Freyja skrev (5 minutter siden):

Du tror virkelig politiet gjør noe som helst med dette? Tror du på julenissen også??

Anonymkode: b9c87...7d2

• Liker 2
Skrevet

Jeg ble ringt fra en fyr i Oslo området et sted. Altså de brukte hans nummer, var ikke han som ringte. Var samme svindel som hos deg. En maskin/opptak på engelsk om at det var politiet som ringte, fordi det var en arrestasjonsordre på mitt idnummer, mer hørte jeg ikke før jeg la på

Meldte det ikke til politiet, regner med andre har gjort det. Jeg sendte inn rapport om at det er svindel på mobilen og blokkerte

Anonymkode: bdb7e...c97

Skrevet

Fikk det selv akkurat. Bare å legge på. 

Anonymkode: f52cb...ec5

Skrevet

Mitt nr er brukt flere ganger til svindel, dessverre. Ikke noe jeg får gjort noe med. Ekkelt da. 

Skrevet

Det er lukrativt å svindle, mye penger i det, og ikke minst nok av lettlurte nordmenn. Svindlere blir rikere, ærlige mennesker fattigere, sånn er det. Er ikke noe man kan gjøre med det når ikke en gang politiet har kapasitet til å ta de. Fritt vilt.

Anonymkode: 571e9...354

Skrevet

Jeg blir jevnlig ringt opp fra norske nummer, men det er alltid noen fra India. De kan visst hjelpe meg med alt mulig 😅 Microsoft svindelen er jo en klassiker 😃

Anonymkode: 69ad8...fe7

Skrevet
BobbySocks skrev (1 minutt siden):

Mitt nr er brukt flere ganger til svindel, dessverre. Ikke noe jeg får gjort noe med. Ekkelt da. 

Har du søkbart nummer? Er redd mitt nå kan brukes også, siden jeg tok telefonen og de vet nummeret er aktivt. Kanskje en gammel myte, men jeg har hørt du ikke skal svare for da vet de at nummeret er aktivt og de kan bruke det til svindel. Mitt kommer ikke opp hos 1881 eller andre på nett, så da er vell mitt nummer ubrukelig for svindlere? Eller?

Du finner ikke navn og adresse i det hele tatt om du Google mitt nummer

Anonymkode: bdb7e...c97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...