Gå til innhold

Tidligere revning, hvilke tiltak kan gjøres ved neste fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er nå gravid igjen har ved mine to andre fødsler, revnet MYE.

Hvilke tiltak kan gjøres for å prøve å forhindre revninger ved neste fødsel?

Anonymkode: 4014a...989

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Keisersnitt

Anonymkode: 0cde7...384

• Liker 2
Skrevet

Jeg skal ha planlagt keisersnitt. Tar ikke sjansen på ny rift grad 3 eller verre.

Anonymkode: ccf97...a94

• Liker 1
Skrevet

Hadde aldri tatt sjansen på å føde vaginalt igjen etter alvorlig rift to ganger. 

Anonymkode: 6b691...b59

• Liker 1
Skrevet

Er ikke noen «tiltak» man kan gjøre som er bevist å fungere, annet enn keisersnitt. 

Anonymkode: 60524...217

Skrevet

Tror det er vanskelig å gjøre noe med. Noen revner andre revner ikke. Mye er genetisk. Hud, elastisitet osv. Litt som med strekkmerker. 

Har selv født små og store babyer, men aldri revnet. Hatt rask og lang fødsel.

Så du må være beredt på at det samme vil skje igjen. Men som flere nevner. Keisersnitt eventuelt. I og med at jeg ikke har revnet aner jeg ikke hvordan det er, så kan ikke uttale meg om det er verdt å ta et keisersnitt eller om du bør gå igjennom en ny vaginal fødsel. 

Snakk med jordmor neste gang. Hun har nok bedre råd til deg. Lykke til :) 

Anonymkode: 5d8fb...bc7

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Tror det er vanskelig å gjøre noe med. Noen revner andre revner ikke. Mye er genetisk. Hud, elastisitet osv. Litt som med strekkmerker. 

Har selv født små og store babyer, men aldri revnet. Hatt rask og lang fødsel.

Så du må være beredt på at det samme vil skje igjen. Men som flere nevner. Keisersnitt eventuelt. I og med at jeg ikke har revnet aner jeg ikke hvordan det er, så kan ikke uttale meg om det er verdt å ta et keisersnitt eller om du bør gå igjennom en ny vaginal fødsel. 

Snakk med jordmor neste gang. Hun har nok bedre råd til deg. Lykke til :) 

Anonymkode: 5d8fb...bc7

Det er riktig, det er dessverre ikke så veldig mange ting man kan gjøre for å sikre seg. Nå er det jo slik at av de som revnet alvorlig første gangen som velger å føde vaginalt igjen så er det ikke like mange som får ny alvorlig rift.

Og TS er veldig heldig hvis hun har revnet alvorlig to ganger uten å få varige plager av det. Jeg hadde rett og slett ikke tatt sjansen på å være like heldig med at reparasjon og tilheling gikk like bra tredje gangen. 

Anonymkode: 6b691...b59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...