Gå til innhold

Ikke komedogene produkter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror jeg har mild perioral dermatitt, kommer 1-2 "kviser ved munnen jevnt og trutt, og slik har det vært i et halvt år. Forsvinner derimot raskt, har smurt med Elixir sos paste. Prøvd å føre dagbok på evt triggere, men synes det virker helt umulig. Allerede skiftet tannkrem uten effekt. Bruker hudpleie med retinol og er så forbøyd, så syntes det var forferdelig kjipt å slutte. Stod på dette lenge før PD, så vet ikke om dette er årsaken. Tenker jeg kanskje uansett bør slutte på de en periode, kun rense og evt bruke en krem. Lest at ikke komedogene produkter anbefales. Noen tips til gode produkter? Cerave? La Roche Posay? Elixir?

Anonymkode: a9bc1...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Burde du ikke heller få et legemiddel mot dette? Dette krever noe annet enn hudpleie.

Anonymkode: d55fe...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Burde du ikke heller få et legemiddel mot dette? Dette krever noe annet enn hudpleie.

Anonymkode: d55fe...6ee

Ja, har salve mot det. Men rekker bare å smøre noen dager før det forsvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La roche posay cicaplast balm b5+ er det eneste jeg kan bruke uten å få pd utbrudd. Ikke komedogen. Steroidekremer gir meg skikkelige langvarige utbrudd. Prøvd utrolig mange kremer i 20+ år uten å finne noe som hjelper og som ikke utløser noe annet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millinea skrev (2 minutter siden):

La roche posay cicaplast balm b5+ er det eneste jeg kan bruke uten å få pd utbrudd. Ikke komedogen. Steroidekremer gir meg skikkelige langvarige utbrudd. Prøvd utrolig mange kremer i 20+ år uten å finne noe som hjelper og som ikke utløser noe annet.. 

Ok, takk for tips! Jeg har aldri brukt steroidekremer, men har astma, så bruker inhalator. Men det har jeg gjort siden jeg bare lita, så rart det skulle plutselig gi meg utbrudd i voksen alder. Men det kan sikkert skje. Må sikkert bare prøve meg litt frem på ansiktrens osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millinea skrev (1 time siden):

Den er jo super komdedogen! Legger seg som et tjuk silikon lag utpå huden fysj 

Anonymkode: 8fb74...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Koreansk hudpleie er det du trenger ts 

Anonymkode: 8fb74...a0d

Som for eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...