Gå til innhold

Hva gir tanfeen for en tann nå om dagen? Kommer tannfeen i det hele tatt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror jeg fikk 10 kr per tann da jeg var liten. Hva er vanlig nå? Andre løsninger enn tannfeen?

Anonymkode: 2f628...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart den kommer

100 på første tann og på jeksler 

25-50 på resren

Anonymkode: 9ef56...fdd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tror jeg fikk 10 kr per tann da jeg var liten. Hva er vanlig nå? Andre løsninger enn tannfeen?

Anonymkode: 2f628...234

https://www.akademika.no/hva-skal-tannfeen-med-alle-tennene-sann-egentlig/pedersen-siri/9788269045802

Alltid en 20-kroning. Tannfeen har nemlig en 20-kronemaskin som pumper uendelig mange 20-kroninger i bytte mot tenner som de bygger slott av i ‘tannland’. Tannfeen foretrekker tanna i glass med vann for da blir den ren;) 
Jenta vår elsker denne boka og tror på historien. Da er det dumt med klassekamerater som klusser det til med at ‘de får sedler om de legger tanna under puta’😅

Anonymkode: d57af...436

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge pasientene mine gir tannfeen stort sett 50 kr, men betaler litt mer for  for de tennene som blir trukket hos tannlegen.

Anonymkode: d39b8...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det finnes noe gjeldende satser. 

Jeg har gitt femti for hver tann, den første fikk hun 100. Så for hennes del lønner det seg at jeg ikke klarer å ta i mynter..

Anonymkode: 94479...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortanna til en unge på skolen her om dagen ga 200. Skal vel uansett på sparebøssa. 

Anonymkode: 304f2...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første og siste tann 100 kr. For de andre er det alt mellom 20 og 50 kr. Forsøker å ha mest mulig mynter, 1 kr, 5 kr etc, slik at det oppleves som mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det har vært så mye inflasjon hos tannfeen. Klingende mynt er det som gjelder, det skal jo ligge i vannet i glasset. Tannfeen drikker jo ikke opp vannet.

Anonymkode: 4f696...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer fra gang til gang. En liten håndfull mynter, lett blanding av kronestykker, femmere og tiere. Rundt 20-40 kroner.

Trekte tenner er verdt mer.

Min tenåring måtte operere ut et beist av en visdomstann (den hadde ikke brutt ut i det hele tatt, men lå helt feil og måtte ut, det var et voldsomt styr, mange timer hos tannlege, røntgenspesialist og kjevekirurg), da viste tannfeen heldigvis at han kjente sin besøkelsestid og betalte vel 350 kroner. I mynt, ja.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, AnonymBruker said:

https://www.akademika.no/hva-skal-tannfeen-med-alle-tennene-sann-egentlig/pedersen-siri/9788269045802

Alltid en 20-kroning. Tannfeen har nemlig en 20-kronemaskin som pumper uendelig mange 20-kroninger i bytte mot tenner som de bygger slott av i ‘tannland’. Tannfeen foretrekker tanna i glass med vann for da blir den ren;) 
Jenta vår elsker denne boka og tror på historien. Da er det dumt med klassekamerater som klusser det til med at ‘de får sedler om de legger tanna under puta’😅

Anonymkode: d57af...436

Åååå! Det var jo en skikkelig koselig historie. Jeg fikk beskjed om at tanna måtte legges i vann fordi tannfeen drakk tann-vann. Mynten lå alltid i et tomt og rent klass om morgenen, gjerne et helt annet enn jeg satte fram på kvelden. Var voksen før jeg skjønte at det var fordi pappa synes tenner er dritekkelt og spylte alt ned i do for å slippe å ta på tennene. 😆

Anonymkode: 69826...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir 20kr pr tann. Spiller ingen rolle hvilken tann, lik sats uansett

Anonymkode: ad477...5fe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har tannfeen vipps. Hadde 50 kr i glasset når de var helt små. Siste tannfelling...vipps😁

Anonymkode: fd078...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk i alle fall aldri noe som helst. 

Tenner ble brae kastet direkte i søppelet...     

Anonymkode: e5688...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...