AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #1 Skrevet 16. desember 2023 Hei! Jeg er førstegangsmamma og nå er ungen min blitt 1 år. Hun ammer nesten ingenting på dagen lenger, kanskje max 2 ganger om dagen. MEN, hun våkner flere ganger i løpet av natten for å amme. Det tar bare ca 5 min for hver gang men likevel ødlegger dette for søvnen veldig mye da hun våkner så mange ganger for å få pupp… hun tar også smokk, men når jeg prøver å gi henne smokken istedenfor puppen, sovner hun ikke igjen før hun får puppen. Er det noen som har noen tips? Anonymkode: 8340a...d74
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #2 Skrevet 16. desember 2023 Pappaen må ta henne og gi henne flaske med MME, melk eller vann. Hvis hun aksepterer dette vanner dere ut melken litt etter litt. Så lærer hun seg at hun ikke får melk når hun våkner om natten. Det gikk ganske fort for vår da han var 14 måneder. Anonymkode: ea141...8f6 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #3 Skrevet 16. desember 2023 Få far til å ta henne på natta. Blir kanskje rabalder, men noen ganger må man bare stå i slitsomme netter. Anonymkode: d6eab...9ce 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #4 Skrevet 16. desember 2023 Jeg ventet til min var litt eldre, da virket hun mer klar for det. Så tok jeg det gradvis. Hver gang hun våknet forsøkte jeg å få henne til å sove uten amming. Det gikk ofte beste de første oppvåkningene. Så når vi hadde holdt på sånn en stund og hun ikke ammet hver gang hun våknet så bestemte jeg meg for at nå var det slutt og så bare trøstet/bysset jeg. Det gikk overraskende bra og hun gråt nesten ikke. Tror det hjalp at vi ventet litt og tok det litt forsiktig. Hun fikk også samsove når hun trengte det (gjerne fra 03-06) Om far forsøkte å trøste på natta her tok det mye lenger tid enn om jeg trøstet. Han var heller parat til å ta henne litt ekstra på morningen eller dagen så jeg kunne sove ut litt hvis det hadde vært mye våkentid på natta da vi sluttet. Min sluttet forøvrig ikke å våkne selv om vi sluttet å amme.. Men håper din gjør det Anonymkode: a4cab...c65
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #5 Skrevet 16. desember 2023 Jeg var i nesten samme situasjon som deg, eneste forskjellen var at sønnen min ikke fikk pupp på dagtid i det hele tatt, kun 1-2 måltider om natta. Han sovnet fort da han fikk pupp, han tok smokken men sovnet ikke like fort av den. Jeg fant ut at vi bare måtte stå i det, ga han smokken og da hadde vi kanskje 2-3 netter der han hadde en våkenperiode på natta istedet for å sovne med en gang igjen. Så var puppen fort glemt😅 etterhvert trengte han ikke smokk heller om natta, kun ved innsovning. Han var rett over ett år Hvis dere er klare for det kan du prøve å kutte ut puppen en liten periode på dagtid først, så er det muligens lettere å droppe den på natten også, og forhåpentligvis får dere litt bedre søvn Anonymkode: 59f3d...1c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå