GrønnNellik68 Skrevet 16. desember 2023 #81 Del Skrevet 16. desember 2023 LadeJarl skrev (På 16.12.2023 den 16.28): Nei jeg forstår det...er vel derfor tragedien får vokse og blomstre og..? Og det aller verste er at Tinder tjener på å holde folk evig single og på utkikk etter en partner, jeg garanterer de bruker algoritmer som skaper akkurat det resultatet... Vi trenger noe helt nytt, trolig en plattform der folk får møtes fysisk og som har en del hjelpemiddel for å gjøre grovsorteringen.. Ekspander Enig i det med tinder.. de vil jo ikke at folk skal finne seg partner da hadde de ikke tjent så gode penger.. men at folk gidder tinder er meg en gåte.. for det første er det jo svindyrt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #82 Del Skrevet 16. desember 2023 GrønnNellik68 skrev (På 16.12.2023 den 16.25): skjønner ikke dette våset om å få flere barn??? Det er jo topp notch at flere blir single og barnløse vi er tross alt overbefolket i verden så slik sett gjør vi jorda en tjeneste ved å ikke få flere barn. singlelivet er å foretrekke man har mye mer frihet og kan gjøre som en vil. En ungår utroskap, drama og konflikter. Ekspander Det er en moderne myte at verden er overbefolket. Det vi trenger er en bedre internasjonal politikk for fordeling og miljø men det kan vi vel bare drømme om. Anonymkode: f2984...60f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 16. desember 2023 #83 Del Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 16.12.2023 den 16.33): Det er en moderne myte at verden er overbefolket. Det vi trenger er en bedre internasjonal politikk for fordeling og miljø men det kan vi vel bare drømme om. Anonymkode: f2984...60f Ekspander jeg tror vi er overbefolket. 1 billion i india... var en grunn for at vi fikk en pandemi.. som naturen forøvrig. Få bort de svakeste. Sånn er det det i naturen og. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #84 Del Skrevet 16. desember 2023 GrønnNellik68 skrev (På 16.12.2023 den 16.34): jeg tror vi er overbefolket. 1 billion i india... var en grunn for at vi fikk en pandemi.. som naturen forøvrig. Få bort de svakeste. Sånn er det det i naturen og. Ekspander Mulig men det var i utgangspunktet lave befolkningstall i verden før Svartedauen og andre pester. Anonymkode: f2984...60f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 16. desember 2023 #85 Del Skrevet 16. desember 2023 GrønnNellik68 skrev (På 16.12.2023 den 16.25): skjønner ikke dette våset om å få flere barn??? Det er jo topp notch at flere blir single og barnløse vi er tross alt overbefolket i verden så slik sett gjør vi jorda en tjeneste ved å ikke få flere barn. singlelivet er å foretrekke man har mye mer frihet og kan gjøre som en vil. En ungår utroskap, drama og konflikter. Ekspander Verden en tjeneste at hvite europeere dør ut?.. Hvis vi lar verden "i fred" fra akkurat nå og stopper alle barnefødsler globalt kommer fremdeles nært hvert eneste økosystem på jorda til å implodere før 50 år har gått... Grunnet klimaendringer i et tempo jorda aldri har sett før. Det vi allerede har pøst ut er mer enn nok til å utrydde menneskeheten så status quo fra nå er en dårlig ide helt enkelt ... Derfor trenger verden friske barn og intelligente barn nå...ikke sånn som det begynner å bli her i landet snart...at den blinde må trille den lamme over motorveien.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #86 Del Skrevet 16. desember 2023 Som jeg skrev over i den andre tråden; Hvorfor jeg er singel. Det er nok egentlig litt sammensatt. Jeg har aldri vært skikkelig nær noen. Ikke venner eller familie. Jeg holder alle på avstand. Til og med type bestevenner opp gjennom, har aldri helt sett hele meg. Jeg kan ikke forklare hvorfor, men det har alltid vært slik. Hobby psykologer vil si at det betyr jeg har traumer fra barndommen eller noe 😅 i så fall er de fortrengt og erstattet av gode minner 😅 har hatt en fin oppvekst, med gode foreldre, og aldri mangler noe. Utenom det, jeg er meg. Jeg er noe rar. Jeg tror jeg muligens er på spekteret, selv om det aldri er blitt oppdaget av noen. Lik mange andre kvinner i 30 årene, som plutselig finner ut av slikt selv. Jeg er demiseksuell, og demiromantisk tror jeg også. Jeg sliter med å en gang ønske å ta stegene mot å finne en mann, for jeg har jo ikke lyst på noen 😅 Har jo ingen drivkraft. Jeg har nok på en side lyst på mann, hus og barn. Men jeg hadde hatt behov for å bare få det; vært 10 år inn i et forhold, med hus, og baby i magen. Og ikke måtte faktisk ta alle stegene mot det. For jeg har ingen del av meg som ønsker å måtte gå gjennom all datingen og alt det der. Jeg vil ikke det/ orker ikke det. Jeg har også i tillegg blitt skikkelig flink på å være singel, på å bare være meg, selvstendig. Ikke bare blitt flink til det, jeg er ekstremt introvert av meg og jeg elsker å være alene; spille litt, lage mat, bake litt, se tv, og bare rett og slett kose meg med meg selv og hva enn jeg har lyst til å gjøre. Det er ingen andre å ta hensyn til, ingen andre å tenke på. Og det er ganske herlig 😄 AnonymBruker skrev (På 16.12.2023 den 0.46): Inspirert av tråden «Hvorfor er du singel?» i Singelforumet begynte jeg å tenke litt. Ved inngangen av 2021 hadde antallet single økt til over 1 million. Andelen aleneboende har økt mest i aldersgruppen 16-24 hvor 22,4% bor alene. Hvis vi ser på alderen 20-29 hvor man tradisjonelt lettest finner seg en kjæreste så er det MYE single folk altså. Savner dere ikke kjærlighet og har dere virkelig ikke lyst til å lage barn og oppleve den enorme kjærligheten det å være foreldre er? Blir ikke livet litt fattigere? Hvorfor er dere så allergisk til det å tilpasse dere og kompromisse med en partner? Hvor er Norge på vei i alt dette? Har dere mistet trua på kjærligheten? Hva er det som foregår i befolkningen? Det er jo en mulighet for at vi når nok klimamål til å klare oss. Krig og pandemier har alltid vært innom men det hindret ikke forfedrene å gifte seg og få barn. Er dere overveldet av nyheter om verdens elendighet i alle kanaler? Der var mye som skjedde før også, men man hørte bare ikke om det. Er hamsterhjulet for tøft så organiser dere bedre. Stem på politikk som vil legge til rette for familier. Slå av TV og legg bort mobilen! Kjemp og ikke bare gi opp! Eller har dere bare gitt faen? Anonymkode: f2984...60f Ekspander Savner jeg ikke kjærligheten? Kan ikke savne noe jeg aldri har opplevd. Har jeg virkelig ikke lyst til å lage barn med noen? Om jeg var i et fast forhold, noen år inn, med hus og alt? Joda. Men nå? Med første mannen jeg ser ute på byen? Nei. Ønsker jeg ikke å oppleve kjærligheten man får fra barn? Nå er det langt fra sikkert at jeg kan få barn, da endometriose suger. Men igjen, kan ikke savne noe jeg ikke har opplevd. Og ikke minst jeg er enda totalt knust etter å ha mistet min «soul-cat» 2 år siden, og om kjærlighet ovenfor barn er sterkere, da tror jeg ikke at jeg er sterk nok til å overleve det. Livet mitt føles ikke fattigere ut? igjen, man kan ikke savne noe man aldri har opplevd. Jeg kan ikke gå gjennom livet og sørge over alt jeg ikke har her i livet. Jeg lever livet mitt, og jeg er ganske lykkelig med slik tilværelsen min er. Hvorfor er jeg allergisk mot å tilpasse meg og kompromisse med en partner? Det jeg føler mange ikke forstår. Jeg har det helt supert nå. Mitt liv er komplett som det er. Om jeg skal ta en mann inn i livet mitt, da må han tilføre positive ting til det. Jeg ønsker ikke å måtte endre livet mitt og gå gjennom mange endringer jeg ikke har lyst til. Jeg er ikke allergisk mot endringer, men jeg ønsker ikke å ofte for mye av livet jeg har nå. Hvor er Norge på vei? Det vet jeg ikke. Men jeg tar ikke til takke med en eller annen fyr, bare fordi Norge skal bevege seg fremover. Har jeg mistet troen på kjærligheten? Nei det har jeg ikke. Men jeg har slutter å lete. Om den er der ute, og det er ment for å bli, ja da vil den treffe meg i fleisen. Anonymkode: bde5c...58a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #87 Del Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 16.12.2023 den 16.46): Som jeg skrev over i den andre tråden; Hvorfor jeg er singel. Det er nok egentlig litt sammensatt. Jeg har aldri vært skikkelig nær noen. Ikke venner eller familie. Jeg holder alle på avstand. Til og med type bestevenner opp gjennom, har aldri helt sett hele meg. Jeg kan ikke forklare hvorfor, men det har alltid vært slik. Hobby psykologer vil si at det betyr jeg har traumer fra barndommen eller noe 😅 i så fall er de fortrengt og erstattet av gode minner 😅 har hatt en fin oppvekst, med gode foreldre, og aldri mangler noe. Utenom det, jeg er meg. Jeg er noe rar. Jeg tror jeg muligens er på spekteret, selv om det aldri er blitt oppdaget av noen. Lik mange andre kvinner i 30 årene, som plutselig finner ut av slikt selv. Jeg er demiseksuell, og demiromantisk tror jeg også. Jeg sliter med å en gang ønske å ta stegene mot å finne en mann, for jeg har jo ikke lyst på noen 😅 Har jo ingen drivkraft. Jeg har nok på en side lyst på mann, hus og barn. Men jeg hadde hatt behov for å bare få det; vært 10 år inn i et forhold, med hus, og baby i magen. Og ikke måtte faktisk ta alle stegene mot det. For jeg har ingen del av meg som ønsker å måtte gå gjennom all datingen og alt det der. Jeg vil ikke det/ orker ikke det. Jeg har også i tillegg blitt skikkelig flink på å være singel, på å bare være meg, selvstendig. Ikke bare blitt flink til det, jeg er ekstremt introvert av meg og jeg elsker å være alene; spille litt, lage mat, bake litt, se tv, og bare rett og slett kose meg med meg selv og hva enn jeg har lyst til å gjøre. Det er ingen andre å ta hensyn til, ingen andre å tenke på. Og det er ganske herlig 😄 Savner jeg ikke kjærligheten? Kan ikke savne noe jeg aldri har opplevd. Har jeg virkelig ikke lyst til å lage barn med noen? Om jeg var i et fast forhold, noen år inn, med hus og alt? Joda. Men nå? Med første mannen jeg ser ute på byen? Nei. Ønsker jeg ikke å oppleve kjærligheten man får fra barn? Nå er det langt fra sikkert at jeg kan få barn, da endometriose suger. Men igjen, kan ikke savne noe jeg ikke har opplevd. Og ikke minst jeg er enda totalt knust etter å ha mistet min «soul-cat» 2 år siden, og om kjærlighet ovenfor barn er sterkere, da tror jeg ikke at jeg er sterk nok til å overleve det. Livet mitt føles ikke fattigere ut? igjen, man kan ikke savne noe man aldri har opplevd. Jeg kan ikke gå gjennom livet og sørge over alt jeg ikke har her i livet. Jeg lever livet mitt, og jeg er ganske lykkelig med slik tilværelsen min er. Hvorfor er jeg allergisk mot å tilpasse meg og kompromisse med en partner? Det jeg føler mange ikke forstår. Jeg har det helt supert nå. Mitt liv er komplett som det er. Om jeg skal ta en mann inn i livet mitt, da må han tilføre positive ting til det. Jeg ønsker ikke å måtte endre livet mitt og gå gjennom mange endringer jeg ikke har lyst til. Jeg er ikke allergisk mot endringer, men jeg ønsker ikke å ofte for mye av livet jeg har nå. Hvor er Norge på vei? Det vet jeg ikke. Men jeg tar ikke til takke med en eller annen fyr, bare fordi Norge skal bevege seg fremover. Har jeg mistet troen på kjærligheten? Nei det har jeg ikke. Men jeg har slutter å lete. Om den er der ute, og det er ment for å bli, ja da vil den treffe meg i fleisen. Anonymkode: bde5c...58a Ekspander Takk for fyldig svar! Det var veldig opplysende rundt hvordan mange single unge personer ofte har det i dag. Anonymkode: f2984...60f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #88 Del Skrevet 16. desember 2023 LadeJarl skrev (På 16.12.2023 den 16.43): Verden en tjeneste at hvite europeere dør ut?.. Hvis vi lar verden "i fred" fra akkurat nå og stopper alle barnefødsler globalt kommer fremdeles nært hvert eneste økosystem på jorda til å implodere før 50 år har gått... Grunnet klimaendringer i et tempo jorda aldri har sett før. Det vi allerede har pøst ut er mer enn nok til å utrydde menneskeheten så status quo fra nå er en dårlig ide helt enkelt ... Derfor trenger verden friske barn og intelligente barn nå...ikke sånn som det begynner å bli her i landet snart...at den blinde må trille den lamme over motorveien.. Ekspander Så det du sier er at skal vi redde verden trenger vi friske, intelligente barn for å hindre katastrofe i 2100? Vi har noen mål å nå før 2030 og 2050 klimamessig. Anonymkode: f2984...60f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 16. desember 2023 #89 Del Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 16.12.2023 den 17.01): Så det du sier er at skal vi redde verden trenger vi friske, intelligente barn for å hindre katastrofe i 2100? Vi har noen mål å nå før 2030 og 2050 klimamessig. Anonymkode: f2984...60f Ekspander 2100? Nei de må nok ta tak i det her før de blir 75 ja...😂.for O.T her nå.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafin Skrevet 16. desember 2023 #90 Del Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 16.12.2023 den 0.46): Inspirert av tråden «Hvorfor er du singel?» i Singelforumet begynte jeg å tenke litt. Ved inngangen av 2021 hadde antallet single økt til over 1 million. Andelen aleneboende har økt mest i aldersgruppen 16-24 hvor 22,4% bor alene. Hvis vi ser på alderen 20-29 hvor man tradisjonelt lettest finner seg en kjæreste så er det MYE single folk altså. Savner dere ikke kjærlighet og har dere virkelig ikke lyst til å lage barn og oppleve den enorme kjærligheten det å være foreldre er? Blir ikke livet litt fattigere? Hvorfor er dere så allergisk til det å tilpasse dere og kompromisse med en partner? Hvor er Norge på vei i alt dette? Har dere mistet trua på kjærligheten? Hva er det som foregår i befolkningen? Det er jo en mulighet for at vi når nok klimamål til å klare oss. Krig og pandemier har alltid vært innom men det hindret ikke forfedrene å gifte seg og få barn. Er dere overveldet av nyheter om verdens elendighet i alle kanaler? Der var mye som skjedde før også, men man hørte bare ikke om det. Er hamsterhjulet for tøft så organiser dere bedre. Stem på politikk som vil legge til rette for familier. Slå av TV og legg bort mobilen! Kjemp og ikke bare gi opp! Eller har dere bare gitt faen? Anonymkode: f2984...60f Ekspander Tror mange glemmer det enkle faktum at mange treffer ofte en kjæreste gjennom venner, skole/jobb/utdanning og friridsinteresser. Hvis man da har fullført høyere utdanning uten å finne noen der eller f.eks. har flyttet hjem igjen så er kanskje ikke så lett å treffe noen. Er ikke sikkert man har noen venner i området heller dersom man har flyttet hjem eller til en ny by. Og det skal en stor porsjon flaks å finne en det er felles kjemi med gjennom en hobby. Å ha en hobby er ikke ensbetydende med at man finner kjærligheten der. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #91 Del Skrevet 16. desember 2023 LadeJarl skrev (På 16.12.2023 den 16.43): Verden en tjeneste at hvite europeere dør ut?.. Hvis vi lar verden "i fred" fra akkurat nå og stopper alle barnefødsler globalt kommer fremdeles nært hvert eneste økosystem på jorda til å implodere før 50 år har gått... Grunnet klimaendringer i et tempo jorda aldri har sett før. Det vi allerede har pøst ut er mer enn nok til å utrydde menneskeheten så status quo fra nå er en dårlig ide helt enkelt ... Derfor trenger verden friske barn og intelligente barn nå...ikke sånn som det begynner å bli her i landet snart...at den blinde må trille den lamme over motorveien.. Ekspander Kan vi stole på at den nåværende befolkningen og verdenssituasjonen frembringer de menneskene vi trenger? OT; Savner jeg ikke kjærligheten? Nei, jeg har barn. Har jeg virkelig ikke lyst til å lage barn med noen? Se over. Ønsker jeg ikke å oppleve kjærligheten man får fra barn? Se over. Livet mitt føles ikke fattigere ut? Nei. Jeg har en fantastisk familie. Hvorfor er jeg allergisk mot å tilpasse meg og kompromisse med en partner? Både fordi jeg allerede har forplantet meg (med én far - attpåtil hvit, om det skulle bety noe), og fordi en partner må gi meg noe jeg ikke allerede har. Jeg er åpen for at noen kan dukke opp, men så langt har menn jeg ikke er i direkte vært i slekt med ikke vært noen større suksess. Hvor er Norge på vei? Hva mener du med det? Har jeg mistet troen på kjærligheten? Overhodet ikke. Det finnes ikke noe mer ekte enn kjærlighet mellom mennesker som ikke ønsker annet enn at den andre har det godt. Anonymkode: 12712...899 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atragon Skrevet 16. desember 2023 #92 Del Skrevet 16. desember 2023 Ubulu skrev (På 16.12.2023 den 0.59): Singel: Helt ok liv. Forhold: Bli dumpet, utroskap, krangling, kjærlighetssorg, lite frihet, klaging, sutring, alt er et kompromiss... Ekspander Hele livet dreier seg om risikoer og å ta sjanser 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 17. desember 2023 #93 Del Skrevet 17. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 16.12.2023 den 14.45): For det første så vil ikke menn flest ha forhold. De vil tømme seg i flest mulig damer, siden de ikke har følelser. Og hvis man får barn med en mann så ender man mest sannsynlig opp som alenemor, siden menn bare bytter damer hele tiden. Dessuten så finnes det en del damer som meg, som bare er stygg og hatet av alle menn. Har opplevd at menn har blitt sammen med meg og gjort alt for å bryte meg ned, gjort narr av meg og ødelagt meg psykisk. Det orker jeg ikke oppleve en gang til. Til og med i Thailand og Tyrkia var det ingen menn som ville ha meg. Så stygg er jeg. Er sint på min mor fordi hun ikke tok abort, men for sent nå. Så du mener ts at alle single bør skytes, eller hva? At vi bør bli spyttet og sparket på? Jeg har opplevd nok mishandling og vold fra menn opp gjennom. Snakker ikke med menn en gang om jeg ikke må, siden jeg har PTSD. Liker heller ikke barn og skjønner ikke hva de skal brukes til. Anonymkode: 212aa...ef2 Ekspander Min erfaring med menn er at når de føler sterkt føler de så sterkt at de tror oppriktig på at kjærlighet tåler alt. Det er veldig feil, men å si at menn ikke har følelser blir også veldig feil. Vondt å høre om dine erfaringer, men de kommer nok ikke av at menn ikke evner å føle svært sterkt, men at de dessverre ikke gjør det når man skulle ønske det alltid. Det kan nok en del menn si om kvinner også. Jeg har ikke alltid følt det menn ønsket at jeg skulle føle for dem heller, og slik blir det ikke alltid, at slikt blir gjensidig. De som såret deg har nok også opplevd å bli såret. Det er kanskje ikke så stor trøst, men de fleste opplever å føle for noen som ikke føler tilsvarende tilbake. Derfor viktig å sette sunne grenser for hvordan man tillater andre å behandle deg. Endret 17. desember 2023 av Trolltunge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #94 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 16.12.2023 den 1.00): Singellivet et helt fint det, men hvorfor gi opp noe så nydelig som kjærlighet til en partner og barn? Forfedrene regnet barn som den egentlige rikdommen i livet og de grov ned gull. Anonymkode: f2984...60f Ekspander Hvorfor går du ut fra at single alltid velger singellivet før de har vært gjennom barnefødsler og samboerskap? Jeg tør vedde på at flesteparten av de som velger singeltilværelsen frivillig, er lei av all elendigheten som følger med et forhold, og kanskje har blitt sviktet, såret og dårlig behandlet av en eks eller to tidligere. Det er svært mange frivillig single som allerede har barn og skal ikke ha flere. De går altså ikke glipp av noen ting. De har opplevd det, men fant ut at det er ikke verdt det. For mye krangling, utroskap, diskusjoner om alt, press om sex hver dag, osv. Anonymkode: 2d0e1...a19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 17. desember 2023 #95 Del Skrevet 17. desember 2023 Trolltunge skrev (På 16.12.2023 den 15.27): Muslimer er ikke mindre egnet til å gjøre godt i verden. Ekstremister av alle slag, og mennesker fylt opp med hat, er dem som er farlige. Dem som hater muslimer like mye som dem som hater ikke- muslimer. Ekspander Off topic men litt morsomt at du forsvarer en ideologi som kjemper og jobber imot alt du står for..? .En religion som stenger kvinner inne bak masker og bruker de til fødemaskiner..? I Tyskland og Nederland fødes det allerede flere muslimske barn enn tyske og nederlandske...hadde det ikke vært for at menneskeheten allerede har entret den verste tidsperioden i vår 200 000 årige historie hadde europa fått sharialov innen 30 år... Nå skjer overveiende sannynlig verre ting så vi ikke kommer dit..vet ikke om jeg bør henge på en takk og pris etter det? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 17. desember 2023 #96 Del Skrevet 17. desember 2023 LadeJarl skrev (På 16.12.2023 den 16.43): Verden en tjeneste at hvite europeere dør ut?.. Hvis vi lar verden "i fred" fra akkurat nå og stopper alle barnefødsler globalt kommer fremdeles nært hvert eneste økosystem på jorda til å implodere før 50 år har gått... Grunnet klimaendringer i et tempo jorda aldri har sett før. Det vi allerede har pøst ut er mer enn nok til å utrydde menneskeheten så status quo fra nå er en dårlig ide helt enkelt ... Derfor trenger verden friske barn og intelligente barn nå...ikke sånn som det begynner å bli her i landet snart...at den blinde må trille den lamme over motorveien.. Ekspander Så det er bare europeere som er friske og intelligente ??😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 17. desember 2023 #97 Del Skrevet 17. desember 2023 LadeJarl skrev (På 17.12.2023 den 6.01): Off topic men litt morsomt at du forsvarer en ideologi som kjemper og jobber imot alt du står for..? .En religion som stenger kvinner inne bak masker og bruker de til fødemaskiner..? I Tyskland og Nederland fødes det allerede flere muslimske barn enn tyske og nederlandske...hadde det ikke vært for at menneskeheten allerede har entret den verste tidsperioden i vår 200 000 årige historie hadde europa fått sharialov innen 30 år... Nå skjer overveiende sannynlig verre ting så vi ikke kommer dit..vet ikke om jeg bør henge på en takk og pris etter det? Ekspander Nederland har Geert Wilders så der kan de finne løsninger😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 17. desember 2023 #98 Del Skrevet 17. desember 2023 GrønnNellik68 skrev (På 17.12.2023 den 6.46): Så det er bare europeere som er friske og intelligente ??😂 Ekspander Nei absolutt ikke...men historisk sett har vi en ekstremt bra record ...Der vi er mest overlegen er i kulturen vår..vitenskapsbasert og sekulær...og tuftet på friheten til hvert enkelt individ. Frihet..likhet og brorskap har alltid brakt oss framover...både teknologisk og økonomisk... Religiøst piss og særlig i statlig regi har alltid drept utviklingen og skapt samfunn mennesker rømmer fra.. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #99 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 16.12.2023 den 0.46): Savner dere ikke kjærlighet og har dere virkelig ikke lyst til å lage barn og oppleve den enorme kjærligheten det å være foreldre er? Blir ikke livet litt fattigere? Hvorfor er dere så allergisk til det å tilpasse dere og kompromisse med en partner? Har dere mistet trua på kjærligheten? Anonymkode: f2984...60f Ekspander Nei. Savner ikke kjærlighet. Har hatt erfaringen og levd livet med kjærligheten. Nå handler livet mitt om meg og kun meg😃. Nei. Har virkelig ikke lyst på barn og har gjort de «grep» som skal til for at det ikke vil skje☺️. Nei. Livet er ikke «fattigere» Hva en det måtte bety. Er ikke allergisk mot annet en bjørk og pollen. Jeg har levd livet med partner, samboerskap og den pakka der. Som nevnt vil jeg nå kun prioritere meg, meg og meg. Etter jeg gikk i fra samboeren min for noen år tilbake, kunne jeg for første gang prioritere kun meg selv, og jeg ELSKER det. I motsetning til fattigere, vil jeg si at livet mitt har blitt beriket av å til en hver tid kunne gjøre akkurat hva jeg vil, når jeg vil uten hensyn og kompromiss. Når man har fått smaken på det virkelig gode liv, så vil man ikke til bake. Har ikke mistet truen på kjærligheten. Den finnes. Har vært der. Har erfart det og det kan være fantastisk det. Bare at livet nå er enda bedre. Anonymkode: 85568...0e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #100 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 16.12.2023 den 0.46): Inspirert av tråden «Hvorfor er du singel?» i Singelforumet begynte jeg å tenke litt. Ved inngangen av 2021 hadde antallet single økt til over 1 million. Andelen aleneboende har økt mest i aldersgruppen 16-24 hvor 22,4% bor alene. Hvis vi ser på alderen 20-29 hvor man tradisjonelt lettest finner seg en kjæreste så er det MYE single folk altså. Savner dere ikke kjærlighet og har dere virkelig ikke lyst til å lage barn og oppleve den enorme kjærligheten det å være foreldre er? Blir ikke livet litt fattigere? Hvorfor er dere så allergisk til det å tilpasse dere og kompromisse med en partner? Hvor er Norge på vei i alt dette? Har dere mistet trua på kjærligheten? Hva er det som foregår i befolkningen? Det er jo en mulighet for at vi når nok klimamål til å klare oss. Krig og pandemier har alltid vært innom men det hindret ikke forfedrene å gifte seg og få barn. Er dere overveldet av nyheter om verdens elendighet i alle kanaler? Der var mye som skjedde før også, men man hørte bare ikke om det. Er hamsterhjulet for tøft så organiser dere bedre. Stem på politikk som vil legge til rette for familier. Slå av TV og legg bort mobilen! Kjemp og ikke bare gi opp! Eller har dere bare gitt faen? Anonymkode: f2984...60f Ekspander De tallene er folk som bor alene, og har lite med forholdsstatus å gjøre. Jeg bor alene, men er ikke singel. Om jeg ikke vil lage barn? Nei, nei, nei, nei, jeg kan ikke se for meg ett større mareritt, og jeg unngår det for absolutt alt, og er klar for å bestille abort i det øyeblikket uhellet skulle skje. Og hvorfor skal man alltid blande dette med barn inn i diskusjoner om å være singel eller bo alene? Man kan fint være svært lykkelig i forhold uten å måtte reprodusere seg.... At andel folk som bor alene i alderen 16-25 er jo helt naturlig siden mange flytter hjemmefra for å studere... Ikke alle bor hjemme til de skal gifte seg. Anonymkode: 04338...1a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå