LadeJarl Skrevet 16. desember 2023 #41 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): I mitt tilfelle er jeg singel fordi jeg ikke bygger opp tillitt med mennesker som har svekkede sjelsevner. Det tar tid å finne noen som ikke er totalt hjernevasket av systemet. Anonymkode: ee843...fca Du har sikkert lært på youtubeakademiet hvordan du avslører de som er hjernevasket av systemet da.?..jo lykke til med letingen..!.😂 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #42 Skrevet 16. desember 2023 Og flere single blir det, spesielt menn. Anonymkode: d66a0...0da 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #43 Skrevet 16. desember 2023 Jeg syns det er gode nyheter. Det er trist dersom du er ufrivillig singel og ønsker et forhold. Men det er bedre å være singel enn å være i feil forhold. Vi må ta ansvar for egen lykke enten man er singel eller i forhold. Anonymkode: b39f6...247 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #44 Skrevet 16. desember 2023 Jeg er singel og prøver å finne noen, men det er ikke lett. Jeg har et barn, og er særdeles lite pen. Er godt utdannet, er mye sosial og har hobbyer, ser på meg selv som oppegående, omsorgsfull og ryddig. Men på datingappene er det naturlig nok utseendet som teller, og da blir ikke jeg valgt 🤷♀️ Anonymkode: 20831...165
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #45 Skrevet 16. desember 2023 Hurra🥳 Da er jeg «one of a million»🤩 Anonymkode: 4db2c...8a2 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #46 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Slett Tinder og ALLE datingapper. Dra på byen eller bli med på en sosial hobby. Finn noen du liker og be om telefonnummer eller lignende og spis middager, dra på turer og ha koselige hjemmekvelder. Vent kjempelenge med sex. Folk bør egentlig boikotte Tinder for det har ødelagt så mye i samfunnet. Anonymkode: f2984...60f Du tror det er så enkelt for alle? Det er så naivt at det nesten er søtt. Det hjelper jo ikke at jeg liker ham, om han ikke liker meg. Og menn liker meg ikke som noe mer enn en venn, sånn har det alltid vært. Så i stedet for å fortsette å prøve, og hver gang bli like skuffet, så unngår jeg å enda en gang sette meg i en situasjon der jeg bare blir minnet på at jeg ikke er bra nok, pen nok, ung nok og kul nok. Jeg tilbringer heller tid med en som liker meg som jeg er, nemlig meg selv. Da er jeg også mer enn hundre prosent sikker på å ikke bli bedratt, forlatt og såret, så det er virkelig mye enklere. Anonymkode: 17608...1e3
Trek Skrevet 16. desember 2023 #47 Skrevet 16. desember 2023 Jeg har ikke lyst til å være singel, men jeg tar ikke hvem som helst bare for å slippe å være singel heller. Likevel så har jeg nok lært verdien å jobbe hardt for ett forhold, det å ikke gi opp på hverandre så lett. Det er det jeg ønsker meg, tosomheten. Så når jeg finner han så har jeg lyst til det skal vare. Problemet er ikke at Tinder er fullt av fuckboys, ikke fordi jeg har for høye krav eller ikke kjenner min markedsverdi, men fordi det er vanskelig og tidkrevende å skille den ene fra den andre når man som kvinne har så mange valg. Så jeg har prøvd å bruke god tid på å bli kjent før følelser og sex, men da går mange lei for de blir distrahert av noen som er mer på.. Så har jeg prøvd å justere litt og være mer på, men da blir det også feil.. Til slutt blir man litt lei av å prøve og prøve uten at det gir ønsket resultat.. Det er lettere å innfinne seg med at man kan ha det fint alene istedenfor å være på den emosjonelle berg-og-dal-banen som er Tinder. Jeg er nok ikke helt klar til å gi opp håpet om kjærlighet riktig enda, men kanskje jeg skulle tatt en pause fra Tinder.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #48 Skrevet 16. desember 2023 At det har blitt flere single betyr ikke at det er noe unaturlig og ondt som har skjedd samfunnet. Det betyr bare at flere kan få velge selv og å være i fred. Men enda er det alt for mange som tviholder på et patetisk og dårlig forhold fortsatt, så det skulle nok ha vært flere. Det er selvfølgelig best å være singel så lenge man har den muligheten. Jeg liker ikke mennesker noe særlig,og å bo sammen med et annet menneske høres ut som et mareritt. Jeg er ikke hetero, så kunne heldigvis ikke "plutselig" ha blitt gravid da. Men alt det maset det er med et forhold 😖 Anonymkode: 9c36a...b6e 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #49 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Singellivet et helt fint det, men hvorfor gi opp noe så nydelig som kjærlighet til en partner og barn? Forfedrene regnet barn som den egentlige rikdommen i livet og de grov ned gull. Anonymkode: f2984...60f Du trenger å lese mer historie om du tror at voksne behandlet barn bra før,og så på alle barn som rikdommen i livet. Det krydde av løsunger som ble født utenfor ekteskap, og det gikk utover de barna selv. I gamle kirkebøker ble de kalt for "umenneske". Litt juling var en del av oppdragelsen, og det var ikke vanlig at barn kunne løpe bort til mor og forvente å få trøst og få sitte på fanget når de voksne mente at barnet var for stor til det,da var det ingen kjære mor nei. Foreldre stengte også barn som hadde alvorlige fysiske og/eller psykiske lidelser nede i kjelleren eller det som verre var. Leste en sann historie om en psykisk utviklingshemmet gutt som vokste opp på en bondegård. Foreldrene hans lot han vokse opp ute i grisebingen , hvor han måtte spise det samme som grisene. Anonymkode: 9c36a...b6e 1
LadeJarl Skrevet 16. desember 2023 #50 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg mistrives som singel. Prøver ganske hardt men det er ikke lett i dag. Mføler at jeg mangler klare retningslinjer og konkrete arenaer for hvordan å etablere parforhold. Anonymkode: dd8ba...3e5 Som en annen her skrev..slett Tinder og alle datingplattformer...Tinder er en luftspeilig i ørken ..En finner ikke sjelevenner i luftspeilinger..
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #51 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Singellivet et helt fint det, men hvorfor gi opp noe så nydelig som kjærlighet til en partner og barn? Forfedrene regnet barn som den egentlige rikdommen i livet og de grov ned gull. Anonymkode: f2984...60f Er du dum? Anonymkode: 96a9b...44a 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #52 Skrevet 16. desember 2023 LadeJarl skrev (16 minutter siden): Som en annen her skrev..slett Tinder og alle datingplattformer...Tinder er en luftspeilig i ørken ..En finner ikke sjelevenner i luftspeilinger.. En luftspeiling i en ørken av ensomhet i samfunnet, mens folk ringer ned hjelpetelefoner for mental helse. Vi er ikke akkurat lykkeligere i Norge. Anonymkode: f2984...60f
Trolltunge Skrevet 16. desember 2023 #53 Skrevet 16. desember 2023 LadeJarl skrev (11 timer siden): Og jeg er helt enig men dessverre er det alltid nok operative fuckboys på tinder til å betjene alle kvinnene der... som tror de har funnet drømmemannen.....🙈. Og det kvinnene får er et knull og deretter ghosting....Neste helg rinse &, repeat.. Sånn holder de på til kvinnene har kastet bort alle årene de kunne skapt et nytt liv...akk ja. Det må være helt forferdelig for gutter og menn at kvinner har rett til å gjøre sine egne feiltrinn og erfaringer, og lære av slikt, så fantastisk fritt for tabber som unge gutter og menn lever sine liv. 😄 (Med all min kjærlighet til mine egne to sønner i bakhodet. De lander nok på bena, for jeg ser noen gode kvaliteter. Også! 😅) Nå skal ikke jeg benekte at det finnes kvinner som er for naive til sitt eget beste, til stokk dumme, men påstandene dine forutsetter to ting; 1. At kvinnene virkelig blir lurt. 2. At det å skape liv er noe alle kvinner bør gjøre. Jeg vil si at verken 1 eller 2 er tilstede ofte. Lekegutter har en egen nytte for kvinner også, og jeg stoler på Moder Jord og evolusjonen. Det er ganske tydelig at det ikke har vært meningen at vi alle skulle skape barn, for moder jord og evolusjonen gjør ikke så gjennomgående feil som at en noenlunde stabil prosent av dem som fødes er homofile for eksempel, uten at det har en mening og nytte. Antagelig er vi mennesker litt i kategorien ulvene, angående at det aldri har vært ment at absolutt alle skal formere seg. Noen har andre roller. Kanskje til og med er en vesentlig rolle rett og slett å være barnløse, for å dekke opp behovet hjelpeløse menneskebarn har for å bli ivaretatt, om de skulle ende opp uten foreldre, periodisk eller permanent. 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #54 Skrevet 16. desember 2023 Ganske enkelt, livet mitt er mye bedre uten en dame. De gangene jeg har vært med noen, så blir naturlig nok friheten borte, og å ha en masende dame som skal fortelle meg hva jeg kan gjøre og ikke, det er uaktuelt. Og selv om jeg hadde møtt en fantastisk dame, så vil uansett friheten bli innskrenket med en samboer. Nei takk 😅 Anonymkode: 61b0f...434
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #55 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Singellivet et helt fint det, men hvorfor gi opp noe så nydelig som kjærlighet til en partner og barn? Forfedrene regnet barn som den egentlige rikdommen i livet og de grov ned gull. Anonymkode: f2984...60f For vikingene var alt som var nedgravd noe de kunne ta med til etterlivet. Så det betyr at gull var noe de ville ta med videre... Anonymkode: d0e6a...b3e
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #56 Skrevet 16. desember 2023 Hvor reelle tall er dette da? Jeg er ikke singel, men jeg og kjæresten har forskjellige adresser. Vi er nok medregnet i statistikken som single. Anonymkode: d0e6a...b3e 1 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #57 Skrevet 16. desember 2023 Trolltunge skrev (18 minutter siden): Det må være helt forferdelig for gutter og menn at kvinner har rett til å gjøre sine egne feiltrinn og erfaringer, og lære av slikt, så fantastisk fritt for tabber som unge gutter og menn lever sine liv. 😄 (Med all min kjærlighet til mine egne to sønner i bakhodet. De lander nok på bena, for jeg ser noen gode kvaliteter. Også! 😅) Nå skal ikke jeg benekte at det finnes kvinner som er for naive til sitt eget beste, til stokk dumme, men påstandene dine forutsetter to ting; 1. At kvinnene virkelig blir lurt. 2. At det å skape liv er noe alle kvinner bør gjøre. Jeg vil si at verken 1 eller 2 er tilstede ofte. Lekegutter har en egen nytte for kvinner også, og jeg stoler på Moder Jord og evolusjonen. Det er ganske tydelig at det ikke har vært meningen at vi alle skulle skape barn, for moder jord og evolusjonen gjør ikke så gjennomgående feil som at en noenlunde stabil prosent av dem som fødes er homofile for eksempel, uten at det har en mening og nytte. Antagelig er vi mennesker litt i kategorien ulvene, angående at det aldri har vært ment at absolutt alle skal formere seg. Noen har andre roller. Kanskje til og med er en vesentlig rolle rett og slett å være barnløse, for å dekke opp behovet hjelpeløse menneskebarn har for å bli ivaretatt, om de skulle ende opp uten foreldre, periodisk eller permanent. Du har noen svært gode poeng her og jeg er enig i mye av det du sier, men begynner ikke 1 million å bli litt vel mye i en liten befolkning? Kan vi stille spørsmålet om det er et faresignal? Ensomhet er like skadelig som å røyke en tyvepakning sigaretter daglig og ensomme dør ofte tidligere. Vi er sosiale vesener. Anonymkode: f2984...60f
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #58 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvor reelle tall er dette da? Jeg er ikke singel, men jeg og kjæresten har forskjellige adresser. Vi er nok medregnet i statistikken som single. Anonymkode: d0e6a...b3e Ja, statistikken er kanskje litt for kategorisk men jeg tenkte vi kunne diskutere de store linjene. Anonymkode: f2984...60f
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #59 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ganske enkelt, livet mitt er mye bedre uten en dame. De gangene jeg har vært med noen, så blir naturlig nok friheten borte, og å ha en masende dame som skal fortelle meg hva jeg kan gjøre og ikke, det er uaktuelt. Og selv om jeg hadde møtt en fantastisk dame, så vil uansett friheten bli innskrenket med en samboer. Nei takk 😅 Anonymkode: 61b0f...434 Vi trenger kanskje alle å jobbe med oss selv kontinuerlig for å bli lettere å leve med. Enig i at det kan være en prøvelse for tålmodigheten. Anonymkode: f2984...60f
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #60 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): For vikingene var alt som var nedgravd noe de kunne ta med til etterlivet. Så det betyr at gull var noe de ville ta med videre... Anonymkode: d0e6a...b3e Ja, i disse diskusjonene om evolusjon kan kanskje vikingene minne oss om at vi kanskje…bare kanskje… har en sjel og ikke bare er dyr. Anonymkode: f2984...60f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå