Andro Skrevet 18. desember 2023 #281 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det heter ikke medforeldre, det heter foreldre. Bor dere ikke sammen, så har dere delt ansvar for barnet, og har per definisjon brutt. Det går ikke an å være likeverdig par med barn og bo hver for seg. Anonymkode: d2727...c1a Selvfølgelig kan man være likeverdige foreldre uten å bo sammen. 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #282 Skrevet 18. desember 2023 Andro skrev (8 minutter siden): Selvfølgelig kan man være likeverdige foreldre uten å bo sammen. Det kan man. Når man har barna 50/50 og er skilt. Anonymkode: d2727...c1a 1
ClausSaus Skrevet 19. desember 2023 #283 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 16.12.2023 den 1.46): Inspirert av tråden «Hvorfor er du singel?» i Singelforumet begynte jeg å tenke litt. Ved inngangen av 2021 hadde antallet single økt til over 1 million. Andelen aleneboende har økt mest i aldersgruppen 16-24 hvor 22,4% bor alene. Hvis vi ser på alderen 20-29 hvor man tradisjonelt lettest finner seg en kjæreste så er det MYE single folk altså. Savner dere ikke kjærlighet og har dere virkelig ikke lyst til å lage barn og oppleve den enorme kjærligheten det å være foreldre er? Blir ikke livet litt fattigere? Hvorfor er dere så allergisk til det å tilpasse dere og kompromisse med en partner? Hvor er Norge på vei i alt dette? Har dere mistet trua på kjærligheten? Hva er det som foregår i befolkningen? Det er jo en mulighet for at vi når nok klimamål til å klare oss. Krig og pandemier har alltid vært innom men det hindret ikke forfedrene å gifte seg og få barn. Er dere overveldet av nyheter om verdens elendighet i alle kanaler? Der var mye som skjedde før også, men man hørte bare ikke om det. Er hamsterhjulet for tøft så organiser dere bedre. Stem på politikk som vil legge til rette for familier. Slå av TV og legg bort mobilen! Kjemp og ikke bare gi opp! Eller har dere bare gitt faen? Anonymkode: f2984...60f Kvinner har fått urealistiske forventninger. Det er egentlig ikke mer komplisert enn som så. Den jevne unge kvinne i 2023 er stort sett ikke interessert i en mann på sitt eget nivå. Kjenner ikke til framskrivninger fra Norge, men i USA rapporterer investeringsbanken Morgan Stanley om at hele 45% av kvinner i alderen 25-44 forventes å være single og barnløse allerede ved slutten av dette tiåret, altså i 2030. Årsaken er at kvinner flest forutsetter en mann som befinner seg relativt høyt over dem selv i attraktivitet, dersom de skal være interesserte i å stifte familie. Og det er selvsagt altfor få slike menn til at dette kan gå opp. Så du har et samfunn i fri kollaps. Og Norge følger etter, her til lands har fødselstallene allerede kræsjet. Heldigvis er det primært de samme storforlangende kvinnene som primært blir skadelidende av kollapsen, siden det er dem som er mest avhengig av statlige tilskudd av ymse slag. 2 1
LadeJarl Skrevet 19. desember 2023 #284 Skrevet 19. desember 2023 KallePils skrev (10 timer siden): Det du skriver er tull og tøys. https://www.ssb.no/kultur-og-fritid/tids-og-mediebruk/statistikk/tidsbruksundersokelsen Statistisk Sentralbyrå avsluttet den diskusjonen for over et tiår siden. Du er rett og slett for sent ute. Haha...morroklumpen! Trodde du at du motbeviste meg fordi du klarte å poste en link ? Leser ut av tallene at kvinner i 2010 brukte 1,6 timer på husarbeid ...menn 0,6... Og jeg garanterer at tallene menn oppgir inkluderer mye kvinner ikke regner som husarbeid ... Kvinnenes store feil er at de velger feil menn...menn full av adhd..med spisse albuer og store i kjeften framstår som tøffe når de er unge..fordi de er omtrent hjernedøde og mangler evnen til konsekvensanalyse... 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #285 Skrevet 19. desember 2023 ClausSaus skrev (2 timer siden): Kvinner har fått urealistiske forventninger. Det er egentlig ikke mer komplisert enn som så. Den jevne unge kvinne i 2023 er stort sett ikke interessert i en mann på sitt eget nivå. Kjenner ikke til framskrivninger fra Norge, men i USA rapporterer investeringsbanken Morgan Stanley om at hele 45% av kvinner i alderen 25-44 forventes å være single og barnløse allerede ved slutten av dette tiåret, altså i 2030. Årsaken er at kvinner flest forutsetter en mann som befinner seg relativt høyt over dem selv i attraktivitet, dersom de skal være interesserte i å stifte familie. Og det er selvsagt altfor få slike menn til at dette kan gå opp. Så du har et samfunn i fri kollaps. Og Norge følger etter, her til lands har fødselstallene allerede kræsjet. Heldigvis er det primært de samme storforlangende kvinnene som primært blir skadelidende av kollapsen, siden det er dem som er mest avhengig av statlige tilskudd av ymse slag. Hvilke krav er det vi har, som du synes vi skal fire på? Anonymkode: 4f811...dc3 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #286 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvilke krav er det vi har, som du synes vi skal fire på? Anonymkode: 4f811...dc3 Sikkert at mannen skal være oppegående, ikke mye eldre enn oss, ikke sluntre unna husarbeid, ikke pult mange kvinner og samtidig forvente jomfruelighet fra oss, ikke psykisk og fysisk voldelig osv. Disse tullelenkene fra USA har ingen relevans, all den tid mange der ikke klarer seg på en lønning, fødselspermisjon ikke eksisterer og barnehage er for dyrt. Anonymkode: d2727...c1a 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #287 Skrevet 19. desember 2023 ClausSaus skrev (2 timer siden): Kvinner har fått urealistiske forventninger. Det er egentlig ikke mer komplisert enn som så. Den jevne unge kvinne i 2023 er stort sett ikke interessert i en mann på sitt eget nivå. Kjenner ikke til framskrivninger fra Norge, men i USA rapporterer investeringsbanken Morgan Stanley om at hele 45% av kvinner i alderen 25-44 forventes å være single og barnløse allerede ved slutten av dette tiåret, altså i 2030. Årsaken er at kvinner flest forutsetter en mann som befinner seg relativt høyt over dem selv i attraktivitet, dersom de skal være interesserte i å stifte familie. Og det er selvsagt altfor få slike menn til at dette kan gå opp. Så du har et samfunn i fri kollaps. Og Norge følger etter, her til lands har fødselstallene allerede kræsjet. Heldigvis er det primært de samme storforlangende kvinnene som primært blir skadelidende av kollapsen, siden det er dem som er mest avhengig av statlige tilskudd av ymse slag. Personlig er mitt problem at jeg ikke liker menn som er overvektige, uansett hvor mye andre gode egenskaper de måtte ha, jeg vil ikke orke den fysiske delen av forholdet. Og i landsdelen der jeg bor er du enten storrøyker eller høytlønnet hvis du har normal BMI og er mann . De høytlønte får jeg ikke, og storrøykerne og de overvektige vil jeg ikke ha😂 triiiist Anonymkode: 4f811...dc3
TLR Skrevet 19. desember 2023 #288 Skrevet 19. desember 2023 (endret) Andro skrev (11 timer siden): Det er vidunderlig at det å være singel er et valg. Ts framstiller singelliv som kjærlighetsløst. Det er det ikke. Single har venner og familie, og kan ha dype og nære relasjoner til andre. Det er ikke bare kjærester som har fortrolige forhold og er glade i hverandre. Enslige kvinner har nok tettere bånd til folk i nettverket sitt enn det menn har, og kjenner seg ikke like lett ensomme og lengtende som dem. Veldig rart at ts problematiserer at studenter/elever/lærlinger bor alene. Det er en temmelig grunnleggende forutsetning for å bli en godt fungerende voksen; at man kan greie seg alene. Man blir tryggere i seg selv, mer selvhjulpen, blir mindre avhengig av andre, og er ikke så lett å manipulere. Å se parforhold som eneste vei til lykke, kjærlighet og selvrealisering er et veldig fattig syn på menneskeliv. Å bo alene er ikke til hinder for å være foreldre, og mange av de single du viser til har barn. Det er også en mangelfull analyse av dem som fører statistikker å anta at folk som bor alene er single. Mange har særboerforhold, uten å ønske å få felles bolig. Det er også naturlig å være kjærester uten å bo sammen, også for dem som ønsker seg felles postkasse en gang i framtida. Særboer er vel det beste spesielt hvis man har blitt brent noen ganger før. Det er skremmende å lese om mange kvinner som står alene med alt av husarbeid og jeg lurer på hva skal man egentlig godta av en mann. Er livet verdt å leve i et følelseløst forhold fordi noen kvinner er redde for å være alene. Hvis man ikke har følelser for sin partner veien til utroskap er kort og den onde sirkelen er i gang. Bedre å holde avstand og savne den andre enn å gå oppå hverandre. Endret 19. desember 2023 av TLR 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #289 Skrevet 19. desember 2023 KallePils skrev (19 timer siden): En gang i tiden snakket man om å bygge et liv sammen. Nå er det blitt «Jaja, det var jo gøy så lenge det varte?» Altså… hva faen? 😆 Det er jo dette som er livet. Livet er i dag, og du kan legge opp til at det skal være bra i morgen også, men å tenke slik som du gjør, er håpløst. Jeg har et 23år langt samboerskap bak meg, og angrer ikke. Hun tok ikke fra meg noen ting. Jeg var tafatt, og burde gått tidligere, men det ligger på meg selv. Nå har jeg en ny kjæreste. Vi bygger livet og relasjonen hver dag, ingen vet hvor lenge. Anonymkode: 2bbb1...f8d
LadeJarl Skrevet 19. desember 2023 #290 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Personlig er mitt problem at jeg ikke liker menn som er overvektige, uansett hvor mye andre gode egenskaper de måtte ha, jeg vil ikke orke den fysiske delen av forholdet. Og i landsdelen der jeg bor er du enten storrøyker eller høytlønnet hvis du har normal BMI og er mann . De høytlønte får jeg ikke, og storrøykerne og de overvektige vil jeg ikke ha😂 triiiist Anonymkode: 4f811...dc3 På tide å flytte sørover visst..😂
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #291 Skrevet 19. desember 2023 LadeJarl skrev (1 minutt siden): På tide å flytte sørover visst..😂 Ja, lavest BMI har de i Oslo.. ellers er jeg selvforsørget, og ordner alt selv, utenom å løfte tungt da. Så jeg har ikke så mange krav… men jeg forstår jo at kravet fra en mann er at jeg skal orke å ta på ham🤷♀️ Anonymkode: 4f811...dc3 1
LadeJarl Skrevet 19. desember 2023 #292 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, lavest BMI har de i Oslo.. ellers er jeg selvforsørget, og ordner alt selv, utenom å løfte tungt da. Så jeg har ikke så mange krav… men jeg forstår jo at kravet fra en mann er at jeg skal orke å ta på ham🤷♀️ Anonymkode: 4f811...dc3 Oslo?.. Jo men de er jo syltynne av steroider og kokain...😂...Og de tynne blodårene i pikken er tett av eksos..så hele gjengen bruker støttebandasje .. 😬😂 Vil anbefale trøndelag jeg ..🤩..finnes en par flotte gutter der med 6pack og ditto BMI. Skal se om jeg finner et bilde..
LadeJarl Skrevet 19. desember 2023 #293 Skrevet 19. desember 2023 Se der ja..🤩...vil du ha flere bilder er det bare å sende pm vettu...😂
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #294 Skrevet 19. desember 2023 LadeJarl skrev (3 minutter siden): Oslo?.. Jo men de er jo syltynne av steroider og kokain...😂...Og de tynne blodårene i pikken er tett av eksos..så hele gjengen bruker støttebandasje .. 😬😂 Vil anbefale trøndelag jeg ..🤩..finnes en par flotte gutter der med 6pack og ditto BMI. Skal se om jeg finner et bilde.. Gleder meg til å se😉 Anonymkode: 4f811...dc3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #295 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gleder meg til å se😉 Anonymkode: 4f811...dc3 Se der ja, fatter ikke hva jeg tenkte på det om Oslo for… Anonymkode: 4f811...dc3 1
marsvin Skrevet 19. desember 2023 #296 Skrevet 19. desember 2023 (endret) Tja, jeg var singel i 6 år før jeg traff min kjæreste i høst. TS prater som om det er et bevisst valg man tar, og at det ikke finnes lyst til å oppleve kjærlighet i forhold og til barn. Det er mye mer komplekst enn dette. Man kan ha lyst, men ikke møtt noen. Jeg selv ville ikke bare «ta til takke» med en som er helt ok bare for å være i et forhold. Dating-apper har dessuten gjort at veldig mange er utilgjengelige selvom de er pr. definisjon single.. mange har «noe» på gang. Jeg hadde tre år med hard depresjon og angst og var utenfor arbeidslivet. Jeg var ikke på et sted mentalt for å ha plass til en kjæreste, selvom jeg kunne hatt lyst av og til. Livet skjer, og den nye generasjonen med unge voksne (20-35) er mastergradsgenerasjonen, man skal få en karriere, kanskje flytte rundt, og livet kretser ikke nødvendighvis rundt det å finne en partner. Endret 19. desember 2023 av marsvin
KallePils Skrevet 20. desember 2023 #297 Skrevet 20. desember 2023 LadeJarl skrev (23 timer siden): Haha...morroklumpen! Trodde du at du motbeviste meg fordi du klarte å poste en link ? Statistisk Sentralbyrå motbeviste tøvet ditt. Og dermed er kveruleringen din bare støy.
KallePils Skrevet 20. desember 2023 #298 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hun tok ikke fra meg noen ting. Jeg var tafatt, og burde gått tidligere, men det ligger på meg selv. Og du er jammen glad for at du ikke gikk glipp av dette? 😄
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #299 Skrevet 20. desember 2023 KallePils skrev (1 time siden): Statistisk Sentralbyrå motbeviste tøvet ditt. Og dermed er kveruleringen din bare støy. Statistisk sentralbyrå motbeviser mange av dine påstander også, men de hopper du elegant over, eventuelt finner unnskyldninger for hvorfor akkurat denne statistikken ikke passer på det du diskuterer. Statistikken står, uansett. Anonymkode: d2727...c1a
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #300 Skrevet 20. desember 2023 KallePils skrev (1 time siden): Statistisk Sentralbyrå motbeviste tøvet ditt. Og dermed er kveruleringen din bare støy. Har du merket deg at LadeJarl er en mann? Ditt hat mot kvinner virker ikke på ham, vet du. Ikke er han lei seg over dine subtile personangrep, han er mann. Anonymkode: d2727...c1a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå