Gå til innhold

Over 1 million single.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde kanskje vært koselig med en kjæreste, men i dagens samfunn er jeg livredd for å ikke strekke til. Alltid gå og lure på om jeg gjør nok, om jeg sier de riktige tingene om jeg oppfører meg som den andre forventer at jeg skal gjøre.

Hva om jeg ikke lever opp til forventningen i senga?

Så har man den friheten man må gi slipp på. Den friheten til å kunne gjøre det man vil akkurat når man vil. 

Man har det økonomiske. Sitter ganske greit i det økonomisk. Hva om du treffer en som ikke har det så greit økonomisk? Da blir man plutselig to som kanskje bare har det halvveis?

I dagens samfunn så er forventningene til en partner skyhøye - altfor høye i mitt hode og jeg tror derfor det bare blir fler og fler single der ute. Folk tør rett og slett ikke fordi kravene er altfor høye.

Anonymkode: f2008...968

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

KallePils skrev (2 timer siden):

Hvorfor det? Når jeg ikke trenger å prøve?

En ting hadde vært om alternativet til å etablere noe seriøst hadde vært å gå alene og sexløs gjennom livet. Mange menn opplever dette, og jeg har både sympati med dem og forståelse for at dette ikke er en situasjon man burde ønske seg.

Men dette gjelder nå en gang ikke meg.

En annen ting hadde vært om kvinner i det minste var hyggelige og lojale. Dette utelukker selvsagt moderne feminist-oppdragelse, som er ren egoist-hjernevasking. Man kunne jo i prinsippet likevel prøve å finne noe slikt?

Men det er jo faen ikke annet enn konflikt, gnål og misnøye å spore noe sted.

Beklager, jenter, men kombinasjonen av risk og reward her gjør at dere rett og slett ikke frister for noe seriøst.

Jeg kommer ikke til å risikere skilsmisse med 40% sannsynlighet for å få oppleve et liv med en moderne norsk feminist. Glem det.

Jeg har mine krav. Dere oppfyller dem ikke.

Og da blir det som det blir.

Jeg er feminist. Er fullstendig trofast og lojal mot mannen, og hyggelig å omgås. Så der tar du feil, gitt. 

Anonymkode: d2727...c1a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (7 timer siden):

"Hvis alt vi har bygget opp sammen blir rasert, så fikk jeg i hvert fall ha det for en stund."

Herregud for en trist innstilling.

Nei det er jo ikke rasert. Det har hatt og har fremdeles en kjempestor verdi. Varig. 

Tenker du også "Ikke vits i å spise god mat, for den blir jo bare spist opp. ", "Ingen vits i å ha kjæledyr, for de dør jo før deg og det blir trist.", "Ingen vits i å kjøpe ny sofa, for den blir slitt.", og så videre? Om ting kun har en verdi ved å vedvare hele livet er det få ting som har noe verdi egentlig. 

Alle disse dagene som kommer og går, det er selve livet. Selvfølgelig vil et fint forhold på 3 år, 10 år eller 20 år ha en verdi selv om det ryker til slutt. Som vennskap har hatt og har det, selv om man etterhvert glir fra hverandre. Som gode foreldre har det, selv om de antagelig dør før deg. 

Nei det er ikke en trist innstilling, det å ikke anse at noe har verdi dersom det ikke varer evig er ganske så trist.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (1 minutt siden):

Tenker du også "Ikke vits i å spise god mat, for den blir jo bare spist opp. ", "Ingen vits i å ha kjæledyr, for de dør jo før deg og det blir trist.", "Ingen vits i å kjøpe ny sofa, for den blir slitt.", og så videre? 

Men herregud, et forhold er da ikke forbruksmateriell…?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi velger å være single fordi så mange menn er helt bedritne kvinnefiendtlige idioter. Mange eksempler på dem som kommenterer i tråden her helt fra side 1

Anonymkode: 6448e...3ab

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (25 minutter siden):

Men herregud, et forhold er da ikke forbruksmateriell…?

Du skjønte likevel hva jeg mener. At ting har verdi selv om det ikke varer evig. Mine opplevelser, og barn, blir ikke trukket tilbake selv om forholdet vårt nå skulle ryke. Alt jeg har levd og opplevd har jeg levd og opplevd. 

Ved å tenke som deg kunne jeg vært ensom i over 20 år nå istedenfor å ha levd et fullt liv disse årene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunge skrev (33 minutter siden):

Du skjønte likevel hva jeg mener.

Nei, bokstavelig talt ikke.

Hvis jeg skulle inn i et forhold med en kvinne, da skulle da vel hensikten selvfølgelig være at dette skulle vare livet ut? Hva skal jeg ellers i et forhold med henne for?

Og i så fall snakker vi jo om en regelrett fiasko hvis det i stedet ender i skilsmisse, unger som får tilværelsen revet opp med roten, og hele faenskapen?

Men igjen, dette er nettopp hvorfor jeg ikke vil inn i noe forhold med en moderne kvinne… for jeg ville liksom ende opp som "den seriøse".

Og det er en illevarslende tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (1 minutt siden):

Nei, bokstavelig talt ikke.

Hvis jeg skulle inn i et forhold med en kvinne, da skulle da vel hensikten selvfølgelig være at dette skulle vare livet ut? Hva skal jeg ellers i et forhold med henne for?

Og i så fall snakker vi jo om en regelrett fiasko hvis det i stedet ender i skilsmisse, unger som får tilværelsen revet opp med roten, og hele faenskapen?

Men igjen, dette er nettopp hvorfor jeg ikke vil inn i noe forhold med en moderne kvinne… for jeg ville liksom ende opp som "den seriøse".

Og det er en illevarslende tanke.

Nei det er sikkert bedre å gå ensom og alene gjennom livet, for redd for å satse, fordi man kan tape noe. 🤪

Den som ikke våger vinner ikke, og at et forhold skal vare må man ha fokus, viljestyrke og innsatsvilje for at skal kunne skje. Det er faktisk mye opp til deg. 

Også moderne kvinner er lojale mot menn det er verdt å være lojale mot. Det er menn som blir slappe og dårlige partnere som forlates. Må du nødvendigvis bli det? Du har det ikke i deg å skape et godt og varig forhold? 

Dessuten tar du bare feil. De tingene i livet som ikke varer evig har også stor verdi. De ER også livet. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (2 minutter siden):

Nei det er sikkert bedre å gå ensom og alene gjennom livet, for redd for å satse, fordi man kan tape noe. 🤪

Den som ikke våger vinner ikke, og at et forhold skal vare må man ha fokus, viljestyrke og innsatsvilje for at skal kunne skje. Det er faktisk mye opp til deg. 

Også moderne kvinner er lojale mot menn det er verdt å være lojale mot. Det er menn som blir slappe og dårlige partnere som forlates. Må du nødvendigvis bli det? Du har det ikke i deg å skape et godt og varig forhold? 

Dessuten tar du bare feil. De tingene i livet som ikke varer evig har også stor verdi. De ER også livet. 

En gang i tiden snakket man om å bygge et liv sammen.

Nå er det blitt «Jaja, det var jo gøy så lenge det varte?»

Altså… hva faen? 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (Akkurat nå):

Altså… hva faen? 😆

Når man først blir sammen og skaper en familie er det fremdeles særdeles viktig og vesentlig å ha fokus på å bygge et liv sammen. Det er når ene/begge ikke klarer det det går galt. Veldig ofte er det mannen som ikke klarer det, og den parten har du jo kontrollen på. Du er hele 50% minst angående slikt fokus, så betydelig andel av det står på deg og er i din kontroll. 

Men ja, noen ganger fungerer det ikke, og det betyr likevel ikke at det ikke har stor verdi, og var LIVET man levde. 

Vi satser selvfølgelig på å tilbringe resten av livet sammen, og begge har heldigvis fokus og innsatsvilje for det, men skulle det ikke gå er jeg oppriktig glad for at jeg levde dette livet, og ikke valgte som deg. Å være for redd til å leve. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (3 minutter siden):

Altså… hva faen? 😆

Tro meg, da jeg giftet meg med eksen, så var jeg innstilt på å lage et liv sammen. Det jeg derimot IKKE var innstilt på, var at han skulle pule andre, utøve psykisk vold og drive med sexnekt. Da jeg flyttet sammen med ekssamboer, var jeg igjen klar til å lage et liv sammen. Jeg var derimot ikke klar til utroskap fra ham, at han skulle overlate alt av husarbeid til meg og drive med sexnekt. Likevel kjempet jeg for begge forholdene til siste slutt, da det ikke gikk lenger.

Jeg registrerte meg så på Tinder for å dekke mitt seksuelle behov. En uke senere dukket opp han som i dag er min mann. Som ønsker å bygge et liv sammen, oppleve livet sammen og være der for hverandre. Det forholdet har holdt i mange år nå, og det går fortsatt strålende. Fra de to andre forholdene har jeg derimot mange gode minner, og ikke minst mine fantastiske barn. Så selv om forholdene tok slutt og disse mennene egentlig aldri var helt seriøse, sitter jeg igjen med noe jeg aldri hadde vært foruten. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (3 minutter siden):

Når man først blir sammen og skaper en familie er det fremdeles særdeles viktig og vesentlig å ha fokus på å bygge et liv sammen. Det er når ene/begge ikke klarer det det går galt. Veldig ofte er det mannen som ikke klarer det, og den parten har du jo kontrollen på. Du er hele 50% minst angående slikt fokus, så betydelig andel av det står på deg og er i din kontroll. 

Men ja, noen ganger fungerer det ikke, og det betyr likevel ikke at det ikke har stor verdi, og var LIVET man levde. 

Vi satser selvfølgelig på å tilbringe resten av livet sammen, og begge har heldigvis fokus og innsatsvilje for det, men skulle det ikke gå er jeg oppriktig glad for at jeg levde dette livet, og ikke valgte som deg. Å være for redd til å leve. 

Nettopp. Partneren kan også dø, og da er man alene igjen. Sånn er livet. Mannen og jeg er veldig fokusert på å være kjærester hver dag, ikle bare drive familien AS, oppdra barn og drive med egne interesser. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel-vel, jeg får nøye meg med å konstatere at nettopp den holdningen som gjør at jeg ikke er interessert i noe "seriøst" (hermetegn synes å passe inn) i hvert fall er kommet tydelig frem i denne diskusjonen.

For en ting har du uansett rett i: Den holdningen du gir uttrykk for er dominerende blant kvinner i dag.

Og da tenker jeg det bare kan få være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel-vel, jeg får nøye meg med å konstatere at nettopp den holdningen som gjør at jeg ikke er interessert i noe "seriøst" (hermetegn synes å passe inn) i hvert fall er kommet tydelig frem i denne diskusjonen.

For en ting har du uansett rett i: Den holdningen du gir uttrykk for er dominerende blant kvinner i dag.

Og da tenker jeg det bare kan få være.

Om min holdning er feil, altså holdningen til en kvinne som faktisk har stått gjennom vonde stormer med min mann og for min mann, da skjønner jeg faktisk ikke hva du ønsker og krever. Eierskap? Å dominere en kvinne slik at hun ikke har mulighet til å forlate deg uansett hvordan du behandler henne? 

Beklager, da er du isåfall problemet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad jeg er gift og har 3 barn og ikke et meiningsløst meg meg meg meg liv ☺️

Anonymkode: 70bf7...867

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (Akkurat nå):

Om min holdning er feil, altså holdningen til en kvinne som faktisk har stått gjennom vonde stormer med min mann og for min mann, da skjønner jeg faktisk ikke hva du ønsker og krever. Eierskap? Å dominere en kvinne slik at hun ikke har mulighet til å forlate deg uansett hvordan du behandler henne? 

Beklager, da er du isåfall problemet. 

Jeg tillater meg å tvile på at en skilsmisserate på rundt 40% skyldes hverken meg eller mine holdninger.

Men den er kanskje ikke like overraskende i lys av den oppfatning at et forhold som ender i samlivsbrudd ikke nødvendigvis var en fiasko…? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tillater meg å tvile på at en skilsmisserate på rundt 40% skyldes hverken meg eller mine holdninger.

Men den er kanskje ikke like overraskende i lys av den oppfatning at et forhold som ender i samlivsbrudd ikke nødvendigvis var en fiasko…? 😄

Å ha hatt et rikt og meningsfullt liv er alltid mindre fiasko enn å ha levd et ensomt liv i redsel. 

Perfekt liv får ingen. Det bør derfor utelukkes som mål. Selv de som lykkes i å holde sammen hele livet har ikke hatt perfekte liv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha hatt et rikt og meningsfullt liv er alltid mindre fiasko enn å ha levd et ensomt liv i redsel. 

Perfekt liv får ingen. Det bør derfor utelukkes som mål. Selv de som lykkes i å holde sammen hele livet har ikke hatt perfekte liv. 

Rundt hvert tredje barn i Norge opplever at foreldrene går fra hverandre. Får håpe at de synes dette var like "rikt og meningsfullt" som mor åpenbart gjør, da.

Men noe sier meg at de kanskje ville prioritert litt annerledes?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (4 minutter siden):

Rundt hvert tredje barn i Norge opplever at foreldrene går fra hverandre. Får håpe at de synes dette var like "rikt og meningsfullt" som mor åpenbart gjør, da.

Som å ikke bli født? Tviler! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (5 minutter siden):

Vel, du kan jo si til mine ekser at de kunne la være å pule andre bak min rygg, utøve psykisk vold og overlate alt av hus og hjem til meg alene. Jeg tror ikke problemet i disse forholdene var holdningene mine, for å si det slik. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...