Gå til innhold

Over 1 million single.

Fremhevede innlegg

Skrevet

For det første så vil ikke menn flest ha forhold. De vil tømme seg i flest mulig damer, siden de ikke har følelser. Og hvis man får barn med en mann så ender man mest sannsynlig opp som alenemor, siden menn bare bytter damer hele tiden. 

Dessuten så finnes det en del damer som meg, som bare er stygg og hatet av alle menn. Har opplevd at menn har blitt sammen med meg og gjort alt for å bryte meg ned, gjort narr av meg og ødelagt meg psykisk. Det orker jeg ikke oppleve en gang til. Til og med i Thailand og Tyrkia var det ingen menn som ville ha meg. Så stygg er jeg. Er sint på min mor fordi hun ikke tok abort, men for sent nå. 

Så du mener ts at alle single bør skytes, eller hva? At vi bør bli spyttet og sparket på? Jeg har opplevd nok mishandling og vold fra menn opp gjennom. Snakker ikke med menn en gang om jeg ikke må, siden jeg har PTSD. Liker heller ikke barn og skjønner ikke hva de skal brukes til. 

Anonymkode: 212aa...ef2

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For det første så vil ikke menn flest ha forhold. De vil tømme seg i flest mulig damer, siden de ikke har følelser. Og hvis man får barn med en mann så ender man mest sannsynlig opp som alenemor, siden menn bare bytter damer hele tiden. 

Dessuten så finnes det en del damer som meg, som bare er stygg og hatet av alle menn. Har opplevd at menn har blitt sammen med meg og gjort alt for å bryte meg ned, gjort narr av meg og ødelagt meg psykisk. Det orker jeg ikke oppleve en gang til. Til og med i Thailand og Tyrkia var det ingen menn som ville ha meg. Så stygg er jeg. Er sint på min mor fordi hun ikke tok abort, men for sent nå. 

Så du mener ts at alle single bør skytes, eller hva? At vi bør bli spyttet og sparket på? Jeg har opplevd nok mishandling og vold fra menn opp gjennom. Snakker ikke med menn en gang om jeg ikke må, siden jeg har PTSD. Liker heller ikke barn og skjønner ikke hva de skal brukes til. 

Det er trist å høre om de negative erfaringene dine. Jeg har ikke sagt noe sted om du leser tråden at single skal skytes, spyttes og sparkes på. Du legger ord i munnen på meg jeg ikke har uttalt. 

Anonymkode: f2984...60f

• Liker 3
Skrevet
Trolltunge skrev (37 minutter siden):

Det må være helt forferdelig for gutter og menn at kvinner har rett til å gjøre sine egne feiltrinn og erfaringer, og lære av slikt, så fantastisk fritt for tabber som unge gutter og menn lever sine liv. 😄 (Med all min kjærlighet til mine egne to sønner i bakhodet. De lander nok på bena, for jeg ser noen gode kvaliteter. Også! 😅)

Nå skal ikke jeg benekte at det finnes kvinner som er for naive til sitt eget beste, til stokk dumme, men påstandene dine forutsetter to ting; 1. At kvinnene virkelig blir lurt. 2. At det å skape liv er noe alle kvinner bør gjøre. 

Jeg vil si at verken 1 eller 2 er tilstede ofte. Lekegutter har en egen nytte for kvinner også, og jeg stoler på Moder Jord og evolusjonen. Det er ganske tydelig at det ikke har vært meningen at vi alle skulle skape barn, for moder jord og evolusjonen gjør ikke så gjennomgående feil som at en noenlunde stabil prosent av dem som fødes er homofile for eksempel, uten at det har en mening og nytte. Antagelig er vi mennesker litt i kategorien ulvene, angående at det aldri har vært ment at absolutt alle skal formere seg. Noen har andre roller. Kanskje til og med er en vesentlig rolle rett og slett å være barnløse, for å dekke opp behovet hjelpeløse menneskebarn har for å bli ivaretatt, om de skulle ende opp uten foreldre, periodisk eller permanent. 

Akkja Trolltunge...det du og jeg skriver her er vår subjektive oppfatning av tingenes tilstand...

Og hadde det bare vært som du skriver ( og antyder) at de smarte lykkes med å manøvrere i en ny verden og faktisk føde barn ...mens de dumme forblir barnløse....hadde dette ordnet seg selv allerede på neste generasjon...

I virkeligheten er det dessverre sånn at flere og flere barn trenger ekstra ressurser for å komme seg gjennom skolen og ikke helt subjektivt ser det ut som idiotene føder fler barn enn de smarte her i landet...Jeg mener siden gjennomsnittelig IQ på barna faller og faller..

De eneste som føder mer enn nok barn til å reprodusere seg i norge i dag er muslimske innvandrere ...og er det en gruppe jeg ikke tror vil redde verden er det akkurat de ...

Her er den objektive virkeligheten...jeg skjemmes i kjernen av det jeg er for den verden vi overleverer til neste generasjon.

https://www.ssb.no/befolkning/fodte-og-dode/statistikk/fodte/artikler/rekordlav-fruktbarhet-i-2022

IMG_20231216_155447.jpg

Skrevet
LadeJarl skrev (17 minutter siden):

Akkja Trolltunge...det du og jeg skriver her er vår subjektive oppfatning av tingenes tilstand...

Og hadde det bare vært som du skriver ( og antyder) at de smarte lykkes med å manøvrere i en ny verden og faktisk føde barn ...mens de dumme forblir barnløse....hadde dette ordnet seg selv allerede på neste generasjon...

I virkeligheten er det dessverre sånn at flere og flere barn trenger ekstra ressurser for å komme seg gjennom skolen og ikke helt subjektivt ser det ut som idiotene føder fler barn enn de smarte her i landet...Jeg mener siden gjennomsnittelig IQ på barna faller og faller..

De eneste som føder mer enn nok barn til å reprodusere seg i norge i dag er muslimske innvandrere ...og er det en gruppe jeg ikke tror vil redde verden er det akkurat de ...

Her er den objektive virkeligheten...jeg skjemmes i kjernen av det jeg er for den verden vi overleverer til neste generasjon.

https://www.ssb.no/befolkning/fodte-og-dode/statistikk/fodte/artikler/rekordlav-fruktbarhet-i-2022

IMG_20231216_155447.jpg

Forskerne fant at IQ i høy grad var arvelig fra mor og på grunn av gamle kjønnsroller blir ofte de smarteste damene gående alene og barnløse. Folk legger for mye konkurranse i alt mulig dessverre. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
LadeJarl skrev (2 minutter siden):

IMG_20231216_155447.jpg

Du, jeg skrev ingenting om at dumme ikke får barn eller bør få barn, jeg skrev at en del mennesker er tilsynelatende skapt for å ikke lage barn, helt naturlig, men er ofte godt i stand til å ta vare på barn, eldre og gruppen. Hvordan gruppen nå er. 

I en del naturreligioner har ikke det å være hermafroditt for eksempel vært en feil. Det kan til og med ha blitt regnet som å være dobbelt velsignet av gudene. Inuitter ga for eksempel barn til dem som ikke kunne få barn, som gave eller fordi de hadde for mange. At de store verdensreligionene tok over for naturreligioner med respekt for forvaltning av omgivelsene man levde i er nok en stor tragedie. Tro som var sprunget ut fra hvordan man levde og forvaltet sine omgivelser godt var nok sunnere, mer fornuftig og mer bærekraftig enn det de store verdensreligionene mangler av grunnfeste og respekt for omgivelser og faktorer man faktisk lever med og i. De store verdensreligionene er mer egnet til massesuggesjon og makt- manipulering enn å forstå sine omgivelser og respekt for jorden, og god forvaltning av ressurser, der man lever. 

Muslimer er ikke mindre egnet til å gjøre godt i verden. Ekstremister av alle slag, og mennesker fylt opp med hat, er dem som er farlige. Dem som hater muslimer like mye som dem som hater ikke- muslimer. 

At kvinner ble nektet å velge sine partnere og hvem de skulle få barn med er nok også noe menn av i dag bærer kostnader for, nå når kvinner igjen kan velge. Menn kvinner ikke selv hadde valgt fikk formere seg, og det har nok skapt ugreie forhold for at det genetisk ble videreført gener og egenskaper kvinner ikke tiltrekkes av. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Med fare for å høres vanvittig naiv ut men av julenissen i år ønsker jeg at vi kollektivt kunne gått sammen og jobbet for å skape et mer medmenneskelig samfunn på det området hvor folk finner hverandre. At det blir lettere å danne par. Det bare skurer og går slik det er nå. Jeg skjønner at jeg er blåøyd når jeg sier noe sånt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Du har noen svært gode poeng her og jeg er enig i mye av det du sier, men begynner ikke 1 million å bli litt vel mye i en liten befolkning? Kan vi stille spørsmålet om det er et faresignal? 

Ensomhet er like skadelig som å røyke en tyvepakning sigaretter daglig og ensomme dør ofte tidligere. Vi er sosiale vesener. 

Ja vi er sosiale vesener, og våre mer ensomme og individuelle liv er nok en stor samfunnsutfordring. Vår vestlige kultur er også blant verste kulturer angående dette. Kulturer hvor familiekonstellasjoner står høyere, og det å ønske og trenge partner anerkjennes i langt større grad, har mindre av den skadelige ensomhet som vokser frem i blant annet Norge. 

Når 20% av vår ganske så lille befolkning anses som single er det nok slik at alle over 18 år som er single tas med i den statestikken. Altså også dem som ikke ønsker fast partner ennå, eller som har hatt en livspartner og er enke/enkemann, samt frivillige single. For å utrede for et problem bør man ha fokus på dem som anser sin situasjon som et problem. Altså ufrivillig single. Å være singel er ikke et problem for dem som ønsker å være singel, fordi de ikke er klare for fast forhold ennå, eller fornøyd med det de har hatt, med mer. 

Vi vet at ensomhet er et økende problem i vårt samfunn, men det blir likevel feil å dra frem tall som også tar med dem som er frivillige single, og når 20% av befolkningen tas med i regnestykket,  hele en av fem, så har man nok tatt med rubbel og bit. For å få et reelt tall på hvor mange som sliter med at de er single er det nødvendig å dra ut tall på dem som opplever dette som et virkelig problem, og det utover at det for nesten alle single som ønsker kjærlighet ofte er en naturlig søke- og venteprosess på å finne den rette, som er ganske naturlig, fordi mennesker ikke bare ønsker og trenger en partner, men en partner som passer for dem. Dette kan egentlig bare kalles et virkelig problem for den som år etter år ikke egentlig får sjansen, og savnet blir svært sårt og stort, og føles ganske håpløst. Mine tre barn er for eksempel blant de single, men det vil neppe være vedvarende og noe forferdelig vondt og vanskelig for dem, de er bare for unge til å være klare for slikt, og har ikke ennå truffet den rette. Slikt er også normalt, ikke et problem. Derfor feil å ta single det å være singel ikke er et problem for med i slike statestikker, og presentere også den typen single som del av et problem. For å vite det virkelige omfanget av dette problemet må man presentere dem som virkelig har et problem med dette, og det over et tidsrom som er mer omfattende enn å bare ikke ha funnet den rette ennå, men ha gode muligheter til det. 

• Nyttig 2
Skrevet

Vi er et samfunn av egoister. Det ser en jo også på de som faktisk får barn sammen også, samlivsbrudd har blitt normen. 

Anonymkode: 3dc10...3f2

• Liker 2
Skrevet

Tja kan jo hende. Jeg er singel mann med jobb, bil, eget hus og trenger ingen partner for å leve livet, har alt jeg trenger. Barn burde jeg kanskje vurdere, men har ikke bestemt enda. Er ikke imot å få partner men det må være noen som passer for meg.

Anonymkode: 65364...84a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har noen svært gode poeng her og jeg er enig i mye av det du sier, men begynner ikke 1 million å bli litt vel mye i en liten befolkning? Kan vi stille spørsmålet om det er et faresignal? 

Ensomhet er like skadelig som å røyke en tyvepakning sigaretter daglig og ensomme dør ofte tidligere. Vi er sosiale vesener. 

At vi er sosiale vesener er overhodet ikke det samme som å si at vi må ha kjæreste.

Anonymkode: 7c755...a79

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

At vi er sosiale vesener er overhodet ikke det samme som å si at vi må ha kjæreste.

Anonymkode: 7c755...a79

Nei, jeg har vært klar på at folk må få velge selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vi er et samfunn av egoister. Det ser en jo også på de som faktisk får barn sammen også, samlivsbrudd har blitt normen. 

Anonymkode: 3dc10...3f2

Ja, mange mister håpet og går kanskje detfor ikke inn i relasjoner fordi hvorfor skal de investere så mye tid og energi i noe som er dømt til å mislykkes? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er åpenbart veldig bitter, kanskje vurdere psykolog? 

Anonymkode: 61b0f...434

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
LadeJarl skrev (15 timer siden):

Hvorfor er du aldri med en mann? Lespisk?

Bare sånn til info, det heter lesbisk. Ikke lespisk. 

Anonymkode: dfb12...cea

• Liker 1
Skrevet
Trolltunge skrev (20 minutter siden):

Ja vi er sosiale vesener, og våre mer ensomme og individuelle liv er nok en stor samfunnsutfordring. Vår vestlige kultur er også blant verste kulturer angående dette. Kulturer hvor familiekonstellasjoner står høyere, og det å ønske og trenge partner anerkjennes i langt større grad, har mindre av den skadelige ensomhet som vokser frem i blant annet Norge. 

Når 20% av vår ganske så lille befolkning anses som single er det nok slik at alle over 18 år som er single tas med i den statestikken. Altså også dem som ikke ønsker fast partner ennå, eller som har hatt en livspartner og er enke/enkemann, samt frivillige single. For å utrede for et problem bør man ha fokus på dem som anser sin situasjon som et problem. Altså ufrivillig single. Å være singel er ikke et problem for dem som ønsker å være singel, fordi de ikke er klare for fast forhold ennå, eller fornøyd med det de har hatt, med mer. 

Vi vet at ensomhet er et økende problem i vårt samfunn, men det blir likevel feil å dra frem tall som også tar med dem som er frivillige single, og når 20% av befolkningen tas med i regnestykket,  hele en av fem, så har man nok tatt med rubbel og bit. For å få et reelt tall på hvor mange som sliter med at de er single er det nødvendig å dra ut tall på dem som opplever dette som et virkelig problem, og det utover at det for nesten alle single som ønsker kjærlighet ofte er en naturlig søke- og venteprosess på å finne den rette, som er ganske naturlig, fordi mennesker ikke bare ønsker og trenger en partner, men en partner som passer for dem. Dette kan egentlig bare kalles et virkelig problem for den som år etter år ikke egentlig får sjansen, og savnet blir svært sårt og stort, og føles ganske håpløst. Mine tre barn er for eksempel blant de single, men det vil neppe være vedvarende og noe forferdelig vondt og vanskelig for dem, de er bare for unge til å være klare for slikt, og har ikke ennå truffet den rette. Slikt er også normalt, ikke et problem. Derfor feil å ta single det å være singel ikke er et problem for med i slike statestikker, og presentere også den typen single som del av et problem. For å vite det virkelige omfanget av dette problemet må man presentere dem som virkelig har et problem med dette, og det over et tidsrom som er mer omfattende enn å bare ikke ha funnet den rette ennå, men ha gode muligheter til det. 

Ja, statistikken jeg plukket fram var nok veldig kategorisk, men som du sier først i innlegget ditt her Trolltunge: Kulturer som anerkjenner det å ønske og trenge en partner har langt mindre av skadelig ensomhet. 

Kulturer hvor de legger mer vekt på det kollektive i sine verdier har også mindre psykiske plager i befolkningen. Så kan du jo diskutere om det er fordi de mangler en tilgjengelig velferdststat noe som kan være det egentlige svaret. Ikke lett å si. 

Jeg har lest innlegg på forum i mange år siden jeg liker diskusjoner og har måttet være blind og døv om jeg ikke la merke til alle de folkene, særlig unge menn, som er fortvilte, bitre og resignerte fordi de ikke klarer å finne en partner og stifte familie. 

Som Ladejarl påpeker: 1,41 barn per kvinne er kanskje et samfunnsproblem og her tenker jeg ikke på det å skape nye arbeidsmaur til Staten, men at vi rett og slett blir fattigere i sjelen uten barn. 

Her må jeg takke deg og alle andre mødre og fedre for at dere har satt disse snuppeluppene til verden. Jeg kunne ikke selv på grunn av sykdom, men er veldig tante. 

• Hjerte 1
Skrevet
LadeJarl skrev (4 timer siden):

Som en annen her skrev..slett Tinder og alle datingplattformer...Tinder er en luftspeilig i ørken ..En finner ikke sjelevenner i luftspeilinger..

Jeg har ikke hatt Tinder de siste to årene, og ikke vært i nærheten av å treffe noen. Jeg er på byen, jeg spiller golf, jeg ser fotball (på stadion og på pub), osv. Jeg smiler og er åpen og sosial. Det finnes nesten ikke åpning for å treffe noen utenom apper, dessverre. 

Anonymkode: 20831...165

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Bare sånn til info, det heter lesbisk. Ikke lespisk. 

Anonymkode: dfb12...cea

😂😂😂👏....Se der ja...jo takker!..

jeg klarer den de fleste ganger..mulig jeg så for meg en deilig sak i svart catsuit med pisk..?.😂🙈

Endret av LadeJarl
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke hatt Tinder de siste to årene, og ikke vært i nærheten av å treffe noen. Jeg er på byen, jeg spiller golf, jeg ser fotball (på stadion og på pub), osv. Jeg smiler og er åpen og sosial. Det finnes nesten ikke åpning for å treffe noen utenom apper, dessverre. 

Nei det har jeg også merket. Folk er redde for å ta kontakt og det virker som man har mistet noe i kulturen for det å tilnærme seg noen. Var det Metoo som ødela eller har man nå bare trening i det fra apper? Merkelig for det var ikke sånn i gamle dager. 

Skrevet

skjønner ikke dette våset om å få flere barn??? Det er jo topp notch at flere blir single og barnløse vi er tross alt overbefolket i verden så slik sett gjør vi jorda en tjeneste ved å ikke få flere barn. 

singlelivet er å foretrekke man har mye mer frihet og kan gjøre  som en vil. En ungår utroskap, drama og konflikter. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei jeg forstår det...er vel derfor tragedien får vokse og blomstre og..? 

Og det aller verste er at Tinder tjener på å holde folk evig single og på utkikk etter en partner, jeg garanterer de bruker algoritmer som skaper akkurat det resultatet...

Vi trenger noe helt nytt, trolig en plattform der folk får møtes fysisk og som har en del hjelpemiddel for å gjøre grovsorteringen..

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...