Gå til innhold

Over 1 million single.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av tråden «Hvorfor er du singel?» i Singelforumet begynte jeg å tenke litt. 

Ved inngangen av 2021 hadde antallet single økt til over 1 million. Andelen aleneboende har økt mest i aldersgruppen  16-24 hvor 22,4% bor alene. 

Hvis vi ser på alderen 20-29 hvor man tradisjonelt lettest finner seg en kjæreste så er det MYE single folk altså. 

Savner dere ikke kjærlighet og har dere virkelig ikke lyst til å lage barn og oppleve den enorme kjærligheten det å være foreldre er? Blir ikke livet litt fattigere? Hvorfor er dere så allergisk til det å tilpasse dere og kompromisse med en partner? Hvor er Norge på vei i alt dette? Har dere mistet trua på kjærligheten? Hva er det som foregår i befolkningen? 

Det er jo en mulighet for at vi når nok klimamål til å klare oss. Krig og pandemier har alltid vært innom men det hindret ikke forfedrene å gifte seg og få barn. Er dere overveldet av nyheter om verdens elendighet i alle kanaler? Der var mye som skjedde før også, men man hørte bare ikke om det. Er hamsterhjulet for tøft så organiser dere bedre. Stem på politikk som vil legge til rette for familier. Slå av TV og legg bort mobilen! Kjemp og ikke bare gi opp! 

Eller har dere bare gitt faen? 

Anonymkode: f2984...60f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss, her var det mange fordommer mot single, gitt. Uvitenhet også.

Tenkte jeg skulle svare saklig, helt til du kom med alle spørsmålene dine som avslører fordommene du bærer med deg.

Anonymkode: f8d5a...3c1

• Liker 28
  • Hjerte 3
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slippe risikoen for å få barn er det aller beste med å være singel. 

Anonymkode: 1a9bd...15f

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir lei av mye singel snakk. For del som mistrives som singel er det trist, men i segselv, er det så ille om det ikke involverer en sorg? 

Anonymkode: 1bd0d...b35

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jøss, her var det mange fordommer mot single, gitt. Uvitenhet også.

Tenkte jeg skulle svare saklig, helt til du kom med alle spørsmålene dine som avslører fordommene du bærer med deg.

Anonymkode: f8d5a...3c1

Spørsmålene er generaliseringer basert på svarene i tråden «Hvorfor er du singel?» i Singelforumet. Jeg prøver å ta opp ting til debatt og derfor blir det generelt. Det er ikke ment å være representativt for alle single. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singel: Helt ok liv.

Forhold: Bli dumpet, utroskap, krangling, kjærlighetssorg, lite frihet, klaging, sutring, alt er et kompromiss...

• Liker 19
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Blir lei av mye singel snakk. For del som mistrives som singel er det trist, men i segselv, er det så ille om det ikke involverer en sorg? 

Singellivet et helt fint det, men hvorfor gi opp noe så nydelig som kjærlighet til en partner og barn? Forfedrene regnet barn som den egentlige rikdommen i livet og de grov ned gull. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Slippe risikoen for å få barn er det aller beste med å være singel. 

Ditt valg og det lever du sikkert greit med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Singellivet et helt fint det, men hvorfor gi opp noe så nydelig som kjærlighet til en partner og barn? Forfedrene regnet barn som den egentlige rikdommen i livet og de grov ned gull. 

Forfedrene (eller spesielt kanskje formødrene) hadde ofte ikke noe særlig valg.

• Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistrives som singel. Prøver ganske hardt men det er ikke lett i dag. Mføler at jeg mangler klare retningslinjer og konkrete arenaer for hvordan å etablere parforhold. 

Anonymkode: dd8ba...3e5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har ingenting imot partner, men vil ikke ha barn. Noen av dem gjorde, mennekser var ikke født med identisk hjernekapasitet og innhold før heller. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er autist så fikk aldri til dette med kjæreste eller livet generelt. :(

Anonymkode: 4ce1b...7b2

• Liker 1
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg mistrives som singel. Prøver ganske hardt men det er ikke lett i dag. Mføler at jeg mangler klare retningslinjer og konkrete arenaer for hvordan å etablere parforhold. 

Vet ikke om det finnes så mange retningslinjer foruten de som kan være til fare for noen. Som at du helst ikke bør syalke og bryte deg inn hos noen 😅

Syns du det er vanskelig å bli kjennt og bli glad i? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Inspirert av tråden «Hvorfor er du singel?» i Singelforumet begynte jeg å tenke litt. 

Ved inngangen av 2021 hadde antallet single økt til over 1 million. Andelen aleneboende har økt mest i aldersgruppen  16-24 hvor 22,4% bor alene. 

Hvis vi ser på alderen 20-29 hvor man tradisjonelt lettest finner seg en kjæreste så er det MYE single folk altså. 

Savner dere ikke kjærlighet og har dere virkelig ikke lyst til å lage barn og oppleve den enorme kjærligheten det å være foreldre er? Blir ikke livet litt fattigere? Hvorfor er dere så allergisk til det å tilpasse dere og kompromisse med en partner? Hvor er Norge på vei i alt dette? Har dere mistet trua på kjærligheten? Hva er det som foregår i befolkningen? 

Det er jo en mulighet for at vi når nok klimamål til å klare oss. Krig og pandemier har alltid vært innom men det hindret ikke forfedrene å gifte seg og få barn. Er dere overveldet av nyheter om verdens elendighet i alle kanaler? Der var mye som skjedde før også, men man hørte bare ikke om det. Er hamsterhjulet for tøft så organiser dere bedre. Stem på politikk som vil legge til rette for familier. Slå av TV og legg bort mobilen! Kjemp og ikke bare gi opp! 

Eller har dere bare gitt faen? 

Kvinner i dag rekker ikke å bli feid over og ghostet av alle fuckboysa på tinder før eggene er hardkokte bare...too bad men sånn er det..

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LadeJarl skrev (1 minutt siden):

Kvinner i dag rekker ikke å bli feid over og ghostet av alle fuckboysa på tinder før eggene er hardkokte bare...too bad men sånn er det..

Er aldri med noen mann så det gjelder jo ikke alle, noe jeg tipper du vet. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Slett Tinder og ALLE datingapper. Dra på byen eller bli med på en sosial hobby. Finn noen du liker og be om telefonnummer eller lignende og spis middager, dra på turer og ha koselige hjemmekvelder. Vent kjempelenge med sex. Folk bør egentlig boikotte Tinder for det har ødelagt så mye i samfunnet. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er aldri med noen mann så det gjelder jo ikke alle, noe jeg tipper du vet. 

Hvorfor er du aldri med en mann? Lespisk?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vet ikke om det finnes så mange retningslinjer foruten de som kan være til fare for noen. Som at du helst ikke bør syalke og bryte deg inn hos noen 😅

Syns du det er vanskelig å bli kjennt og bli glad i? 

Ja., utrolig. Om heg hadde visst om et spesifikt sted og en riktig kombinasjon med ord å bruke hadde jeg dratt dit og sagt dem men det gjør jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LadeJarl skrev (3 minutter siden):

Det er lett å bli lettlurt av dagens misforståtte hverdagsfeminisme som man tidlig blir hjernevasket av dessverre. Jeg tror ikke det var noe sånt de opprinnelige feministene så for seg da de kjempet fram rettigheter. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Forfedrene (eller spesielt kanskje formødrene) hadde ofte ikke noe særlig valg.

Vikingekvinner hadde mye makt og arkeologene har funnet spor av kvinner som dro i krig. Går vi lenger tilbake var der mye gudinnedyrking. Mye av kvinnens lave status ble innført med kristendommen. 

• Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...