Gå til innhold

Allergi mot antibiotika?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvordan merkes allergi mot antibiotika? Jeg er så redd for å få en allergisk reaksjon. 

Endret av Catbert
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utslett og kløe fekk eg 

Skrevet

Jeg fikk utslett (små prikker) på hele kroppen av penicillin (ikke antibiotika). Har fått beskjed at jeg ikke må få i meg penicillin igjen, da det kan resultere i hyper allergisk reaksjon. Får derfor alltid antibiotika.

Anonymkode: 04c42...819

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg fikk utslett (små prikker) på hele kroppen av penicillin (ikke antibiotika). Har fått beskjed at jeg ikke må få i meg penicillin igjen, da det kan resultere i hyper allergisk reaksjon. Får derfor alltid antibiotika.

Penicillin er en type antibiotika.

Anonymkode: e69cc...4b0

• Liker 3
Skrevet

Sønnen fikk allergisk reaksjon da han gikk på penicillin, startet med utslett som små røde prikker, våknet neste morgen og nesten hele kroppen var rødflammet, ansikt, lepper og hals hadde hovnet opp. Dersom han trenger ny kur i fremtiden så blir det en annen type antibiotika. Han fikk kortison på legevakta og ble helt fin igjen. 

Anonymkode: f80ae...a57

Skrevet

Det finnes ulike typer med ulike tilsetningsstoffer så jeg reagerer på noen mens andre går helt fint. Det er spesielt en type jeg ikke kan ha, jeg får diaré som varer i ukesvis av den.

Anonymkode: 7e913...fba

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Akkurat sånn hos meg også. Har fått ganske "streng" beskjed om at jeg må unngå penicillin fordi reaksjonen kan bli mye mer alvorlig neste gang. Jeg tenkte jo at det var litt voldsomt pga litt utslett, men jeg har ikke turt å teste det ut.... Får andre typer antibiotika ved behov.

Anonymkode: 39ac5...608

Skrevet

Jeg reagerte med kraftig elveblest over nesten hele overkroppen og litt nedover lårene. I tillegg til vandig diare. Fikk ikke symptomene med en gan men ca 4-5 dager etter inntak av antibiotika. Fikk kortison som behandling og symptomene forsvant i løpet av et par dager.

Anonymkode: 903a3...704

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...