Gå til innhold

Fond som investerer i våpenindustri

Anbefalte innlegg

Prøver å google meg frem, men finner ikke ut av det. Pr. idag har jeg en del penger i div. ASK fond. Men dersom jeg ønsker å spare i fond som er relatert til våpenindustrien, hvordan finner jeg da frem til disse ?

Alt jeg søker på, handler bare om det motsatte, altså alle de som liksom er slike etiske fond. 

Anonymkode: b0bbc...b0e

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1734131-fond-som-investerer-i-v%C3%A5penindustri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan godt være at du må kjøpe et børsnotert papir selv (ETF). Du trenger mest sannsynlig tilgang til en amerikansk børs via din broker. Jeg har ikke sjekket om de er tilgjengelige på europeiske børs for privataktører.

Men slike ETF kan f.eks. være

iShares U.S. Aerospace & Defense ETF

og

SPDR S&P Aerospace & Defense ETF

Jeg anbefaler IKKE å kjøpe de.

Have fun!

Schmuhu

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Prøver å google meg frem, men finner ikke ut av det. Pr. idag har jeg en del penger i div. ASK fond. Men dersom jeg ønsker å spare i fond som er relatert til våpenindustrien, hvordan finner jeg da frem til disse ?

Alt jeg søker på, handler bare om det motsatte, altså alle de som liksom er slike etiske fond. 

Anonymkode: b0bbc...b0e

Kongsberggruppens aksjer selges på Oslo børs hvis det eventuelt er av innteresse. Nammo selges ikke.

Står ofte under detaljer eller mer informasjon på noen platformer. eksempel fra ett nordisk fond.  Søk opp fondene på nordnet og sjekk under detaljer.

Opp til deg, men ser ikke problemet. forvalter kan gå inn og ut av ting ofte.

image.png.19a3590d0b60cd6933ae895e9a59e567.png

Anonymkode: 7f769...e10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...