Gå til innhold

Jeg lever et stusselig og uverdig liv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer tapper meg for penger, og jeg har ikke jobb. Jeg er student og skriver master over 60 poeng. Jeg må gi hele mitt stipend til utgifter, mens han er den med økonomi og har ellers veldig god økonomi. Vi har en liten sønn, og begge betaler 50/50. Jeg får ikke lov til å kjøpe ting til meg selv, og sliter veldig økonomisk. Jeg kjøper aldri ting jeg vil ha, og kjøper bare ting jeg trenger. Alle klærne jeg brukte under svangerskapet kjøpte jeg selv, og fikk ikke noe hjelp av ham økonomisk. Jeg gjør alt hjemme: henter ungen til ig fra barnehagen, vasker, lager middag, legger ungen osv, og nå føler jeg meg bare spytta på, fordi at jeg ikke kan kjøpe en liten ting uten å skjule det for han. Jeg har venner som er i forhold/samboere med barn, og ingen av de lever som meg. Jeg må betale alt, og i går tok han hele stipendet mitt på 8.000kr og har bare 2000kr til januar. Og julegave til ungen, mamma og pappa må jeg glemme. Er dette normalt? 

Anonymkode: 6befb...a41

• Hjerte 23
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Økonomisk vold!

Anonymkode: 92e41...d57

• Liker 30
  • Nyttig 12
Skrevet

Er du sikker på at dere betaler 50/50? Som student har du jo ikke veldig mye utbetalt. 

Anonymkode: b8baa...8da

• Liker 5
Skrevet

Ikke normalt, klem til deg❤️

Anonymkode: c4446...5b7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du sikker på at dere betaler 50/50? Som student har du jo ikke veldig mye utbetalt. 

Hva er det for en idiotisk kommentar?? Skjerp deg!

Anonymkode: c4446...5b7

• Nyttig 9
Skrevet

Hvorfor tar han dine penger? Hva bruker han de opp på? Og dere har barn sammen? Herlighet, det er jo helt forferdelig. Skaff en konto han ikke har tilgang til og si at du betaler prosentvis utifra hva du får inn. Det er ikke rettferdig at du skal bidra like mye som han, om han har større inntekt enn deg. Når man får barn i et forhold så mener jeg at grensen på "din og min" økonomi viskes KRAFTIG ut. Dette må du stille krav til han med, eller gå. 

Anonymkode: 7330c...ba3

• Liker 13
  • Nyttig 6
Skrevet

Hvordan tar han dine penger?

Det er din konto. Sett ned foten eller flytt.

Anonymkode: 4b2ad...a98

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei kjære deg, det er ikke normalt. Han kontrollerer deg. Hvordan er han ellers? Vet venner og familie om dette?

Trøsteklem❤️

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg håper du har familie eller venner som kan hjelpe deg.

Går du fra han, så må han betale bidrag, du får mer barnetrygd, og studerer du, så får du overgangsstønad. Så økonomisk får du det mye bedre uten han.

Anonymkode: 306a9...bde

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Finn en bedre og snill mann! Vi har det godt her i norge, men ingen grunn til å være med drittsekker

• Liker 7
Skrevet

Ingen liv er uverdige. Høres ut som at du er langt over hva han fortjener hvertfall! Du vil få det lykkeligere som singel eller med en snillere mann 

Anonymkode: 9d0a3...081

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg vil ikke akkurat si at du har et uverdig liv, fordi du har muligheter til å kunne bryte forholdet og gjøre en endring for deg og ditt barn.

Anonymkode: 566d5...615

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil ikke akkurat si at du har et uverdig liv, fordi du har muligheter til å kunne bryte forholdet og gjøre en endring for deg og ditt barn.

Anonymkode: 566d5...615

Dette ts👆 Sant! Men jeg skjønner det ikke er så lett. Men det er sant. Tenk på deg selv om ditt barn først og fremst. Du fortjener å unne deg fine ting du også.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg gikk fra mann som brøt meg ned da barnet var under ett år. Fikk overgangsstønad og studerte. Fikk jobb og et godt liv. Jeg hadde aldri fått et godt liv med ham. 

Du er ikke låst i å leve et uverdig liv. 

Anonymkode: 0870e...b9f

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For hver krone han betaler, krever han tilbake. Vi fikk stipend i går, og jeg har ikke penger. Han tok 6000kr

Skrevet
Sannhetsøkende skrev (3 timer siden):

Nei kjære deg, det er ikke normalt. Han kontrollerer deg. Hvordan er han ellers? Vet venner og familie om dette?

Trøsteklem❤️

Noen venninner vet om det, og de sier jo det samme som dere. Familien min vet ikke, fordi jeg er redd for at familien min ikke skal like han etterpå

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan tar han dine penger?

Det er din konto. Sett ned foten eller flytt.

Anonymkode: 4b2ad...a98

Han krever jo alt tilbake som han betaler over. Han har jo ikke tilgang til kontoen og banken min, men jeg gir jo alt han krever fordi at jeg ikke orker krangel med han.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...