AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #1 Skrevet 15. desember 2023 Jeg har helt ny ovn men allerede er det ene stekebrettet ganske skittent. Jeg brukte en sånn skrubbedings, men nå ødela jeg jo masse av lakken I tillegg er jeg veldig svak i armene så fikk skikkelig vondt i hendene/armene. Kan man bruke pyrolyse med stekebrett i ovnen, eller må alt ut? Jeg får som sagt veldig vondt i armene, så i verste fall må jeg ansette noen til å vaske disse for meg. Anonymkode: a0a62...7bb
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #2 Skrevet 15. desember 2023 Putter min i oppvaskmaskinen men det blir aldri reint, fortsatt mye brent fett igjen.. håper noen har gode tips! Anonymkode: 55941...8f5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #3 Skrevet 15. desember 2023 Vasker stekebrettet? 🫢🤭 Anonymkode: 8bf7a...68a 1
visp Skrevet 15. desember 2023 #4 Skrevet 15. desember 2023 Bruker mye bakepapir, så sjeldent det blir noe særlig på de. Men når jeg vasker så bruker jeg bare oppvasksvamp. Det høres jo feil ut at lakken skal gå av? 1
Hjerte Skrevet 15. desember 2023 #5 Skrevet 15. desember 2023 Har stor vask, og bløtlegger hele brettet i zalo/salmiakkvann over natta før det skrubbes med skurekrem. Lover meg selv hver gang at jeg skal ta det oftere så jobben ikke vlir like stor, men lærer aldri.
Hjerte Skrevet 15. desember 2023 #6 Skrevet 15. desember 2023 visp skrev (1 minutt siden): Bruker mye bakepapir, så sjeldent det blir noe særlig på de. Men når jeg vasker så bruker jeg bare oppvasksvamp. Det høres jo feil ut at lakken skal gå av? Da skal det jobbes tror jeg, mine er emaljerte. 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #7 Skrevet 15. desember 2023 Putter de rett i oppvaskmaskinen etter bruk. De er like fine etter flere år. Bruker bestandig bakepapir, stekepose eller aluminiumsfolie, og helst ildfast form, så slipper jeg å ødelegge platene. Anonymkode: c467b...0df
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #8 Skrevet 15. desember 2023 ♥ skrev (Akkurat nå): Har stor vask, og bløtlegger hele brettet i zalo/salmiakkvann over natta før det skrubbes med skurekrem. Lover meg selv hver gang at jeg skal ta det oftere så jobben ikke vlir like stor, men lærer aldri. Jeg har også svær vask og prøvde dette, men det funket ikke Prøvde å skrubbe med svamp, det funket heller ikke. Så brukte jeg "scourer" som det heter på engelsk, usikker på hva det heter på norsk. Men sånn metallgreie. Ikke stålull men sånn annen greie. Og nå blør jeg fra fingrene og har sinnssykt vondt i armene Er det meningen man bare skal kaste disse stekebrettene etter bruk? Jeg har virkelig ikke helse til dette, må dra til lege i morgen om ikke dette blir bedre. Har sykt vondt. Ansetter dere vaskehjelp til å fikse dette? Anonymkode: a0a62...7bb
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #9 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Putter de rett i oppvaskmaskinen etter bruk. De er like fine etter flere år. Bruker bestandig bakepapir, stekepose eller aluminiumsfolie, og helst ildfast form, så slipper jeg å ødelegge platene. Anonymkode: c467b...0df Jeg bruker også det, likevel blir det flekker.. Og jeg er helt ødelagt i armene av smerter, måtte ta Ibux. Er det vanlig å bli helt ødelagt av smerter med å rengjøre dette? Eller er det vanlig å ansette vaskehjelp? Eller kjøper dere nye stekebrett hver gang d blir skitne? Anonymkode: a0a62...7bb
Hjerte Skrevet 15. desember 2023 #10 Skrevet 15. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har også svær vask og prøvde dette, men det funket ikke Prøvde å skrubbe med svamp, det funket heller ikke. Så brukte jeg "scourer" som det heter på engelsk, usikker på hva det heter på norsk. Men sånn metallgreie. Ikke stålull men sånn annen greie. Og nå blør jeg fra fingrene og har sinnssykt vondt i armene Er det meningen man bare skal kaste disse stekebrettene etter bruk? Jeg har virkelig ikke helse til dette, må dra til lege i morgen om ikke dette blir bedre. Har sykt vondt. Ansetter dere vaskehjelp til å fikse dette? Anonymkode: a0a62...7bb Hvordan bruker du brettene? Ja det er arbeid, men bløtlegging og skuring funker her. Endret 15. desember 2023 av ♥
Tomas77 Skrevet 15. desember 2023 #11 Skrevet 15. desember 2023 Tidenes møkkajobb. Vurderer å prøve kaustisk soda.
visp Skrevet 15. desember 2023 #12 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg bruker også det, likevel blir det flekker.. Og jeg er helt ødelagt i armene av smerter, måtte ta Ibux. Er det vanlig å bli helt ødelagt av smerter med å rengjøre dette? Eller er det vanlig å ansette vaskehjelp? Eller kjøper dere nye stekebrett hver gang d blir skitne? Anonymkode: a0a62...7bb Men si heller hva du driver og steker, så kan vi kanskje hjelpe deg med alternativer slik at du aldri trenger å bruke brettene igjen (lover).
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #13 Skrevet 15. desember 2023 ♥ skrev (Akkurat nå): Hvordan bruker du brettene? Ja det er arbeid, men blørlegging og skuring funker her. Jeg bruker bakepapir og ildfast form, lager mye laksefilet i ovn. Likevel blir det mye flekker altså. Anonymkode: a0a62...7bb
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #14 Skrevet 15. desember 2023 Om det har blitt noen vanskelig flekker, så legger jeg de i kummen med en oppvaskmaskinstablett og heller på kokende vann. Anonymkode: cd348...312
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #15 Skrevet 15. desember 2023 visp skrev (Akkurat nå): Men si heller hva du driver og steker, så kan vi kanskje hjelpe deg med alternativer slik at du aldri trenger å bruke brettene igjen (lover). Laks og søtpotet Anonymkode: a0a62...7bb
visp Skrevet 15. desember 2023 #16 Skrevet 15. desember 2023 Putt det i en ildfast form med bakepapir under.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #17 Skrevet 15. desember 2023 Tar brettet i en plastsekk og heller i salmiakk. Lar det stå på trappa natten over, og skyller over brettet dagen etterpå. Evnt stålull😊 Anonymkode: 9af95...ff1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #18 Skrevet 15. desember 2023 Trenger sjelden å vaske de, har gjenbrukbare stekeunderlag på de, og bruker ildfast form til ting. Men har bare brukt oppvasksvamp, ikke vært noe problem hittil. Anonymkode: e27b5...663
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #19 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg bruker også det, likevel blir det flekker.. Og jeg er helt ødelagt i armene av smerter, måtte ta Ibux. Er det vanlig å bli helt ødelagt av smerter med å rengjøre dette? Eller er det vanlig å ansette vaskehjelp? Eller kjøper dere nye stekebrett hver gang d blir skitne? Anonymkode: a0a62...7bb Nei, det er ikke vanlig å ansette folk for å vaske brettene. Nei, det er ikke vanlig å kaste dem hver gang de blir skitne. Anonymkode: 3958a...680 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #20 Skrevet 15. desember 2023 Beste jeg har brukt er mr.muscle, sprayboks. Den tok 2-årig depresjons nivå av skitt. Men du må sjekke om den kan brukes på din ovn. Bruk mye bakepapir. Anonymkode: 39471...f41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå