Gå til innhold

Svart, pen cardigan i ull

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen tips? Jeg vil ha en i ull, all slags ull er ok, blanding med silke eller ull/alpakka osv. Men ikke syntet. Finstrikket. Og gjerne med noe hullmønster foreks. Jeg vet om Nøstebarn sin, den er bare veldig plain, skulle gjerne hatt den hakket opp i "fancyness" siden jeg skal bruke den mye på scenen. 
Synes det var vanskelig å finne altså. 

Anonymkode: e3e83...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir? Se om du finner noe du liker hos f. eks. Kashmina eller Soft Goat.

Anonymkode: e8671...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silimonika skrev (28 minutter siden):

Jeg syns denne fra Cubus er fin. Var finere enn jeg trodde før jeg fikk den på. 
https://cubus.com/no/p/cardigan-i-merinoull-svart-gensere-cardigans-dameklar/7352182_F990

Den har jeg, kjøpte den i fjor eller forfjor til bruk som "sengejakke" over pysj på iskalde dager i overgangen (gammelt hus som varmes opp sakte). Den er veldig god til sitt bruk, men den er jo ikke noe fin, som i noe jeg ville brukt for å pynte meg. Tvert i mot er den så basic som man kan få den.

Jeg er på jakt etter fin ullcardigan selv, så jeg håper det kommer flere tips. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Kashmir? Se om du finner noe du liker hos f. eks. Kashmina eller Soft Goat.

Anonymkode: e8671...ae3

Har sjekket begge faktisk, det var egentlig de første jeg tenkt på, og de har noen svarte, men de er helt basic, ikke egentlig "pene" eller noe spes med de liksom. Mulig vanskelig å forklare hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Silimonika said:

Jeg syns denne fra Cubus er fin. Var finere enn jeg trodde før jeg fikk den på. 
https://cubus.com/no/p/cardigan-i-merinoull-svart-gensere-cardigans-dameklar/7352182_F990

Denne har jeg faktisk, bruker den hjemme og på jobb evnt, men synes ikke den er pen nok til scenen altså. Takk for forslag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, KaraThrace said:

Hva med denne fra EllosIMG_1801.thumb.jpeg.c0f3a6592c9794e7c15c1fa8328bc639.jpeg

Eller denne fra HolzweilerIMG_1802.thumb.jpeg.0ee78f73b85a97073e8e69dfba4ed61f.jpeg

17% og 50% ull, resten syntet, vil ikke ha syntet som jeg skrev. Ellers takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Oh, den Ralphen er egentlig fin, jeg skal kjenne litt på om jeg orker å gå rundt med det merket på brystet, egentlig ikke fan av det, men det her var jo et så vanskelig prosjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Million said:

Denne fra Pierre Robert er strukturstrikket, og i 100% merinoull. Den er litt "oversized" i stilen da, vet ikke om det gjør noe?

Cardigan-ull-med-struktur-svart-2.jpg

Takk, kan egentlig ikke ha oversized, er ikke fint på meg, men noen slike funker i mindre størrelser, må prøve om minste er liten nok evnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Strikk deg en fra anne Wentzel 

Anonymkode: e7593...c56

Ja, vet du, det er mulig jeg må få noen til å strikke for meg. Jeg har ikke tålmodighet til så stort plagg selv. Men det er absolutt et aktuelt alternativ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, vet du, det er mulig jeg må få noen til å strikke for meg. Jeg har ikke tålmodighet til så stort plagg selv. Men det er absolutt et aktuelt alternativ!

Det skulle være mitt forslag også.

Det finnes veldig mye mer av strikkeoppskrifter å velge blant, for cardigan med hullmønster/blonder, fletter, figurnært, elegant.

Da står du også helt fritt til å velge materiale selv.

Sandnes, Dale, Viking og Drops er de fire store i Norge, også finnes det etterhvert mange uavhengige designere som gir ut egne oppskrifter også. Du finner søkbare oversikter over oppskriftene deres på nettsidene deres.

Ravelry.com er en nettside for strikkere, som også inneholder en stor database med strikkeoppskrifter fra alle verdenshjørner, som folk legger inn der.

Her laget jeg et søk for deg, om du vil titte :)

Alle oppskrifter på cardigan med hullmønster (lace), til voksne, som kan kjøpes på nett eller er gratis, og er på norsk, svensk, dansk eller engelsk:

https://www.ravelry.com/patterns/search#availability=free|online|ravelry&pc=cardigan&pa=lace&fit=-baby&query=-baby&sort=best&view=large_mobile

Anonymkode: b557e...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det skulle være mitt forslag også.

Det finnes veldig mye mer av strikkeoppskrifter å velge blant, for cardigan med hullmønster/blonder, fletter, figurnært, elegant.

Da står du også helt fritt til å velge materiale selv.

Sandnes, Dale, Viking og Drops er de fire store i Norge, også finnes det etterhvert mange uavhengige designere som gir ut egne oppskrifter også. Du finner søkbare oversikter over oppskriftene deres på nettsidene deres.

Ravelry.com er en nettside for strikkere, som også inneholder en stor database med strikkeoppskrifter fra alle verdenshjørner, som folk legger inn der.

Her laget jeg et søk for deg, om du vil titte :)

Alle oppskrifter på cardigan med hullmønster (lace), til voksne, som kan kjøpes på nett eller er gratis, og er på norsk, svensk, dansk eller engelsk:

https://www.ravelry.com/patterns/search#availability=free|online|ravelry&pc=cardigan&pa=lace&fit=-baby&query=-baby&sort=best&view=large_mobile

Og husk at materialvalget har utrolig mye å si for uttrykket.

Å velge et alpakka-silke garn vil gi et blankt, elegant preg - og hullmønster vil komme tydelig frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...