Gå til innhold

Snart jul uten barna. Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gruet meg i et halvt år, nå er tiden her snart. Det føles bedre nå fordi jeg vet de gleder seg til jul og vil ikke tenke på det. Jeg skal feire med nevøer og nieser, å det å se at ikke mine barn gledes over å åpne pakkene føles rart. Er singel på 3 året men ikke opplevd julaften uten barn før fordi jeg fikk jobbet 2 år tilbake. 

Andre som føler på det samme? Går det bedre enn man tror? 

Anonymkode: ae675...ffa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har vi løst det ved å møte en del av familien på lillejulaften og en annen del på julaften, og dele ut pakker begge steder, til de vi ikke treffer på den andre samlingen. Har funket fjell i 50 år.

Skrevet
aksase skrev (14 minutter siden):

Her har vi løst det ved å møte en del av familien på lillejulaften og en annen del på julaften, og dele ut pakker begge steder, til de vi ikke treffer på den andre samlingen. Har funket fjell i 50 år.

Jeg har de heldigvis 1 juledag. 

Skrevet

Som mange andre har vi barna annen hver jul og annen hver nyttår.  Sånn har vi hatt det i 10 år.  I år er det mors tur til å ha dem i jula.  Jeg gruer meg alltid.  Det blir ikke bedre etter hvert heller.  

Anonymkode: 80874...9d8

• Hjerte 1
Skrevet

Her er det også pappa-jul i år, og selv om jeg helst skulle feiret med dem, har jeg jobbet med meg selv og har hatt fokus på det positive. Jeg har valgt å feire alene i år, og kjenner at det er deilig å ikke styre rundt med alt som må fikses til julaften. Jeg er nesten ferdig med gavene, må handle inn litt mat, og så skal julefreden senke seg.

Jeg skal lage meg god mat ( tror det blir pinnekjøtt), se på tv og bare kose meg. Om jeg får lyst, drar jeg i kirken og hører på noen av barna spille eller synge.

Også gleder jeg meg til romjul og nyttårsaften med barna. Da skal vi ha mye familiekos.

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
Silimonika skrev (31 minutter siden):

Her er det også pappa-jul i år, og selv om jeg helst skulle feiret med dem, har jeg jobbet med meg selv og har hatt fokus på det positive. Jeg har valgt å feire alene i år, og kjenner at det er deilig å ikke styre rundt med alt som må fikses til julaften. Jeg er nesten ferdig med gavene, må handle inn litt mat, og så skal julefreden senke seg.

Jeg skal lage meg god mat ( tror det blir pinnekjøtt), se på tv og bare kose meg. Om jeg får lyst, drar jeg i kirken og hører på noen av barna spille eller synge.

Også gleder jeg meg til romjul og nyttårsaften med barna. Da skal vi ha mye familiekos.

God innstilling❤️❤️ ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har gruet meg i et halvt år, nå er tiden her snart. Det føles bedre nå fordi jeg vet de gleder seg til jul og vil ikke tenke på det. Jeg skal feire med nevøer og nieser, å det å se at ikke mine barn gledes over å åpne pakkene føles rart. Er singel på 3 året men ikke opplevd julaften uten barn før fordi jeg fikk jobbet 2 år tilbake. 

Andre som føler på det samme? Går det bedre enn man tror? 

Hva er vitsen med å kaste bort halve året på å grue seg til noe som varer et døgn? Sånt forstår ikke jeg. 

Anonymkode: 63ab7...e4a

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor gruer du deg til dette? Se på det som deilig egentid uten matstress og pakkestress. 

Anonymkode: 24437...bf7

• Liker 3
Skrevet

Skulle vært uten barna, men for 1 måned siden fikk far ny kjæreste (for ente gang) og da vil han ikke lengre ha barna. Det skjærer meg i hjertet hver gang han velger dem bort, men når det nå ble slik igjen gleder jeg meg stort til å feire jul med ungene❤️

Anonymkode: cab66...2c2

• Hjerte 4
Skrevet

Jeg koser meg mer. Drikker rødvin og tar det med ro. Det blir som det blir. Er bare en dag❤️

Anonymkode: b7915...e0e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skal være alene, tror jeg. Hvis bare naboene holder fred kan det bli helt ok. 

Anonymkode: 50dc3...13e

Skrevet

jeg feirer jul i et busskur , som vanlig..jeg har ikke vanlige behov...juleglede og kos , det vet jeg ikke hva er for noe..sist gang jeg feiret jul med familie var i 1993..da var det den eneste gangen min mor inviterte meg, fordi min bror skulle feire sammens med sine svigerforeldre og min mors ektemake skulle på jobb i nordsjøen...da passet det greit å ha meg på besøk..neitakk..klarer meg uten hykleriet...

Skrevet

Julaften uten barn er fint synes jeg. Så mye mindre stress og mas.

Anonymkode: e2dce...99b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.12.2023 den 21.39):

Julaften uten barn er fint synes jeg. Så mye mindre stress og mas.

Anonymkode: e2dce...99b

Du har barn? 

Godt å høre. Skal prøve å glede meg ♡ 

Skrevet

Vi gikk fra hverandre for åtte år siden, de første tre årene feiret vi jul sammen. Så fikk far kjæreste og han ville feire sammen med henne og hundene på en fjellhytte. Siden har han aldri spurt om å ha barna på julaften. Veldig merkelig spør du meg, men jeg har dem såklart mer enn gjerne. Aner ikke hva jeg skulle funnet på uten dem. Nå er det for så vidt bare en igjen som bor hjemme enda, og de eldste har også begynt å feire med sine kjæresters foreldre noen ganger. Så livet endrer seg jo. Julen ble definitivt noe helt annet etter skilsmissen, er den eneste dagen i året jeg kan slumpe til å savne eksmannen. På vegne av ungene.

Anonymkode: 2f38f...56f

Skrevet

Vi har barna annenhver jul, og i år er de hos faren. Vi skal derimot ha vår egen julefeiring på torsdag, med besteforeldre og julemat og full pakke, og det føles helt som vanlig. Så skal jeg reise til utlandet med kjæresten i selve jula, og gleder meg til det. 

Jeg har jobbet en del med å bli fornøyd. Men jeg vil ha et godt liv, og gjør alt jeg kan for ikke å være lei meg. Tror det gagner alle.

Anonymkode: 05105...f97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...