Gå til innhold

Hvordan løse barnehagedagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vårt har fått plass i en barnehage jeg dessverre har fått et litt dårlig inntrykk av. Det er mye sykefravær som ikke dekkes opp, lite rutiner, ikke noe opplegg eller liknende ("hender vi synger til maten"). Forventer ikke all verden, men det virka halvveis hele opplegget egentlig... Måtte ta oppstartssamtalen inne på basen pga mangel på voksne bla. Barnet er 16mnd og begynner i januar. Jeg trenger maks 3t om dagen for å klare å få unna arbeidsoppgavene mine. Er det noen bhgansatte her som har erfaring rundt hvordan små barn takler å ha korte dager? Han sover 11-13. F.eks fra 08-11 (hentes til lur) eller 09-14 (hentes etter lur). Vil jo gjerne at han blir kjent med barna der, samt de voksne, men er det så krise med bemanningen så har jeg han heller mer hjemme også får husarbeidet være... 

Anonymkode: eacc2...5ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

8-9 til 14 høres bra ut. Det er lurt at barnet er med på de dagsrutiner som er så det hvertfall har de å forholde seg til selv om de ansatte ikke er de samme hver dag.

Anonymkode: 0820c...600

• Liker 1
Skrevet (endret)

Lever barnet på morgenen og ta duppen i bhg :) jeg leverer senest 09:30 (da har de aktivitet) og henter rundt kl 14. Da får han med seg formiddagsaktiviteten sammen med gjengen og lunsj. De 2 timene han sover kan han like godt ta i bhg så rekker jeg mer. Henter før ettermiddagssktiviteten da han er mer sliten på ettermiddag.

I praksis har han bare 2-3 timer i bhg siden han sover mye av tiden :) 

Endret av Anononyma
  • Liker 2
Skrevet

Vi leverer og henter 08:30-09:30 til 14:30-15:00. Vi prøvde hente før, men det ble dårlig stemning for vi kom midt i maten etter dupp :) 

Anonymkode: 8b887...8bc

Skrevet

Lever til kjernetiden (9.30) og hent etter dupp. Viktig at barnet får tid med de andre sånn at tryggheten kommer på plass. De skal jo kunne ta stell og legging, og være en trygghet når han våkner.

De små har også godt av faste rutiner. Om han sover i barnehagen får du mer tid hjemme/ jobb til å gjøre unna ting før du henter :)  

Anonymkode: e85a1...184

Skrevet

Vi hadde 9.30-14.30 , gikk helt fint

Anonymkode: aa43b...50d

Skrevet

Ville dølt meg veldig utrygg på miljøets påvirkning på barnet. Blir fort mye uro i sånne barnegrupper, og du risikerer å få en stressa, engstelig eller utagerende unge over tid. Tror ikke det er skadelig en periode men hvis det er opplegget over flere år tror jeg det er kjipt. Kan du søke et annet sted?

Anonymkode: 80048...32d

Skrevet

Bedre med korte dager enn lengre opphold borte fra bhg i tilvenningen. Supert om barnet ditt har dupp der. Dog ville jeg søkt på en annen barnehage, for det virker jo ikke helt ideelt .. fint at barnet ditt for korte dager ❤️ 

Anonymkode: 386e0...7c5

Skrevet

Du må ha bhg plass fordi du skal gjøre husarbeid? Hvis du mener denne barnehagen er så dårlig kan du vel heller ha barnet hjemme? Husarbeid kan du gjøre med barnet tilstedet.

Skrevet
Hmms skrev (38 minutter siden):

Du må ha bhg plass fordi du skal gjøre husarbeid? Hvis du mener denne barnehagen er så dårlig kan du vel heller ha barnet hjemme? Husarbeid kan du gjøre med barnet tilstedet.

Les innlegget igjen.

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ville dølt meg veldig utrygg på miljøets påvirkning på barnet. Blir fort mye uro i sånne barnegrupper, og du risikerer å få en stressa, engstelig eller utagerende unge over tid. Tror ikke det er skadelig en periode men hvis det er opplegget over flere år tror jeg det er kjipt. Kan du søke et annet sted?

Anonymkode: 80048...32d

Det er den eneste i nærheten det er mulig å få plass i pga søskenprioritet osv. De bytter avdeling når de fyller to, altså etter sommeren, så håper det er bedre på neste avdeling. 

Takk for svar til dere andre, prøver 09-0930 - 14-1430 i første omgang da 😊

Anonymkode: eacc2...5ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...