AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #1 Del Skrevet 15. desember 2023 Så jeg er 24 og jobber i butikk så jeg står hele dagen, men har ikke en fysisk krevende jobb å noen som helt måte. Jeg har ikke gjort noe annet enn det jeg gjør hver dag ellers. Jeg kom hjem fra jobb i dag rundt 17 tiden og merket at jeg var litt "støl" i venstre siden av magen og tenkte ikke noe over det. Men nå som det har gått noen timer er det blitt litt verre, det strikker i venstre siden under ribbein. Det er ikke akutt vondt men det er ubehagelig å bevege meg/ stå oppreist. Vet ikke hva jeg skal gjøre siden jeg har vakt på jobb i morgen og vet ikke om det kommer til å gå over av seg selv eller om det kan bli verre. Noen som har erfaring med dette? Anonymkode: fc162...f82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #2 Del Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så jeg er 24 og jobber i butikk så jeg står hele dagen, men har ikke en fysisk krevende jobb å noen som helt måte. Jeg har ikke gjort noe annet enn det jeg gjør hver dag ellers. Jeg kom hjem fra jobb i dag rundt 17 tiden og merket at jeg var litt "støl" i venstre siden av magen og tenkte ikke noe over det. Men nå som det har gått noen timer er det blitt litt verre, det strikker i venstre siden under ribbein. Det er ikke akutt vondt men det er ubehagelig å bevege meg/ stå oppreist. Vet ikke hva jeg skal gjøre siden jeg har vakt på jobb i morgen og vet ikke om det kommer til å gå over av seg selv eller om det kan bli verre. Noen som har erfaring med dette? Anonymkode: fc162...f82 Stillingen du har stått i vil jeg tro. Det kan høres ut som det sitter i ryggen å da kan det kjennes ut som det sitter ribbein/brystet. Det går nok over om en dag eller 2😊 Anonymkode: a186b...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #3 Del Skrevet 15. desember 2023 Det kan være noe så enkelt som en liten strekk. Det er mange muskler i bryst- og mageregionen som har festet sitt i brystkassen. For noen år siden opplevde jeg litt "stikking" i det jeg trodde var hjertet, og dro til bedriftslegen, han undersøkte meg med stetoskop, men han kom til samme konklusjon. En liten strekk i en av musklene i nedre del av torso...Du er så ung, og hvis det vedvarer, kontakt lege for en konsultasjon... Anonymkode: 6fb3c...f93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
29_j Skrevet 15. desember 2023 #4 Del Skrevet 15. desember 2023 En regel er også at hvis man puster bra så er det som regel ikke noe farlig. Dette høres ut som en strekk/feil stilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #5 Del Skrevet 15. desember 2023 Høres ut som det er muskulært. Hvis det ikke gir seg til mandag kan du sjekke det ut hos lege. Anonymkode: bdbaf...c4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #6 Del Skrevet 15. desember 2023 Gallesteinsanfall? Anonymkode: 8274e...5f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #7 Del Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Gallesteinsanfall? Anonymkode: 8274e...5f5 Det er smerter Anonymkode: a186b...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #8 Del Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Gallesteinsanfall? Anonymkode: 8274e...5f5 Det er motsatt side. Anonymkode: e0ff0...2b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #9 Del Skrevet 15. desember 2023 Høres ut som muskelsmerter det der. Jeg for ofte en intens og stikkende smerte om jeg gjør mye fysisk arbeid/trening. Av og til kan det bli så ille at jeg nesten ikke får puste, men er heldigvis ikke noe farlig. Dersom du er bekymret kan du jo kontakte lege, men vil anta at det er noe muskulært. Anonymkode: 71c70...439 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #10 Del Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Gallesteinsanfall? Anonymkode: 8274e...5f5 Gallesteinsanfall er ikke bare smerter. Det er intense smerter, i den grad at man ligger krøket ned på gulvet mens svetten renner. Anonymkode: a376e...1bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #11 Del Skrevet 16. desember 2023 Jeg til tider smerter der, og har hatt det så lenge jeg kan huske. Jeg vet jeg ble bekymret for det som ungdom, og begynte å tenke at det helt sikkert var noe galt med hjertet. Det var det altså ikke, og ikke noe annet alvorlig heller. Den type smerte er gjerne muskulært. Anonymkode: 9b60a...076 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #12 Del Skrevet 16. desember 2023 Jeg pleier å få noe lignende som vanligvis viser seg å være relatert til fordøyelse/treg mage/luft. Tykktarmen har en litt ekstra krapp sving rett under ribbena på venstre side, og der kjennes det ut som at det blir litt kødannelse og opphopning når magen er vrang. Jeg pleier også få litt skarpere smerter ved ribbena i området, men da i området litt lenger opp "på" ribbena, som jeg regner med er relatert til brusk/muskler eller noe. (Jeg har endel diffuse ledd og muskelplager i utganspunktet.) Men, så er det jo likevel slik at dersom man har uforklarlige smerter i brystet, så er det lurt å høre med lege. Better safe than sorry, som det heter på godt norsk. Anonymkode: 138c7...1e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #13 Del Skrevet 16. desember 2023 Har hatt det sånn mange ganger. Var en periode det var intenst. Sjekket hos legen, men hjertet viste fint. Nå skal det sies at jeg sliter en del med muskelplager Anonymkode: 8ddcf...def Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå