Gå til innhold

Ønsker ikke å hå utbetalt AAP for de to siste ukene av desember

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer til å tjene akkurat over 6g, hvis jeg får den siste utbetaling på AAP i desember. Ønsker å holde meg akkurat under 6g, pga da har jeg rett til en stønad fra NAV.

Vet du om det bare er å droppe å følge ut meldekort, og da vil jeg ikke motta pengene? 

Kan da bare jeg fylle ut som vanlig for neste periode, som er i januar?

Eller får det noen konsekvenser for meg, hvis jeg ikke fyller ut et meldekort?

Anonymkode: 0c97c...1d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fyll inn ferie/fravær. Ja på nest siste spørsmål. Krysser du av for alle dager der får du ikke utbetalt, men kan sende meldekort som normalt neste gang.

Du har meldeplikt og kan ikke la vær å sende meldekort. 

Anonymkode: e32a5...683

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Fyll inn ferie/fravær. Ja på nest siste spørsmål. Krysser du av for alle dager der får du ikke utbetalt, men kan sende meldekort som normalt neste gang.

Jo, en kan glemme å levere det.

Anonymkode: d7f5f...f70

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tusen takk for flott svar!

Jeg glemte å si at jeg jobber 60% og har 40% AAP. Kan jeg uansett fylle ut at jeg har hatt ferie, selv om jeg har jobbet 60%? 

• Liker 1
Skrevet

Du må fylle ut det som er sant. Så kan du ta deg ferie så kan du melde det som ferie.

Anonymkode: 01464...320

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker said:

Tusen takk for flott svar!

Jeg glemte å si at jeg jobber 60% og har 40% AAP. Kan jeg uansett fylle ut at jeg har hatt ferie, selv om jeg har jobbet 60%? 

Du kan fylle inn både jobb og ferie/fravær, eller la vær å fylle inn jobb. Det vil ikke ha noen betydning så lenge du ikke skal ha noe utbetalt.

Og til den over her som sier man kan glemme meldekort. Ja, det kan man selvfølgelig. Og da risikerer man trekk i neste utbetaling. 

• Liker 1
Skrevet

Du må IKKE la vær å fylle ut. Da mister du AAP vedtaket ditt. Det står nederst på meldekortet.

Anonymkode: 81659...7bd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...