AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #1 Del Skrevet 15. desember 2023 Hvilken årstid er det lurt å få valp? Anonymkode: 925e2...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 15. desember 2023 #2 Del Skrevet 15. desember 2023 Vår/sommer! De fleste hunder er enklere å tissetrene når det er raskt og lettvint å komme seg ut til alle døgnets tider 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 15. desember 2023 #3 Del Skrevet 15. desember 2023 Det kommer jo helt an på... Om det er en rase det er lett å få tak i( hele året) Og når du/ dere har fri Jeg vil si våren/ sommer. Men beste er når dere eventuelt kan ta ut så mye ferie dere kan slikt at dere eventuelt har 5 uker eller mer å øve etc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #4 Del Skrevet 15. desember 2023 Kommer an på om du jobber eller ikke. Jobber du så bør du legge det til rett før en lang ferie. Jo lengre tid du har med valpen, jo bedre. For du skal legge grunnmuren i oppdragelsen og da er det viktig å starte riktig. Men generelt sett så anbefaler jeg ikke vinter. Det er tungt å stå ute i 15 minus med en valp som tuller og leker i stede for å tisse. Dotrening kan ta unødvendig lang tid på grunn av vinteren. Det går til slutt, men det tar litt ekstra tid om du er uheldig. De fleste valpene er kroniske på å spise småstein også. Så det er ekstra slitsomt om vinteren å passe på at de ikke får i seg bæsj fra andre hunder og småstein. Det er generelt mindre folk ute, så miljøtrening er ikke like enkelt som om sommeren. Jeg har hatt 2 vinter-valper og 2 sommer-valper, og vinter-valpene var absolutt mer stress og slit. Anonymkode: 25d13...8e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 15. desember 2023 #5 Del Skrevet 15. desember 2023 Synes det er best å få valp tidlig på sommeren. Vær forberedt på at hele sommeren går med til å passe valpen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #6 Del Skrevet 15. desember 2023 Går bare hjemme så mye ledig tid har jeg året rundt. Anonymkode: 925e2...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #7 Del Skrevet 15. desember 2023 Har valp nå og synes det er helt greit. Ja, det er kaldt, men bare å kle seg. Litt kjedelig å gå ut på natta i 10 minus, men går greit. Tenker at da er vi klar til fjellturer til sommeren. Men skal sies at jeg har en hund med underull, og ikke nakenhund 😂 Anonymkode: c0e9d...fae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #8 Del Skrevet 15. desember 2023 Den tida på året da det alltid er noen hjemme i huset. Anonymkode: a011b...e1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #9 Del Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den tida på året da det alltid er noen hjemme i huset. Anonymkode: a011b...e1b Det er jeg året rundt. Anonymkode: 925e2...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #10 Del Skrevet 15. desember 2023 Har nettopp fått valp og det er vinter. Det er en liten hund, så tisser på kladd inne. Men hadde helt sikkert vært best på våren. Så er det greit å ha litt fri fra jobb når en får valp også Anonymkode: f360a...149 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #11 Del Skrevet 15. desember 2023 Aldri. 🤣 Vi hentet valp i november i fjor. Han er av en rase som ikke liker kulde, ikke liker regn/vått.. Så han ble aldri ordentlig husren i fjor vinter. Vi kunne være ute i lange tider, og han nektet å både tisse og bæsje ute. Så fort vi kom inn, derimot.. 🙈 Nå er han 15 mnd og han kan fortsatt finne på å bæsje inne en gang i blant. Anonymkode: 194ca...8f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #12 Del Skrevet 15. desember 2023 Min erfaring er at valper blir fortere stuerene om vinteren. Da har de et klart skille på ute og inne. Om sommeren står ofte dører oppe og de kan gå inn og ut som de vil, i tillegg til at temperaturen er omtrent lik. Anonymkode: f02de...a62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #13 Del Skrevet 15. desember 2023 Så lenge du er hjemme hele tiden så har ikke årstid så mye å si. Det viktigste er jo når det kommer et kull fra en oppdretter dere skal kjøpe av , å ikke kjøpe en valp bare for å ha en valp… Anonymkode: 7556d...511 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 16. desember 2023 #14 Del Skrevet 16. desember 2023 Jeg har hatt vintervalp. Det anbefales ikke dersom du er en frysepinne. Valper må kjapt ut og da står du der i nattøy, midtvinters og fryser. Vår, sommer og høst, synes jeg har vært best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå