AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #1 Del Skrevet 15. desember 2023 Jeg trenger tips til en god hudpleieserie. Har normal, voksen hud (31 år). Har tidligere brukt Kim kardashian sin hudpleieserie, ikke fordi jeg er fan men fikk den i gave. Var veldig fornøyd med disse, men er tomt nå og ønsker ikke bruke en så stor sum på hudpleie, når jeg har fin hud. Ønsker en som er basert på samme ingrediens, helst silikon siden det meste jeg har av sminke er silikonbasert. Noen som har tips? Er ganske tørr rundt nese og mellom bryn på mårran, så gjerne en god nattkrem. Anonymkode: 15c3f...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blingblingtahei Skrevet 16. desember 2023 #2 Del Skrevet 16. desember 2023 Unnskyld, men hvorfor ønsker du hudpleie med silikon? Det legger seg jo bare som en hinne på huden og gjør ingenting godt for huden annet enn der og da.. I så fall så inneholder Clinique sin moisture surge masse silikon, vet en del liker den. Selv liker jeg radiance serum fra Exuviance og rose cream light fra dr.hauchka på vinteren, da får jeg tilstrekkelig fukt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 18. desember 2023 #3 Del Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 15.12.2023 den 19.19): Jeg trenger tips til en god hudpleieserie. Har normal, voksen hud (31 år). Har tidligere brukt Kim kardashian sin hudpleieserie, ikke fordi jeg er fan men fikk den i gave. Var veldig fornøyd med disse, men er tomt nå og ønsker ikke bruke en så stor sum på hudpleie, når jeg har fin hud. Ønsker en som er basert på samme ingrediens, helst silikon siden det meste jeg har av sminke er silikonbasert. Noen som har tips? Er ganske tørr rundt nese og mellom bryn på mårran, så gjerne en god nattkrem. Anonymkode: 15c3f...d3e Så vidt jeg kan se, inneholder ikke SKKN-produktene silikon. Silikon har heller egenlig ingen pleiende funksjon i hudpleie, utover at den er okklusiv, dvs. at den danner en beskyttende "hinne" på huden som bl.a. kan bidra til å forhindre fukttap fra huden. Silikon forhindrer samtidig også at pleiende ingredienser og fukt kan absorberes av huden, slik at produkter med silikon alltid bør legges til slutt. Det er derfor svært viktig å være ekstra nøye med rens når man bruker silikonbaserte produkter, slik at man er helt sikker på at det ikke ligger silikonrester igjen på huden. Dobbeltrens er å anbefale. Mange solkremer og primere inneholder f.eks. silikon, for å gi produktet bedre tekstur. "Problemet" med okklusive hudpleieingredienser, og da spesielt noen typer silikon, er det at det også kan "lukke inne" rester av smuss og bakterier på huden dersom man ikke har vært svært nøye med å rense, og det er bl.a. derfor at silikonbaserte produkter kan være utfordrende for fet og uren hud. Jeg kommer gjerne med produktforslag dersom du kan si litt mer om hudtypen din utover at du er tørr/flasser i t-sonen om morgenen. Ser du skriver at du har fin hud, så da tolker jeg det som om at du ikke har noen spesielle utfordringer med huden utenom tørr t-sone, stemmer det? Hva er ditt budsjett/prisklasse? Hvis du sier litt mer om hvilke produkter fra SKKN du brukte, blir det også enklere å finne noe tilsvarende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå