AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #1 Del Skrevet 15. desember 2023 Jeg skal begynne i ny jobb og må ut for å handle. Jeg pleier å være litt kjedelig kledd (typisk offentlig sektor med dressbukse fra H&M og blomstrete bluse), og klarer liksom ikke å sette sammen plagg fint. Og nå er det noen år siden jeg har kjøpt meg noe nytt. Er det noen som har noen tips til hvilke plagg jeg bør gå for? Jeg er 174 høy, bruker M/L. Har et par kilo ekstra, men tror jeg ellers ser relativt bra ut. Anonymkode: 589d7...362 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #2 Del Skrevet 16. desember 2023 Hvilken type jobb skal du begynne i? Jeg tenker at dressbukse og bluse, som du har, passer i de fleste kontorjobber? Mine go-to-plagg på jobb er svart bukse som sitter fint, og en hvit bomullsskjorte. Svarte loafers. Ellers en blazer eller cardigan i en farge du kler. Selv kjøper jeg alltid klær og sko i bomull, ull, skinn eller andre naturmaterialer. Minst mulig syntetisk. Dette gjør at klærne holder seg bedre, og de er SÅ mye mer behagelige å ha på! Anonymkode: 8a23a...9b2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #3 Del Skrevet 16. desember 2023 Hva med å kjøpe et par kjoler for å bryte opp med buksene. Hva er dresskoden på jobben? Anonymkode: 7f246...0a1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #4 Del Skrevet 17. desember 2023 Kjøp et par silkebluser i ensfarget, så kan du matche opp med smykker og sko. Og gjerne et par kjoler som variasjon. Anonymkode: f7269...e96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #5 Del Skrevet 18. desember 2023 Er det dresskode på jobben din, da? De færreste steder i Norge har noe særlig dresskode. Med noen unntak spesielt i finansiell sektor om man har kundekontakt. Men jeg har jobbet i it-avdelingen i bank, og altså, der var det "rent og helt"; som er dresskoden de fleste norske arbeidssteder har. Trenger du nye klær i det hele tatt? Anonymkode: 31623...4ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #6 Del Skrevet 18. desember 2023 Jeg må uansett ha noen nye overdeler, for de jeg har begynner å bli tynne og ustelte i stoffet. Og er stort sett litt tunika-aktige. Kjøpt før jeg fikk barn for 7 år siden. Og har gått veldig praktisk kledd siste årene 😄 Det er ikke dresskode, men skal møte kunder og holde en del presentasjoner osv. Så tenker mer på å bygge opp en basisgarderobe. Har noen blazere. Har en hvit bomullskjorte fra Lindex, men den er veldig tynn og sitter egentlig ikke særlig fint og krøller lett 🤔 Jeg går gjerne i lange sommerkjoler, men ellers bruker jeg lite kjole, er ikke noe glad i beina mine. Har en lysegrønn, en svart og en dus rosa silkebluse. Anonymkode: 589d7...362 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #7 Del Skrevet 19. desember 2023 Prøv å se på lillyandgrant, uselessdk, somethingwhite og theclosetjournal på insta. Masse fine tips til kapselgarderober! Anonymkode: 9ec45...57f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #8 Del Skrevet 19. desember 2023 Flere tips: Whattowearfor, the minimalist wardrobe Anonymkode: 9ec45...57f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #9 Del Skrevet 19. desember 2023 Ta deg en tur til Filippa K og Tiger. Anonymkode: b5a1e...01e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #10 Del Skrevet 19. desember 2023 Blazere Dressbukser Pene jeans Pene cardigans / strikket gensere Bluser og skjorter i print/farger du liker. Jeg er veldig glad i ByTimo, Y.A.S, Neo Noir, Chiara Forthi for eksempel. Pene og GODE boots / støvletter / høye heler Anonymkode: e338f...b67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #11 Del Skrevet 2. januar 2024 gratulerer med ny jobb!! Hvis du har råd til ny garderobe er dette bare gøy:-)! Anbefaler litt corporate stil, men her må du jo tilpsse selv… Kjøp to-tre pene blazere. Sort, blå og lys. Skjørt og penbukse, god kvalitet -gjerne ull Bluser og skjorter i silke og bomull. Mørk blå kjole med ermer Pene skinnsko, brune og sorte med litt hæl Pen jobbveske i skinn Anonymkode: 999f0...662 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #12 Del Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 2.1.2024 den 1.22): gratulerer med ny jobb!! Hvis du har råd til ny garderobe er dette bare gøy:-)! Anbefaler litt corporate stil, men her må du jo tilpsse selv… Kjøp to-tre pene blazere. Sort, blå og lys. Skjørt og penbukse, god kvalitet -gjerne ull Bluser og skjorter i silke og bomull. Mørk blå kjole med ermer Pene skinnsko, brune og sorte med litt hæl Pen jobbveske i skinn Anonymkode: 999f0...662 Tusen takk for alle gode tips her inne 😍 Har dere tips til fin jobbveske til maks 3000? Har tenkt på det en stund, har bare brukt en sekk fra fagforeningen de siste årene 🙈 Anonymkode: 589d7...362 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå