AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #1 Skrevet 15. desember 2023 I vår familie gis det kun gaver til barn, det vil si at mitt barn får gave av min forelder, mens jeg får ikke. Min forelder får en gave i retur av oss siden mitt barn får. Min forelder har oppgitt en sum hun vil gi gave for, det er under 500 kr, og hun ønsker seg noe til eksakt samme sum tilbake😅 Er det normalt å gjøre det slik? Føler vi bare bytter penger😅😅😅 Anonymkode: 8b952...27b 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #2 Skrevet 15. desember 2023 Er barna dine med på å finne gave til mammaen din, velger ut u butikken? Føler det er normalt at det de lager i barnehage og skole, skal være gaven til bestemor, altid vært sånn her 😃 opptenings kongler dyppet i stearin, vakker kunstnerisk malt kaffe kopp, beste gavene. 😃 Anonymkode: e6cf7...481
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #3 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): I vår familie gis det kun gaver til barn, det vil si at mitt barn får gave av min forelder, mens jeg får ikke. Min forelder får en gave i retur av oss siden mitt barn får. Min forelder har oppgitt en sum hun vil gi gave for, det er under 500 kr, og hun ønsker seg noe til eksakt samme sum tilbake😅 Er det normalt å gjøre det slik? Føler vi bare bytter penger😅😅😅 Anonymkode: 8b952...27b Jøss... er ikke det bortkasta? Kan ikke ungene lage noe? Anonymkode: 77292...70d
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #4 Skrevet 15. desember 2023 Helt normalt. Jeg har ikke fått gave av mine foreldre siden jeg var 6-7 år. Fikk penger. Anonymkode: 5eadd...434
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #5 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jøss... er ikke det bortkasta? Kan ikke ungene lage noe? Anonymkode: 77292...70d Hun ønsker seg alltid noe man kjøper, til samme sum som hun gir. Anonymkode: 8b952...27b
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #6 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Helt normalt. Jeg har ikke fått gave av mine foreldre siden jeg var 6-7 år. Fikk penger. Anonymkode: 5eadd...434 Men ønsket de seg akkurat samme sum tilbake? Anonymkode: 8b952...27b
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #7 Skrevet 15. desember 2023 Just now, AnonymBruker said: Men ønsket de seg akkurat samme sum tilbake? Anonymkode: 8b952...27b Nei, jeg lagde eller kjøpte gave til de. Anonymkode: 5eadd...434
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #8 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er barna dine med på å finne gave til mammaen din, velger ut u butikken? Føler det er normalt at det de lager i barnehage og skole, skal være gaven til bestemor, altid vært sånn her 😃 opptenings kongler dyppet i stearin, vakker kunstnerisk malt kaffe kopp, beste gavene. 😃 Anonymkode: e6cf7...481 Min mor vil ikke ha noe hun ikke har ønsket seg, da bytter hun det. Så kjøper alltid det hun ønsker seg. Ville vært veldig trist for mitt barn å bli med å velge en gave også går min mor å bytter det inn til noe annet. Anonymkode: 8b952...27b
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #9 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): I vår familie gis det kun gaver til barn, det vil si at mitt barn får gave av min forelder, mens jeg får ikke. Min forelder får en gave i retur av oss siden mitt barn får. Min forelder har oppgitt en sum hun vil gi gave for, det er under 500 kr, og hun ønsker seg noe til eksakt samme sum tilbake😅 Er det normalt å gjøre det slik? Føler vi bare bytter penger😅😅😅 Anonymkode: 8b952...27b Nei det er ikke vanlig at besteforeldrene forlanger gave tilbake fra barnebarna 😱, foreldre og besteforeldre og voksne tanter og onkler gir til de i familien som er BARN. Anonymkode: e0984...b24 1
Aureka Skrevet 15. desember 2023 #10 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Helt normalt. Jeg har ikke fått gave av mine foreldre siden jeg var 6-7 år. Fikk penger. Anonymkode: 5eadd...434 Penger er gave. TS skriver at moren kun gir til barnebarnet og vil ha gave for samme sum tilbake. 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #11 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hun ønsker seg alltid noe man kjøper, til samme sum som hun gir. Anonymkode: 8b952...27b Så hun forventer faktisk at dere kjøper gave fra ungene deres til henne? Anonymkode: 77292...70d
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #12 Skrevet 15. desember 2023 Jeg er voksen, gift og har ett voksent barn. Mine foreldre (nå bare mor som lever) har alltid gitt oss dyrere gaver enn vi har gitt dem/henne. Trodde vel egentlig at det var ganske vanlig 🙃. Men nå har jeg vært heldig og hatt veldig snille og rause foreldre da. Anonymkode: f0fb4...f81 1
Aureka Skrevet 15. desember 2023 #13 Skrevet 15. desember 2023 Det er ulike tradisjoner i familier. Sikkert litt avhengig av økonomi også. Men vil likevel tippe at de fleste foreldre/besteforeldre ikke krever noe tilbake for eksakt samme sum. I min familie har foreldrene mine alltid gitt en fin pengegave til sine voksne barn, i tillegg til fin gave til barnebarna. De liker å få gaver tilbake, men de er tydelige på at de ikke vil ha noen dyre gaver. Foreldrene mine har alltid jobbet, vær nøysomme og har god økonomi som pensjonister. 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #14 Skrevet 15. desember 2023 Vi er enige om en ca sum som vi gir til hverandre, men føler ikke vi bytter penger siden vi faktisk gir hverandre gaver. Ikke minst siden noen ganger går vi flere sammen for å kjøpe noe dyrere til noen som de ønsker seg. Anonymkode: 0743a...515
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #15 Skrevet 15. desember 2023 Ja, sånn er det her også. Bare at det er en slags kamp om å gi best gave til svigers 😂 Vi har gitt opp. Et eller annet som er laget v ull blir gaven fra oss hvert år. Samme verdi som de gir til våre barn. Vet at konsertbilletter med middag er årets gave fra mannen sin bror og kone. Anonymkode: c2a57...b51
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #16 Skrevet 15. desember 2023 Tviler på at det er mange besteforeldre som KREVER gave tilbake, men er ikke det selvsagt? Jeg hadde følt det rimelig skjevt om ungen min fikk gave for 1000 kr av bestefar, så fikk han en nissekongle tilbake. Så ja, her kjøper vi gaver på vegne av barna. Anonymkode: 3f4fe...50c 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #17 Skrevet 15. desember 2023 Alt dette her er helt uvanlig i mine øyne. Man tenker ikke på sum og penger så mye i en vanlig familie. Man forsøker å gi gaver mottaker blir glad for. At barnebarnet gir nissekongle til bestefar er helt naturlig, selv om barnebarnet får 1000kr-gave. Virkelig, tenker dere så mye på kroner og øre, altså? Anonymkode: f3f4d...0ed 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #18 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alt dette her er helt uvanlig i mine øyne. Man tenker ikke på sum og penger så mye i en vanlig familie. Man forsøker å gi gaver mottaker blir glad for. At barnebarnet gir nissekongle til bestefar er helt naturlig, selv om barnebarnet får 1000kr-gave. Virkelig, tenker dere så mye på kroner og øre, altså? Anonymkode: f3f4d...0ed Vi tenker absolutt ikke kroner og øre. Bestefar gir mer enn han får tilbake. Det blir kanskje halvparten av verdien, litt ettersom. Min far, barnas bestefar, har forsørget meg store deler av livet. Kjøpt bursdagsgaver og julegaver år etter år til barnebarna. Er nå pensjonert. Jeg/vi tjener mye mer enn han. Skulle bare mangle!! Nissekonglen er en fin bonusgave. Anonymkode: 3f4fe...50c
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #19 Skrevet 15. desember 2023 1 hour ago, Aureka said: Penger er gave. TS skriver at moren kun gir til barnebarnet og vil ha gave for samme sum tilbake. Da er det vel bare å gi penger tilbake, da? Ser ikke problemet. Anonymkode: 5eadd...434
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #20 Skrevet 15. desember 2023 Nei her kjøper vi virkelige presanger. Den eneste som gir penger er en bestefar på en annen kant av landet. Anonymkode: 51f52...4d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå