AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #1 Skrevet 15. desember 2023 I den norske skolen gjør elevene det stadig dårligere. Som lærer ser jeg mange forklare det gjennom skjermbruk og lignende. Jeg har jobbet i det private i fem år og kom tilbake til skolen (siste sjanse for min del) og har allerede søkt stillinger i det private igjen. Hvorfor er det ingen politikere som peker på enhetsskolen? Jeg tror grunnen til at vi gjør det så dårlig er at norske lærere ikke underviser. De oppdrar (foreldrene også), brannslukker, er psykologer og er alt annet enn lærere. Jeg har elever i klassen med downs, adhd, sterk autisme, og fullstendig mangel på impulskontroll. Alle foreldrene tror jeg kun passer deres barn. Møtene våre handler aldri om tilrettelegging av leseopplæring, men hvordan vi skal sikre andre barn fra å bli slått av X. Hvis det har vært en hendelse må vi begynne en ringerunde og få kjeft noen timer - mens vi har lyst til å hyle hvorfor det egentlig skjedde, men det kan vi ikke pga taushetsplikt. Jeg savner å undervise i fag…… Når det er sagt, jeg skylder ikke på barna - men ressursene og måten ting er organisert. Dersom vi absolutt skal være en enhetsskole MÅ vi være flere voksne. Jeg tror forklaringen er så enkel som det. Spør lærere om når de faktisk snakket om opplæring og tilrettelegging på jobb sist. Det er ikke der fokuset er lengre. Man snakker litt om det på planleggingsdagen, men så drukner man. Anonymkode: a3b88...6fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå