AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #1 Skrevet 15. desember 2023 Jeg jobber på en vgs som renholder. Jeg blir sart ut over hvor mange ungdom som ikke rydder etter seg etter å ha spist. Mat, fat og papir på bordene og på gulvet. Mat og drikke er det også på gulvene. Gjør de sånn hjemme også? 🤔 Hva bør gjøres? En dag skal disse ut i arbeidslivet 🙈 Anonymkode: 13219...924 2
Arkana Skrevet 15. desember 2023 #2 Skrevet 15. desember 2023 Jeg tror det handler mer om at ungdom oppfører seg annerledes i gruppe enn når de er alene. 6
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #3 Skrevet 15. desember 2023 Arkana skrev (Akkurat nå): Jeg tror det handler mer om at ungdom oppfører seg annerledes i gruppe enn når de er alene. Kanskje det. Så da skal vi bare godta at de kaster søppel rundt seg? Anonymkode: 13219...924
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #4 Skrevet 15. desember 2023 Snakk med ledelsen om det. Da slipper du vaske de områdene det er søppel. Anonymkode: 97dca...204
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #5 Skrevet 15. desember 2023 Det er vel sånn ungdommer er... glemmer seg bort og regner med det er en som rydder opp etter en som får betalt for det.. Men sånn var det ikke i barnehagen, hver smule og skak rydda barna opp etter seg før de gikk fra bordet. Takket for maten og ryddet matpakke og flaske tilbake i sekken. Fin avdeling jeg jobbet på i barnehagen 😃 Anonymkode: 7c970...c7d
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #6 Skrevet 15. desember 2023 Jeg støtter hun som sier at de oppfører seg annerledes i gruppe. På skolen jeg jobber har vi ryddegrupper, det hjelper litt, når de må rydde opp etter seg selv og andre. I tillegg har vi alle et ansvar som jobber på skole til å snakke til ungdommen, når vi ser at de går ifra. Mine elever er godt oppdratt, så lenge jeg ser dem. Bak ryggen min, er de nok ikke like flinke. Anonymkode: 1c43a...822
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #7 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Snakk med ledelsen om det. Da slipper du vaske de områdene det er søppel. Anonymkode: 97dca...204 Har snakket og snakket om det. Skal ta tak i det sier de. Men blir ikke bedre. Jeg vurderer faktisk å ikke rydde søppel ett par dager og se om noen reagerer 😅 Anonymkode: 13219...924
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #8 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har snakket og snakket om det. Skal ta tak i det sier de. Men blir ikke bedre. Jeg vurderer faktisk å ikke rydde søppel ett par dager og se om noen reagerer 😅 Anonymkode: 13219...924 Du er renholder🤦🏻♀️ Anonymkode: fd4e2...d3f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #9 Skrevet 15. desember 2023 Jeg blir ganske satt ut av det samme her hjemme ja. Og de burde visst bedre, og de har lært, men den lærdommen forsvinner visst fra dag til dag. Anonymkode: 39252...1a7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #10 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har snakket og snakket om det. Skal ta tak i det sier de. Men blir ikke bedre. Jeg vurderer faktisk å ikke rydde søppel ett par dager og se om noen reagerer 😅 Anonymkode: 13219...924 Ja gjør det! Du er ansatt for å VASKE ikke for å rydde søppel. Anonymkode: 97dca...204
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #11 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du er renholder🤦🏻♀️ Anonymkode: fd4e2...d3f Ja. Renholder skal gjennomføre renhold, hun er ikke søppelplukker, det er et annet type arbeid. Skulle hun gjort begge deler tar det mer tid, og selvfølgelig må da også fylkeskommunen betale henne høyere lønn, det har de ikke har råd til.. Anonymkode: 97dca...204 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #12 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du er renholder🤦🏻♀️ Anonymkode: fd4e2...d3f Ja. Jeg skal vaske ryddige flater. Er ikke ansatt for å rydde. Det gikk vi bort fra da vi ble redusert fra 10 renholdere til 6 renholdere Anonymkode: 13219...924
Trolltunge Skrevet 15. desember 2023 #13 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg blir ganske satt ut av det samme her hjemme ja. Og de burde visst bedre, og de har lært, men den lærdommen forsvinner visst fra dag til dag. Anonymkode: 39252...1a7 Samme her, men da må de også tåle at jeg maser videre. Det er ikke lært før det virkelig sitter. Alltid "en god" unnskyldning her. Skal bruke glasset igjen, skulle ta det senere, skulle spise mer, og så videre. Så da blir det hakk i plata fra meg også "Alt du bare legger fra deg må noen ta. Den noen er meg eller pappa, og det er svært dårlig og respektløst gjort mot oss. Det er ikke kjekkere eller enklere for oss å rydde enn for deg. Nå rydder du opp! Du kan ta ut av oppvaskmaskinen/ta ut søppelet også når du først er i gang." Repeat, repeat, repeat, og forhåpentligvis kommer vi i mål en gang. Kanskje når de selv blir den noen som må rydde etter sine barn. 🤪 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #14 Skrevet 15. desember 2023 Tenåringene er ikke griser og kaster ting på gulvet hjemme.. Jeg vil tro det blir litt som voksne på hotell. Jobbet som stuepike når jeg var ung og det er utrolig hvor ekle folk er der andre rydder etter dem. Dette var da også voksne folk. Anonymkode: a079f...8c3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #15 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenåringene er ikke griser og kaster ting på gulvet hjemme.. Jeg vil tro det blir litt som voksne på hotell. Jobbet som stuepike når jeg var ung og det er utrolig hvor ekle folk er der andre rydder etter dem. Dette var da også voksne folk. Anonymkode: a079f...8c3 Vet. Jobbet som stuepike i 20 år. Anonymkode: 13219...924
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #16 Skrevet 15. desember 2023 Ung voksen student i kollektiv, det ser ut som en jævla svinesti i felleslokalene. Ingen gidder da ender en person med å slite seg ut med å prøve. De skulle ikke hatt rett til å være på universitetet engang når de ikke greier å kaste søpla i spannet eller tørke opp egen drit. Anonymkode: 19368...9dd
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #17 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja. Renholder skal gjennomføre renhold, hun er ikke søppelplukker, det er et annet type arbeid. Skulle hun gjort begge deler tar det mer tid, og selvfølgelig må da også fylkeskommunen betale henne høyere lønn, det har de ikke har råd til.. Anonymkode: 97dca...204 Vi måtte plukke søppel ogsp selvsagt Anonymkode: fd4e2...d3f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #18 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi måtte plukke søppel ogsp selvsagt Anonymkode: fd4e2...d3f Før ja. Men færre renholdere nå. Jeg plukker litt søppel jeg også. Men ikke når det er kastet på gulvet med vilje Anonymkode: 13219...924
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #19 Skrevet 15. desember 2023 Mine er ikke flinke på rydding, men vi innførte at alle rydder sin talerken etter mat, slik at iallefall det skulle bli en god vane å rydde etter seg. Den ene gjlr det som en selvfølge, den andre lar det flyte talerkner ol overalt på rommet sitt...... Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det jeg. Prøvd alt uten hell Anonymkode: a9e6f...181
Arkana Skrevet 16. desember 2023 #20 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Kanskje det. Så da skal vi bare godta at de kaster søppel rundt seg? Anonymkode: 13219...924 Nei, på ingen måte. Men du lurer på om disse oppfører seg slik hjemme også og det tror jeg ikke nødvendigvis. Det er jo ingen foreldre som vet hva barna gjør når foreldrene ikke er der. De vet nok veldig godt at man skal rydde opp etter seg, det er bare at fornuften forsvinner når de er en gjeng sammen som de vil tøffe seg sammen med. Det er min antagelse i alle fall. Men så fremt man ikke har en vakt som minner dem på det så vet jeg ikke hva som er mulig å gjøre. Kanskje hver klasse kan ha sin tur til å sørge for at kantine og fellesområder er ryddige når matpausen er over?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå