Gå til innhold

Synes dere dette huset er fint?

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=294158814

Det jeg ser er et vakkert, klassisk hus på utsiden. Innsiden derimot... fargepaletten og interiøret generelt er veldig stramt. Alt er grått, hvitt og svart og mangler totalt sjarm og særpreg. Synes det er trist at husets karakter ikke har blitt tatt hensyn til under oppussing. Det står igjen noen tilsynelatende originale detaljer, men synes ikke det var fint å male alt grått. Men det er jo bare min mening. Hva mener dere?

Anonymkode: 3e1b7...287

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fullstendig enig! Nydelig utvendig, nitrist innvendig. Hvis man ønsker seg funkishus, så kjøp funkishus, ikke ødelegg et klassisk gammelt hus som dette. Passer heller ikke med sorte vinduer med hvite sprosser, det så bare rart ut!

Anonymkode: b1522...453

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt enig! Man kan ha farger i et hus uten å få Pippi-vibes, grått og sort er nitrist. 

Anonymkode: 78d07...358

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=294158814

Det jeg ser er et vakkert, klassisk hus på utsiden. Innsiden derimot... fargepaletten og interiøret generelt er veldig stramt. Alt er grått, hvitt og svart og mangler totalt sjarm og særpreg. Synes det er trist at husets karakter ikke har blitt tatt hensyn til under oppussing. Det står igjen noen tilsynelatende originale detaljer, men synes ikke det var fint å male alt grått. Men det er jo bare min mening. Hva mener dere?

Hver sin smak, heldigvis står huseier fritt til å gjøre som de vil helt uten å ta hensyn til hva andre synes.

Jeg synes det meste var fint. Det hvite var fint, det grå ikke fullt så fint. Jeg liker bare hvite tak. Møblene hadde jeg ikke valgt, men de følger jo ikke med hus-salget heller.

Anonymkode: aa8fd...6b2

• Liker 2
Skrevet

Huset blir nydelig på innsiden bare man får på litt farge på veggene. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fullstendig enig! Nydelig utvendig, nitrist innvendig. Hvis man ønsker seg funkishus, så kjøp funkishus, ikke ødelegg et klassisk gammelt hus som dette. Passer heller ikke med sorte vinduer med hvite sprosser, det så bare rart ut!

Enig, det var veldig funkis-aktig! Passer liksom ikke helt i et hus fra 1914, synes jeg.

Apekatten skrev (2 minutter siden):

Huset blir nydelig på innsiden bare man får på litt farge på veggene. 

Ja, det er jo sikkert ikke så mye som skal til :) Ikke at jeg har råd til å kjøpe det, men hadde definitivt gjort noe med fargene, ja.

Skrevet

Litt vel sterilt men det er iallfall nytt og det har stort uteareale.

Anonymkode: 48fa5...bb7

Skrevet

Jeg synes i grunnen det var ganske stilig, selv om min personlige smak er mer fargerik. Jeg kunne fint beholdt fargene på vegger og skap som et utgangspunkt for et mer fargerikt innhold. Selv om utsiden er klassisk, trenger ikke innsiden å være det. De som bor i 80-tallshus føler seg neppe forpliktet til å følge opp det interiørmessig...

• Liker 1
Gjest Jakterpåidioter
Skrevet

Jeg syns det er fint, det er helt min stil.

Skrevet
Daria skrev (3 minutter siden):

Jeg synes i grunnen det var ganske stilig, selv om min personlige smak er mer fargerik. Jeg kunne fint beholdt fargene på vegger og skap som et utgangspunkt for et mer fargerikt innhold. Selv om utsiden er klassisk, trenger ikke innsiden å være det. De som bor i 80-tallshus føler seg neppe forpliktet til å følge opp det interiørmessig...

Det er sant! Jeg henger meg nok bare oppi det fordi jeg elsker utseendet på hus fra tidlig 1900-tall og litt mer klassisk innredning, og skulle bare ønske alle andre var enige 😂

• Liker 1
Skrevet

Nitrist interiør! Er så lei av at alt skal være grått, hvitt og sort.

Anonymkode: 14df3...5f2

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Dette interiøret er en kroneksempel på den wannabe-funkis-stilen mange har nå. Ekte funkishus ser ikke sånn ut innvendig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det var fint både på utsiden og innsiden 😊 Liker ikke mye farger i innredningen

Anonymkode: c7af8...16d

• Liker 1
Skrevet

Nydelig hus og aldeles nydelig pris😚ville tilført det litt mere farger, sånnsett fint at et hus selges nøytralt ,da er det jo enkelt å sette sitt preg på det.

Anonymkode: 42c36...df5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette interiøret er en kroneksempel på den wannabe-funkis-stilen mange har nå. Ekte funkishus ser ikke sånn ut innvendig.

Har funkishus selv, så jeg er klar over at de ikke ser sånn ut. Dette er vel en type interiørstil som har blitt veldig utbredt på Instagram, og som er enkel for mange å etterligne. Og så hermer de, uten å ta hensyn til utgangspunktet. 

• Liker 1
Skrevet

Fint hus, men jeg fikk bakoversveis av prisen.

• Liker 1
Skrevet

Skal du kjøpe dette huset?

Skrevet

Hehe. Den boligen ble kjøpt for 30 mill i 2021. Lagt ut for salg tidligere i år for 45 mill. Nå ligger den ute for 29,5 mill. Eierne er nok desperat etter cash..

Som det er nevnt her er all bebyggelse på eiendommen fredet utvendig. Det tok de hensyn til når de renoverte. Men så har de tatt seg friheter innvendig som er nevnt her. Total kræsj i stil. Forøvrig har det fått nei fra kommunen til å bygge ut mer her. Fin stor tomt da. Fin utsikt. Men 29,5 mill? Om konkursrytterne som eier boligen er desperat nok kan man kanskje legge inn et skambud på 20 mill?

Forøvrig lav energimerking på boligen til tross for renovering. Her blir det et helvete å varme opp 

Anonymkode: a4969...178

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Syns huset var kjempefint jeg. Mange fine løsninger inne i huset også. Nåværende eiere har bare en annen stil enn meg, så jeg ville kjøpt andre møbler og interiør. Det betyr ikke at jeg syns det var stygt inne, vi har bare ulike stiler.

Anonymkode: 01108...321

• Liker 1
Skrevet

Liker det heller ikke. Hater alle hus som nå skal være grå og svarte. 

Anonymkode: 66be6...4ff

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...