Gå til innhold

Kosttilskudd fra apoteket mot hetetokter - Hvor lang tid tok det før du merket bedring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått bekreftet av lege at jeg er i forstadiet til overgangsalder og har startet å bruke denne:

https://www.apotek1.no/produkter/gevita-she-overgangsalder-tab-812165p

Har brukt den i ca 14 dager og merker kanskje litt bedring. Synes jeg har mindre hetetokter om dagen, men våkner fortsatt våt av svette nesten hver natt.  Er i tillegg ganske mye deppa og stresset, uten at jeg vet om det skyldes østrogenmangel det også.

Men som overskriften sier: Hvor lang tid tok det før dere merket bedring? Eller merket dere ingenting? Gikk dere over til reseptbelagt østrogentilskudd etterhvert? Hjalp det med trening og sunt kosthold?

Anonymkode: c535c...8c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så bra, jeg tar tilskudd av begge deler. Håper det kan ha lignende effekt på meg og. 

TS

Skrevet

Tar Remifemin kosttilskudd fra apoteket. Det har redusert hetetoktene mine ganske mye. Jeg merket effekt etter ca. to uker. 

• Nyttig 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Så bra, jeg tar tilskudd av begge deler. Håper det kan ha lignende effekt på meg og. 

TS

Ta tilskudd i forhold til mengde kroppen trenger. Altså sjekk d vitaminnivået ditt så du er sikker på at dosene du tar er tilstrekkelig. Tran og multivitaminer er oftest for lite for folk flest. Begge deler bør tas i tilskudd for seg, altså ikke i form av multivitamin. 

Anonymkode: 1a988...c4f

Skrevet

Det fungerte en stund for meg, men hetetoktene kom tilbake så da gikk jeg til gynekolog. Det var svært plagsomt, skulle jeg fungere i jobb måtte noe gjøres. Nå bruker jeg reseptbelagt østeogentilskudd og hetetoktene er borte. Trening og kosthold alene hjalp ikke mot hetetokter. At du er deppa og stresset kan absolutt ha noe med overgangsalderen å gjøre. Det er her trening kan hjelpe deg. Jeg løper og går mye turer og det hjelper veldig på psyken. Vil også komme i gang med enkel styrketrening. 

Anonymkode: e92a1...729

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...