AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #1 Skrevet 15. desember 2023 Hvordan løser dere dette? vi har hatt mye sykdom i høst og flere barn, òg ved flere byttedager når jeg har vært hjemme med et barna så opplever jeg at far vil at jeg leverer så sent som mulig eller at han henter så sent som mulig. Dette gjelder også det barnet han har 20%. Når det nærmer seg ettermiddag så må jeg alltid ringe og spørre når jeg kan komme med barnet/barna eller når han kommer. Han jobber variert, og kan være ferdig på jobb så tidlig som kl 13 enkelte dager. Ca. 8 av 10 dager der dette har vært et dilemma så sitter han hjemme når jeg ringer han. jeg vil selvsagt tilbringe mest mulig tid med barna mine men jeg kan ikke unngå og kjenne at han bruker meg som en barnevakt så han kan sitte hjemme og slappe av noen timer istedenfor å se barna. Barna føler også på dette da han ikke legger skjul på at han setter seg i sofaen når han kommer hjem fra jobb og barna er ofte de siste som blir hentet på sfo og barnehage når barna er hos han. Jeg kan ikke legge meg i hvordan han løser ting hos seg selv, men jeg føler på et evig behov for å kompensere for at han henter så sent sånn at jeg ofte tar med meg jobben hjem og sitter ned hjemmekontor når barna har lagt seg, så kjenner på at det blir lange dager til tider. De gangene han har hatt sykt barn hjemme på byttedager har jeg alltid sørget for å få gå fra jobben litt tidligere slik at jeg kan hente senest kl 14. Føler ikke han har samme prioriteringer der. Anonymkode: c9295...779 1
Brunello Skrevet 15. desember 2023 #2 Skrevet 15. desember 2023 Er det så bra å bytte når barna er syke? Da bør de heller få hvile der de er. 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #3 Skrevet 15. desember 2023 Brunello skrev (1 minutt siden): Er det så bra å bytte når barna er syke? Da bør de heller få hvile der de er. Det kommer jo helt an på hvor syke de er.. Det er null problem å kjøre 10 min bort til faderen om ungen har bittelitt feber, eller er hjemme pga 48-timers-regelen og er i fin form. Anonymkode: aee2e...26c
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #4 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det kommer jo helt an på hvor syke de er.. Det er null problem å kjøre 10 min bort til faderen om ungen har bittelitt feber, eller er hjemme pga 48-timers-regelen og er i fin form. Anonymkode: aee2e...26c Hadde jeg vært syk som barn og likevel bli tvunget til å måtte pendle mellom to foreldre, hadde jeg følt meg omtrent som en postpakke som man slenger hit og dit uten å ta hensyn til innholdet ... Anonymkode: e89c1...1a2 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #5 Skrevet 15. desember 2023 Ikke spør når du kan komme med de, bare informer om at du kommer kl x fordi du har andre planer. Anonymkode: 9766b...f48
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #6 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hadde jeg vært syk som barn og likevel bli tvunget til å måtte pendle mellom to foreldre, hadde jeg følt meg omtrent som en postpakke som man slenger hit og dit uten å ta hensyn til innholdet ... Anonymkode: e89c1...1a2 Det her gjorde moren til mitt stebarn, hun bare leverte en 6 åring med bleie for hun hadde diaré og oppkast og nå var det fars dag, for det var jo mandag Anonymkode: fd664...87a
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #7 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hadde jeg vært syk som barn og likevel bli tvunget til å måtte pendle mellom to foreldre, hadde jeg følt meg omtrent som en postpakke som man slenger hit og dit uten å ta hensyn til innholdet ... Anonymkode: e89c1...1a2 Ts her. Enig med deg der, dessverre så har vi måtte ty til rettsmøter for og blir «enige» og denne avtalen må følges til punkt og prikke i følge far. Han vil ikke ha barna når de er syke og det er jeg som skal ha de. Da har han planer og prioriterer de. Så da får jeg pent komme og hente de. Holder jeg igjen barna så hindrer jeg samvær i følge han og da tar han det til retten. Dette har jeg ikke økonomi til ettersom det er jeg som allerede tar de fleste utgiftene rundt barna. Anonymkode: c9295...779
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #8 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hadde jeg vært syk som barn og likevel bli tvunget til å måtte pendle mellom to foreldre, hadde jeg følt meg omtrent som en postpakke som man slenger hit og dit uten å ta hensyn til innholdet ... Anonymkode: e89c1...1a2 "Blitt tvunget"? Ikke alle barna "blir tvunget" til å pendle mellom foreldre - noen VIL faktisk til far også.. Anonymkode: aee2e...26c
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #9 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): "Blitt tvunget"? Ikke alle barna "blir tvunget" til å pendle mellom foreldre - noen VIL faktisk til far også.. Anonymkode: aee2e...26c Ja men om du spyr og er syk så er det fint å bli der til du er bedre? Er du så korka? meg meg meg Anonymkode: fd664...87a 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #10 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja men om du spyr og er syk så er det fint å bli der til du er bedre? Er du så korka? meg meg meg Anonymkode: fd664...87a Det innlegget du siterte spesifiserte eksplisitt at ungene IKKE drev og spydde og var skikkelig syk, men sa klart "bare litt feber" eller "hjemme pga 48-timersregelen når man var FERDIG MED å spy".. ER du så korka? Anonymkode: aee2e...26c
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #11 Skrevet 15. desember 2023 Vi har i avtalen at bytte er 08.30 om barnet av en eller annen grunn ikke skal i skole/barnehage. I praksis er vi ganske fleksible begge to, men dette gjør det udiskutabelt ved eventuell uenighet. Anonymkode: 913e2...577 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #12 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det innlegget du siterte spesifiserte eksplisitt at ungene IKKE drev og spydde og var skikkelig syk, men sa klart "bare litt feber" eller "hjemme pga 48-timersregelen når man var FERDIG MED å spy".. ER du så korka? Anonymkode: aee2e...26c Meg meg meg meg meg Anonymkode: fd664...87a
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #13 Skrevet 15. desember 2023 Det naturlige er vel at overlevering/henting ("bytte" får det til å høres ut som man man snakker om en vare...) skjer til omtrent samme tid som ellers? jeg ser ikke poenget i at den ene forelderen skal gå tidligere fra jobb pga sykt barn når den andre allerede er hjemme med barnet. Anonymkode: 3d456...2b6
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #14 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Meg meg meg meg meg Anonymkode: fd664...87a Kjempegod argumentasjon, du..... Klarer du virkelig ikke sette deg inn i den situasjonen at noen barn faktisk liker å være hos far, og at de synes det er kjekt å være der, og ville blitt både skuffet og lei seg om de ble nektet å dra? deg deg deg deg deg deg deg Anonymkode: aee2e...26c
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #15 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kjempegod argumentasjon, du..... Klarer du virkelig ikke sette deg inn i den situasjonen at noen barn faktisk liker å være hos far, og at de synes det er kjekt å være der, og ville blitt både skuffet og lei seg om de ble nektet å dra? deg deg deg deg deg deg deg Anonymkode: aee2e...26c Du tenker mer på deg og dine behov, sikkert like meg meg meg som den faren som lagde tråd og klagde over st barna alltid hadde korps når det var HANS HELG! stakkars barn som må tvinges å kjøres rundt fordi DU syns det er helt ålreit å ha litt lett feber, bra for deg Anonymkode: fd664...87a
Brunello Skrevet 15. desember 2023 #16 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): "Blitt tvunget"? Ikke alle barna "blir tvunget" til å pendle mellom foreldre - noen VIL faktisk til far også.. Anonymkode: aee2e...26c Det gjelder ikke generelt, men i sykdomstilfeller. Og det gjelder begge veier. 1
Brunello Skrevet 15. desember 2023 #17 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det innlegget du siterte spesifiserte eksplisitt at ungene IKKE drev og spydde og var skikkelig syk, men sa klart "bare litt feber" eller "hjemme pga 48-timersregelen når man var FERDIG MED å spy".. ER du så korka? Anonymkode: aee2e...26c Gjelder uansett. Er barnet sykt, bør det få fred. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå