Gå til innhold

Hva er din boliglånsrente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er din boliglånsrente nå? Effektiv that is. 

Anonymkode: caecb...077

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4.03%

Anonymkode: 38a28...0c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er din boliglånsrente nå? Effektiv that is. 

Anonymkode: caecb...077

Spørsmålet ditt bør vel være hva den nominelle er og ikke den effektive da den er avhengig av størrelsen på lånet og man kan derfor ikke sammenligne.

Anonymkode: 501fe...308

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Flytende, rammelån, nominell 5.29 % etter forhandling (konkurrerende tilbud fikk det ned). Effektiv rente et sted mellom 5.42 og 5.43 avhengig av hvordan jeg bruker kreditten.

Anonymkode: 317be...f39

Skrevet

2,5 nominell, ca 2,7 effektiv. Dette så jeg komme, så bandt renta i mars 2022

Anonymkode: f3820...932

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Effektiv 5.19%
Nominell 5.35% 

Førstegangskjøper, så hadde ingen mulighet til å binde :( 

Dessverre er det slik at det er oss som skal ut på boligmarkedet, som allerede har minst, det er oss all denne rentehevinga rammer hardest.

Er som om NB vil straffe alle unge, som er i starten av voksenlivet. Blodig urettferdig er det.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

5,96% (Nordea) 

Anonymkode: 691e5...ed6

Skrevet

5.19% nominell og 5,36% effektiv. Kunne ikke binde renten da den var lav.

Anonymkode: f772b...2c5

Skrevet

1,81. Gjett om jeg er happy for det...

Anonymkode: 92e29...2a8

• Liker 2
Skrevet

Danmark: styringsrente: 3,75 %

Sverige: styringsrente: 4,0 %

Norge: styringsrente: 4,5 %

Skrevet
Blueberrymuffin skrev (17 minutter siden):

Effektiv 5.19%
Nominell 5.35% 

Førstegangskjøper, så hadde ingen mulighet til å binde :( 

Dessverre er det slik at det er oss som skal ut på boligmarkedet, som allerede har minst, det er oss all denne rentehevinga rammer hardest.

Er som om NB vil straffe alle unge, som er i starten av voksenlivet. Blodig urettferdig er det.

Det er nok omvendt. Effektiv 5,35 og nominell 5,19

• Liker 1
Skrevet

Svarene på KG samsvarer ikke med virkelighetenni det hele tatt. De færreste velger å binde renta, selv når den var lav for par år siden. 

Men i følge svarene her så har godt over halvparten en renge lavere enn styringsrenta... bare bullshit

Anonymkode: 19097...71e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Svarene på KG samsvarer ikke med virkelighetenni det hele tatt. De færreste velger å binde renta, selv når den var lav for par år siden. 

Men i følge svarene her så har godt over halvparten en renge lavere enn styringsrenta... bare bullshit

Ja sånn er det alltid her inne. Ingen snur ungene i bilstol før de er konfirmert, alle har digre bufferkontoer og folk binder renta på 1% 😂 Gi meg styrke. 

Anonymkode: 23104...402

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

4.99/5.1

Anonymkode: 5aa14...f6f

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja sånn er det alltid her inne. Ingen snur ungene i bilstol før de er konfirmert, alle har digre bufferkontoer og folk binder renta på 1% 😂 Gi meg styrke. 

Æ trur mange her er entennlysløgnere eller har en eller annen diagnose...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En annen mulighet er at de som har vært heldige/smarte og bandt renta på best mulig tidspunkt velger å svare i disse trådene, mens de som har vært uheldige/mindre smart i mindre grad velger å svare.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En annen mulighet er at de som har vært heldige/smarte og bandt renta på best mulig tidspunkt velger å svare i disse trådene, mens de som har vært uheldige/mindre smart i mindre grad velger å svare.

Tvilsomt...

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jepp, jeg jugde, den er på 1,89, ikke 1,81...

Jeg synes ikke det er så rart at mange bant renta, det var jo en ganske innlysende ting å gjøre... De som ikke gjorde det er de som hadde for høy lånegrad, de som har tatt opp lån i ettertid eller de som er litt enkelt skrudd sammen.

Skjermbilde2023-12-15kl_15_12_45.thumb.png.6eafaef36f023406084a4bef21da2fdf.png

Anonymkode: 92e29...2a8

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...