Gå til innhold

Venner som ber meg stresse ned noen ikke hjelper meg.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg står midt oppi en heftig prosess der jeg holder på å tømme min fars dødsbo.

Ingen andre i familien har mulighet til å hjelpe meg, så jeg holder på å jobbe meg ihjel.

Jeg har hatt to kompiser på besøk den siste uken og begge to sier at de blir så stresset av meg og at jeg må slappe av, men da spør jeg om de kan hjelpe meg slik at jeg slipper å stresse og kan slappe mer av, men da får jeg ikke noe svar.

De sitter på baken til de går og lar meg stå igjen med alt som skal gjøres.

Er dette venner å ha?

Anonymkode: f0e73...e9a

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du må spørre om de er venner verdt å ha, så vet du nok svaret allerede. 

Kondolerer 🖤 dette må være vanskelig for deg. Det er lov å være stressa.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ingen andre i familien har mulighet til å hjelpe meg, så jeg holder på å jobbe meg ihjel.

Jeg har hatt to kompiser på besøk den siste uken og begge to sier at de blir så stresset av meg og at jeg må slappe av, men da spør jeg om de kan hjelpe meg slik at jeg slipper å stresse og kan slappe mer av, men da får jeg ikke noe svar.

Er dette venner å ha?

Kondolerer ❤️

Spør du de bare om de kan hjelpe til - og hva svarer de deg?
Eller gir du direkte oppgaver som de ignorerer? 

Det kan godt hende de ønsker å hjelpe deg, men ikke vet hva de skal gjøre. Har du prøvd å "gi" direkte oppgaver som: Kan du hjelpe meg å bære disse tre eskene i bilen her? Kan du pakke ned bestikket her i den eska her? 

Anonymkode: 6e4ef...8d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du Microsoft mail? Dette er for å redusere stresset ditt.

Sett opp i kalenderen din noen bokser der du jobber med å rydde ut dødsbo Ta for deg et rom om gangen. Feks i dag er det bare hans bod 3 timer på kvelden. så setter du OGSÅ inn 1 time middag i forkant. 1 time gå tur etter middag. 3 timer rydding dødsbo. 1 time rolig rydde hjemme med rolig musikk.avslapning klokka 21 med meditasjon og dusje 21 45... Legge deg 22. bare gjør det nå. 

Så spør du de gutta. hei har dere 1 time ledig på lørdag formiddag dere dere kjører bort noen bokser til meg på dynga?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her 

Jeg har tidspress for å tømme leiligheten da den skal selges, derfor stresset 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om man har venner som ber en stresse ned etter en forelders dødsfall, der man i tillegg må tømme ut den avgåttes bolig, så sier det seg vel litt selv hvor bra venner dette er. Sånn sier man bare ikke til noen som nylig har mistet nær familie. 

Anonymkode: f15f8...f24

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være litt hvordan man stresser venner er ute etter å påpeke. Det ER vanskelig å hjelpe til uten konkrete oppgaver og det er lett å føle at man er i veien. Tips er å prioritere oppgaver så venner kan gis konkrete ting som å kjøre poser/esker på fyllinga.    Vaske dette rommet.   Er du typen til å virre fra rom til rom og ikke ha klar plan og aldri ser ut til å se prosessen så bør du gå i deg selv.  Da KAN det være på sin plass å si noe. 

Jeg har riktignok nok ikke sortert dødsbo, men jeg har hatt tøffe deadliner alene på å rydde hus/leilighet for fotografering og visning før fotografering av hus før salg og flytt og har jobbet 24 timer i strekk for å rekke å gjøre klart 150 m2 så jeg forstår stresset og du har min sympati.

Anonymkode: 0953a...251

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er dette venner å ha?

Nei de er ikke dine venner. Beklager og kondolerer. Jeg fikk også se hvem som var mine venner ved dødsfall i nær familie 

Anonymkode: d0191...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.12.2023 den 14.31):

Ts her 

Jeg har tidspress for å tømme leiligheten da den skal selges, derfor stresset 

Men gjør det noe om leiligheten blir lagt ut for salg en måned eller to senere?

Ting må gjerne ikke skje på øyeblikket, og så tett opp mot jul.

Kan godt være dine venner ser at du ville hatt godt av å bruke mer tid på denne prosessen, eller bearbeide litt sorg først? Og oppriktig mener det godt når de ber deg roe ned litt?

Noen kaster seg manisk inn i oppgaver som må gjøres, og holder følelsene på avstand.

Anonymkode: 51d67...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men gjør det noe om leiligheten blir lagt ut for salg en måned eller to senere?

Ting må gjerne ikke skje på øyeblikket, og så tett opp mot jul.

Kan godt være dine venner ser at du ville hatt godt av å bruke mer tid på denne prosessen, eller bearbeide litt sorg først? Og oppriktig mener det godt når de ber deg roe ned litt?

Noen kaster seg manisk inn i oppgaver som må gjøres, og holder følelsene på avstand.

Anonymkode: 51d67...85c

Jeg bor ikke i landsdelen som leiligheten ligger i, og jeg har ikke økonomi til å betale på to boliger

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg bor ikke i landsdelen som leiligheten ligger i, og jeg har ikke økonomi til å betale på to boliger

Ts

Så vennene dine skulle blitt med til den andre landsdelen for å hjelpe til uten klare oppgaver…. DET er nesten som å tro på julenissen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så vennene dine skulle blitt med til den andre landsdelen for å hjelpe til uten klare oppgaver…. DET er nesten som å tro på julenissen.

Du misforstår. Jeg bor i en annen landsdel enn der hvor huset til min far er og der hvor mine barndomsvenner bor.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...