Gjest toon Skrevet 7. november 2002 #1 Del Skrevet 7. november 2002 Jeg syns det passer så bra å bli gravid nå.. Med tanke på meg, utdanning, de to barna vi har fra før.. I forhold til deres barnehage og senere skole. Det er liskom like greit å "gjøre seg ferdig nå" (ihvertfall for en god stund) Men min samboer nekter.. Han orker ikke flere.. Jeg kan jo ikke akkurat kreve at han skal gjøre meg gravid.. Jeg har sagt at jeg vil ha flere barn og gifte meg osv, noe som han ikke skal, derfor ba jeg han om å flytte ut slik at jeg kunne på oppleve dette med noen andre.. Var jeg for streng ?? (han kommer ikke til å flytte med det første altså, men han skjønner jo at jeg vil ha barn, og at jeg VIL gifte meg.. Å da skjønner vel han også at jeg faktisk tenker på andre muligheter, enn med han) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prince Skrevet 7. november 2002 #2 Del Skrevet 7. november 2002 Gifting er en ting det er noe som kommer av seg selv er man glad nok i hverandre. Men min mening er at du bør respektere at han ikke vil ha flere barn. Det er ikke rett at du skal presse ham til å få flere,vet ikke hva hans grunn til å ikke ville ha flere er.Men jeg har to selv og kunne ikke tenkt meg flere (man skal jo ta seg av dem og sikre dem en god fremtid +samtidig ha et liv selv ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian (71) Skrevet 7. november 2002 #3 Del Skrevet 7. november 2002 Jeg kan jo ikke akkurat kreve at han skal gjøre meg gravid.. Jeg har sagt at jeg vil ha flere barn og gifte meg osv, noe som han ikke skal, derfor ba jeg han om å flytte ut slik at jeg kunne på oppleve dette med noen andre.. Var jeg for streng ?? (han kommer ikke til å flytte med det første altså, men han skjønner jo at jeg vil ha barn, og at jeg VIL gifte meg.. Å da skjønner vel han også at jeg faktisk tenker på andre muligheter, enn med han) Jeg har et forslag her..... hva med at du flytter ut.... lar han bli boende igjen med sine barn i hjemmet deres? Da kan jo du finne deg en annen mann som du kan gifte deg å får barn nummer 3 i sammen med? Tipper egoisten i deg ikke syns det var noe godt forslag for det er jo kun deg og dine ønsker som betyr noe og skal tilfredsstilles her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2002 #4 Del Skrevet 7. november 2002 Helt enig med deg Kristian.Skjønner ikke at du ba samboeren din om å flytte ut engang.Det var det dummeste jeg noen gang har hørt.Hva med å snakke sammen,spørre han hvorfor han ikke vil ha flere barn,han har sikkert en god grunn til det.Du er jo ikke alene om det,så dere må være enige faktisk.Og hvis ikke du respekterer han så kan du bare flytte ut og la han være i fred med barna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest toon Skrevet 7. november 2002 #5 Del Skrevet 7. november 2002 Tusen takk for svar ! Det var noen sinte svar, og det respekterer jeg Han vil ikke ha flere barn fordi han ikke VIL. Det er enste forklaringen. Bare fordi..... Fordi att.. Det er jeg som tar meg av barna - ikke han. Det er vel sikkert derfor jeg vil ha ett til - og han ikke vil ha noen fler. HAN verken vil eller kan ha barna alene ! Han ser barna knapt 1 t på hverdagene , og det er mer enn nok til han. De fleste spør seg hva JEG gjør sammen med han i det hele tatt.. Svaret mitt er at vi har to barn sammen, og må "prøve" for deres skyld.. Jeg vil gjerne ha ett til nå, så jeg "slipper" å få barn med en annen senere.. Vil gjerne at alle har samme far. Å situasjonen vår er en helt annen idag, enn hva den var da vi fikk våre to første. Nå har vi god økonomi, og det er rette tidspunkt. JA JEG ER EGOISTISK kanskje, ettersom det kun dreier seg om hva jeg vil.. Men det dreier også om hva som er best for familien vår. Det er bare det at han ikke ser at tidspunktet nå er det rette.. Det er jo ikke slik at barnet kommer imorgen, og det er ikke sikkert jeg får flere barn.. (hvem vet ? Det tok oss 4 år, før jeg endelig ble gravid med den første) Så jeg skal bare respektere at han ikke vil ha fler akkurat nå , og leve med det ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2002 #6 Del Skrevet 7. november 2002 Egoistisk spør du meg!Ja du skal respektere at han ikke vil ha flere barn.Særlig når du klager på at han ikke ser barna mer enn en time daglig.Hvorfor vil du ha flere barn med han da?"Det er jeg som tar meg av barna"sier du??Så du mener at han ikke gjør en dritt?Du vil ha barn nå sånn at du slipper å ha et barn med noen andre,hvor dum kan man være egentlig?Du vil prøve pga barna,det er jo mye verre enn å gå ifra hverandre hvis det ikke funkere mellom dere?Tror du skal begynne å bruke huet ditt jeg...og tenke fornuftig. Anyway lykke til,og husk at du ikke skal mase på ham Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian (71) Skrevet 7. november 2002 #7 Del Skrevet 7. november 2002 JA JEG ER EGOISTISK kanskje, ettersom det kun dreier seg om hva jeg vil.. Men det dreier også om hva som er best for familien vår. Regnet med at det ville komme svar om at han ikke gjør ditt og han gjør ikke datt ja....... Hvordan i all verden kan du påstå at det er til det beste for familien å få et barn til dersom pappa fra før ikke er i stand til å ta seg av de 2 barna som allerede er født? Hvis det kun er en av foreldrene som tar seg av og bryr seg om dem, fortjener ungene all din oppmerksomhet... ikke enda en unge som de må dele deg med. Argumentet ditt med at du vil at barna skal ha samme far holder ikke i et tilfelle der faren ikke er tilstede eller ønsker barnet. Og hvordan i all verdens navn og rike kan du si at du VIL gifte deg med denne mannen når du samtidig sier at "De fleste spør seg hva JEG gjør sammen med han i det hele tatt...." Det er flott at du vil kjempe for å holde familien sammen, men ting ordner seg ikke og forholdet blir ikke bedre fordi om dere får en ring på fingeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest toon Skrevet 7. november 2002 #8 Del Skrevet 7. november 2002 Og hvordan i all verdens navn og rike kan du si at du VIL gifte deg med denne mannen når du samtidig sier at "De fleste spør seg hva JEG gjør sammen med han i det hele tatt...." Det er flott at du vil kjempe for å holde familien sammen, men ting ordner seg ikke og forholdet blir ikke bedre fordi om dere får en ring på fingeren. Du har så altfor rett, men det er lov å håpe... Skal ta meg selv skikkelig i nakken å skjerpe meg ! Skal IKKE snakke mer om verken barn eller giftemål.. (må bare presisere at det ikke var snakk om å gifte seg NÅ, men en gang i fremtiden) Jeg må vel (desverre) bare innse at vi ikke er rette for hverandre da.. Men men.. Tiden får vise.. Takker for respons.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 8. november 2002 #9 Del Skrevet 8. november 2002 *lukker igjen den måpende munnen* Dette handlet veldig mye om hva du vil og du syns og hva du mener at han skal synes, for ikke snakke om hva han ikke burde synes og hva han skal orke etc. Du er nok ikke rette for han og kanskje ikke han for deg - men hva med barna? Har du en mann for å avle barn - kun? Du vil ha tre barn. Du synes det passer. Og du har bestemt at det passer deg at barna skal ha samme far. Og du synes at det passer bra nå. Unnskyld meg hvis jeg har oppfattet dette feil. Men altså, ideelt bør barn selvsagt bo med mor og far som er glad i hverandre. Noen ganger skjer ikke dette, og samlivsbrudd gjør at - hva var det det sto i avisen her forleden, at 40 % bor med aleneforelder eller noe sånn - spiller ingen rolle - uansett, det er mange. Og av mange årsaker. Og i mange tilfeller er det helt utmerket - misforstå meg rett. Men å planlegge det? Vet du hva, dette burde handle mer om barna dine. Hva har du sagt til dem? Pappa ville ikke gi dere en søster eller bror til, og det vil mamma, så derfor må pappa flytte? "Joda, mamma og pappa elsker selvsagt hverandre for det - derfor valgte vi også å sette dere til verden, men mamma vil noe annet nå". Ja, nå er jeg kanskje stygg, og det er kanskje mye jeg ikke vet her, men ut fra det du skriver så stiller jeg meg undrende til grunnlaget dere har flyttet sammen på, grunnlaget dere har satt barn til verden på, og grunnlaget du "har bedt ham flytte" på. Hva er det du egentlig lurer på? Om du ikke skulle bedt ham flytte? Jeg synes det var repsektløst av deg å be ham flytte fordi han ikke ville ha flere barn med deg. Og hvis dere sliter med forskjellige mål i livet, er det kanskje greit å rede ut før man får flere barn fordi "du synes det passer". Barn skal ha en trygg oppvekst, og er dere glad i hverandre, burde dere få forholdet deres til å funke på helt andre premisser enn antall barn Tell de flotte barna du har, tell den flotte mannen du har, og ikke strb etter mer hele tiden. Vær glad for det du har, og vær et menneske som viser andre respekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viwi Skrevet 9. november 2002 #10 Del Skrevet 9. november 2002 Han vil ikke ha flere barn fordi han ikke VIL. Det er enste forklaringen. Bare fordi..... Fordi att.. Det er jeg som tar meg av barna - ikke han. Det er vel sikkert derfor jeg vil ha ett til - og han ikke vil ha noen fler. Herlighet. HAn vil ikke- er det så fryktelig galt da? Du må jo respektere hans meninger også. Det er jo ikke bare deg dette gjelder. OG det virker utrolig barnslig å skulle presse fram din vilje i en sånn sak. De fleste spør seg hva JEG gjør sammen med han i det hele tatt.. Svaret mitt er at vi har to barn sammen, og må "prøve" for deres skyld.. Jeg vil gjerne ha ett til nå, så jeg "slipper" å få barn med en annen senere..?? Hva gjør han med deg, spør nå jeg??? Har du presset din vilje fram når det gjelder alle ungene??? Er det derfor han ikke er særlig interressert i å tilbringe så mye tid med dem? Desuten det å prøve for barnas skyld er rett og slett teit, umodent og ødeleggende. Barna senser ALLTID om mor og far ikke har dt bra. Et sånnt forhold kan ødelegge barna mer enn om foreldrene bor fra hverandre. JA JEG ER EGOISTISK kanskje, ettersom det kun dreier seg om hva jeg vil.. Men det dreier også om hva som er best for familien vår.?? HVORDAN kan dette være det beste for familien deres? HALLO kom ned på jorda igjen. HAN vil ikke ha flere bar, du vil presse det gjennom= det er liksom det beste?????? :o Det er bare det at han ikke ser at tidspunktet nå er det rette..?? Men for han er det jo ikke rett tidspunkt. Tenkt nå litt jente!!! Så jeg skal bare respektere at han ikke vil ha fler akkurat nå , og leve med det ?? JA det skal du!!! Syns du er UTROLIG egoistisk som virkelig ikke har tenkt å ta hensyn til din manns meninger. Det er jo f..n meg utrolig at han i det hele tatt orker være sammen med deg. For om du presser fram noen sånnt, hva annet presser du fram? Er det du som bestemmer hvordan dere i det hele tatt skal leve???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 9. november 2002 #11 Del Skrevet 9. november 2002 Jeg må si jeg reagerer kraftig på at du skal ha et barn til. Uansett om du så må finne deg en ny mann å få det barnet med så skal du ha et barn til. Hva med å ta deg av de barna du allerede har??? Mye vil ha mer, hørt den før??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Forup Skrevet 10. november 2002 #12 Del Skrevet 10. november 2002 at få børn i et parforhold er noget man skal være enig om, hvis en ikke vil så må man respektere det, og jeg synes det er vigtig at mande også har noget at sku ha sagt på det område mange kvinder siger ikke noget og bliver bare gravide og så sidder mande i saksen, ville ikke byrde mig om det hvis det var mig..... det med at gifte sig hvorfor ???? jeg har været gift før jeg, men bor i dag med samboer på 6 året og venter barn, men vi er ikke gift og vi er ikke mindre lykkelige av den grund, hvis vi skal gifte os ja så skal det jo komme som en helt naturlig ting for os begge, jeg ville ikke presse ham til at løbe kirke gulv fordi det er så romatisk, og desuden kan man jo ikke love nogen evig troskab, og elske til døden skiller mm. man elsker en til man ikke elsker noget mere det kan være evigt og det kan være kort det ved man jo ikke.... tag en snak til med din samboer, viker mere på mig som der ligger mere bag det hele, ellers ville han nok ikke ta så på veje og be pakke kufferten og finde en anden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå