Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistenker at min mann er utro. Vi har barn sammen, der det ene har noen utfordringer (autist). Hadde vi ikke hatt barn så hadde vi nok gått fra hverandre for lenge siden. Det er ingen krangling, heller ingen sex. Og vi snakker knapt sammen. For min egen del kunne vi skilt lag, men pga barna så holder vi sammen. Nå begynner jeg å mistenke at min mann er utro. Kan ikke si at jeg klandrer ham, men det får meg til å tenke om jeg egentlig vil vite og om jeg faktisk bryr meg.

Vet ikke helt hva jeg vil med denne tråden, kanskje bare lufte litt tanker. Noen som har opplevd tilsvarende?

Anonymkode: f3a62...6d1

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg setter spørsmålstegn ved at dere er sammen bare for barnet.

Barnet vil få ett bedre liv, av å ha to foreldre som har det bra. Dere har det ikke bra.

KOMMUNIKASJON er nøkkelen. 

Anonymkode: fa69b...a59

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Spiller det noen rolle? Forholdet høres dødt ut og du burde gå fra han uansett om han er utro eller ikke. Hva signaliserer dere til barna, og hvordan vil det sette rammen for et autistisk barn om hvordan forhold og kjærlighet skal se ut når alt er dødt mellom dere? Dere lærer barna å godta partnere som ikke viser kjærlighet 

Anonymkode: cb9fc...84e

• Nyttig 3
Skrevet

Hvis dere ikke har sex, og knapt snakker sammen, og er sammen fordi dere "må", så tror jeg sannsynligheten er stor for at han er utro, og føler at han ikke er det siden dere kun bor i samme hus og følger opp felles barn. Slik det er nå, så er dere hverken venner eller kjærester.

Anonymkode: 32ee1...02a

• Liker 1
Skrevet

Dette høres veldig vondt ut ❤️

Hvordan ser en vanlig helg ut for dere?

Anonymkode: db4a4...217

Skrevet

Hvis dere ikke har sex og han har lyst til å ha sex så er det jo ikke så rart. Forstår meg ikke på folk som ikke vil ha sex med partner, og samtidig mener partner skal avstå fra sex med andre. Hvilken rett har man til å pålegge andre ufrivillig sølibat på den måten?

Anonymkode: f7994...9ce

Skrevet

Ts her. Takk for svar. Mannen er (tilsynelatende) ikke interessert i sex. Vi gjør det samme som alle andre i helgene; står på ski om vinteren, bader om sommeren, aktiviteter med ungene etc. Vi samarbeider godt og logistikken flyter kjempefint. Men vi snakker ikke ordentlig sammen, kun om praktiske ting. 
Synes ikke det er verdt å gå fra hverandre og la barna gå gjennom samlivsbrudd, med alt det innebærer. 
Eller.. jeg vet ikke.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts her. Takk for svar. Mannen er (tilsynelatende) ikke interessert i sex. Vi gjør det samme som alle andre i helgene; står på ski om vinteren, bader om sommeren, aktiviteter med ungene etc. Vi samarbeider godt og logistikken flyter kjempefint. Men vi snakker ikke ordentlig sammen, kun om praktiske ting. 
Synes ikke det er verdt å gå fra hverandre og la barna gå gjennom samlivsbrudd, med alt det innebærer. 
Eller.. jeg vet ikke.. 

Ja det er verdt å gå gjennom samlivsbrudd. Men du vet det ikke enda. Du ser det etterpå, og tenker: dette skulle jeg gjort før. 

Anonymkode: 79a44...537

• Nyttig 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Eller.. jeg vet ikke.. 

Så du skal lære barna at man ikke fortjener å ha ett godt partnerskap om man har barn sammen. 

Anonymkode: fa69b...a59

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Første steg er jo å ta en ærlig samtale.

Jeg ble med eks pga unge, men jeg ville egentlig skille meg. Han ønsket ikke det så vi levde platonisk i noen år.

Til slutt innså vi at vi ikke var lykkelige.

Nå er vi separert og jeg har truffet en mann som har vekket meg opp igjen på alle nivåer og shit det er digg.

Ungen har det også bedre fordi han ser jeg er lykkelig og mye mer meg selv og avslappet.

Skrevet

Ja, jeg har vært der, (på en måte). 

Min eks mann har ikke vært utro, som jeg mistenkte ihvertfall. Men, jeg hadde ikke brydd meg om han hadde vært det. 

Vi hadde det tilnærmet som der. Vi hadde seperate soverom. Han jobbet om kveldene, og jeg gjorde mitt. På dagtid, ordnet vi alt av det praktiske iforhold til hus og barna, etc. I helgene hadde vi besøk, dro på ski, shopping, resturanter, ferier etc. 

MEN, vi kranglet jo mye, over bare tullete ting. Men, vi lo å hadde det gøy også, altså. Men, vi var ikke kjærester. 

Han ble på en måte en irriterende bror.  

Det er SÅÅÅÅ verdt å dra!, det er så mye bedre for alle! Kan, rett og slett ikke anbefale det nok! haha... 

Tenkte jeg skulle være der i noen år til, til jeg hadde fått firma mitt mer stødig før jeg flyttet ut. Men, jeg klarte det bare ikke! 

Jeg dro for 1,5år siden. Jeg har det så deilig! og det har barna også! 

De, har aldri grått over at vi ikke bor sammen, selvom de innimellom sier at de øsker at vi skal bli kjærester "igjen". (Det, sitter ikke så dypt i de, slik jeg ser det). Gjenerelt har vi det mye bedre alle sammen, selvom eksn plutselig fikk mye mer å gjøre etter at jeg dro, tror jeg han også egentlig har det bedre. 

Anonymkode: e6b6e...147

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...