Gå til innhold

Søsken få en Nintendo Switch konsoll på deling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har flere barn som deler en Nintendo Switch-konsoll? 
Har kjøpt en til jul, men begge barna ønsker seg det. De selv er på ingen måte motivert for å dele, og jeg sitter her og lurer på om å dele er en dum ide. 🤷‍♀️

Erfaringer?

Anonymkode: cf188...fb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine deler (eller, det er hele familiens). Ikke noe problem.

Anonymkode: b2267...83d

• Liker 11
Skrevet

Huff, den krangelen hadde jeg aldri lagt opp til selv.

Da hadde jeg heller gått på bruktmarkedet og kjøpt to, eller lagt til litt penger og nedgradert til to Switch Lite.

Anonymkode: f834f...02f

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mine deler (eller, det er hele familiens). Ikke noe problem.

Godt å høre. :)

Det blir ikke «bråk» dersom en ønsker å bruke den som håndkonsoll og den andre også vil spille? 

Skrevet

Motivert? 
vel er den på deling så er den det. Sett regler eller krev avtale om hvor lenge/ når bytte før de får ta den i bruk og hjelp dem overholde deling til det er innøvd

Anonymkode: cbd19...41b

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Huff, den krangelen hadde jeg aldri lagt opp til selv.

Da hadde jeg heller gått på bruktmarkedet og kjøpt to, eller lagt til litt penger og nedgradert til to Switch Lite.

Aiaiai 😬

Det er dette jeg er redd for. 🫣

Å kjøpe en til er ikke noe problem, det fremstår bare som unødvendig. 🤷‍♀️

• Liker 1
Skrevet

Vi deler, voksne og barn på en konsoll

Anonymkode: dc6d2...4a9

• Liker 4
Skrevet

Motivert? 
vel er den på deling så er den det. Sett regler eller krev avtale om hvor lenge/ når bytte før de får ta den i bruk og hjelp dem overholde deling til det er innøvd

Anonymkode: cbd19...41b

Jeg hadde liksom tenkt at de kunne spille sammen på skjermen eller på TV’en, men vet ikke om de heller kommer til å ville bruke den som håndkonsoll. I så fall blir det bare tull å gi de den sammen.

Skrevet

Ja, mine to deler en, og fikk den til jul ett år. Husk to kontrollere, og noen spill som egner seg å spille sammen. Det har vært helt ukomplisert. De spiller i stua, både alene og sammen. 

Anonymkode: 19c6e...3d7

• Liker 3
Skrevet

Vi deler, voksne og barn på en konsoll

Anonymkode: dc6d2...4a9

Godt å høre 😊

Skrevet

Ja, mine to deler en, og fikk den til jul ett år. Husk to kontrollere, og noen spill som egner seg å spille sammen. Det har vært helt ukomplisert. De spiller i stua, både alene og sammen. 

Hva slags kontrollere er det vi ikke må glemme? Vi har allerede kjøpt eske med to ekstra like kontrollere som er festet på maskinen (for å kunne spille 4 stk) men det er kanskje en annen type kontroller vi bør ha?

Skrevet

Jeg hadde liksom tenkt at de kunne spille sammen på skjermen eller på TV’en, men vet ikke om de heller kommer til å ville bruke den som håndkonsoll. I så fall blir det bare tull å gi de den sammen.

Det er det som er med Switch, den er utrolig kjekk å sette seg i en krok med alene, og heller koble den opp mot tv'en innimellom. Spesielt hvis dere ikke har egen tv-stue. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slik har vi også det. Barna deler. Uaktuelt å kjøpe to konsoller.

Anonymkode: 5d15b...ef0

• Liker 3
Skrevet

Pass på å gi med spill som er laget for å spilles to sammen (f.eks: "it takes two" der man er avhengig av å være to som samarbeider)
Så vil dette antagelig ikke være et stort problem. 

Om det stort sett gis med spill som er lagt opp til å spille alene, eller som er morsommere å spille alene, så blir det jo kjipt, for da må de hele tiden vente på hverandre. 

Anonymkode: 4901c...15b

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva slags kontrollere er det vi ikke må glemme? Vi har allerede kjøpt eske med to ekstra like kontrollere som er festet på maskinen (for å kunne spille 4 stk) men det er kanskje en annen type kontroller vi bør ha?

Du trenger ikke andre kontrollere enn de som er med. Og har dere 4, så kan dere spille 4 sammen. Eller to sammen på spill som krever begge kontrollere hos hver spiller.

Anonymkode: 4901c...15b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det blir ikke «bråk» dersom en ønsker å bruke den som håndkonsoll og den andre også vil spille? 

Da bestemmer jeg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det virker som det er mye mer vanlig å få en egen nå, men da jeg vokste opp fikk meg og søsken Nintendo på deling.

Siden den kan brukes som håndholdt kan det være lurt å komme fram til noen retningslinjer på forhånd. Fokus på 2 player spill osv. Da tenker jeg det vil funke fint 😊 Kan bli litt kræsj dersom det er relativt stor forskjell i alder og den ene sannsynligvis vil være veldig mye bedre enn den andre. Da ville jeg heller gitt tilskudd til Nintendo og at de må legge til resten med lommepenger osv.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Selvsagt blir det bråk😂😂😂😂

Anonymkode: 6083a...829

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Joda. Det er en fin mulighet til læring.

Endret av Isambard
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Mine to gutter har en på deling. Problemfritt? Niks. Koselig og fint? Ja! Har de lært mye? Ja ☺️ De planlegger å spille sammen, avtaler å dele (jeg skal spille fortnite med en kompis kl 16, trenger den da!) osv.. Også blir de ikke så vanvittig bortskjemte. 

Anonymkode: 23698...fee

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...