Gå til innhold

Får ikke overført fra Coop Mastercard

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, får ikke til å overføre penger fra Coop Mastercard til konto.

De har akkurat fått nytt design og jeg tror kanskje det har skjedd en bug med overføringer når de fikk dette?

Jeg er ikke skyldig noe og disponibel saldo er full.

Er det flere som opplever dette problemet? 

Jeg får fyllt inn det jeg skal og til riktig konotnummer og beløp.

Det som skjer er at når jeg skal bekrefte så kommer det opp et vindu der det står et fiktivt kontonummer type 1234, prøvde å bekrefte likevel i tilfelle det viser feil men får bare opp en feilmelding.  

Anonymkode: 02c34...07e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spurt Coop support? 

Anonymkode: 5dc22...d57

• Hjerte 1
Skrevet

Hvorfor i alle dager tar du ut kontanter fra kredittkort?

Anonymkode: d14fb...07f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Er det så viktig for deg hvorfor jeg overfører til bankkontoen?

Uansett, jeg prøvde akkurat å bruke kortet til å betale med det på nettbestilling og det gikk igjennom uten et problem, så det må være en bug med overføringen da det tydeligvis ikke er noe feil med kortet mitt.

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Antagelig fordi noen liker betale mer renter. Å få 2% rente på bankkontoen er jo ikke noe imot å betale 22% rente samt gebyrer for overføring må du skjønne

Anonymkode: 29bd9...273

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det så viktig for deg hvorfor jeg overfører til bankkontoen?

Uansett, jeg prøvde akkurat å bruke kortet til å betale med det på nettbestilling og det gikk igjennom uten et problem, så det må være en bug med overføringen da det tydeligvis ikke er noe feil med kortet mitt.

Jeg greier bare ikke å se en eneste god grunn til å ta ut kontanter fra et kredittkort.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Antagelig fordi noen liker betale mer renter. Å få 2% rente på bankkontoen er jo ikke noe imot å betale 22% rente samt gebyrer for overføring må du skjønne

Anonymkode: 29bd9...273

Kanskje du skal sette deg litt inn i hvordan kredittkortet fungerer før du uttaler deg? Coop Mastercard har  gebyr ved overføring, men rentene begynner ikke å løpe ved overføring, det er bare å betale inn ved forfall så er det ikke noe problem. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kanskje du skal sette deg litt inn i hvordan kredittkortet fungerer før du uttaler deg? Coop Mastercard har  gebyr ved overføring, men rentene begynner ikke å løpe ved overføring, det er bare å betale inn ved forfall så er det ikke noe problem. 

35 kr + 1% av beløpet...

Om du overfører f.eks 10  000 til konto og betaler det tilbake etter en måned så tilsvarer det du betaler i gebyr en årsrente på 16,2%. Ikke så voldsomt økonomisk smart å benytte seg av vil jeg si.

• Liker 1
Skrevet

Herregud, hvis noen har behov for å bruke kredittkort til kontant uttak så har jo ingen noenting med det. Folk er i forskjellig situasjon. Slutt å håne det.

Anonymkode: ccd01...e59

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herregud, hvis noen har behov for å bruke kredittkort til kontant uttak så har jo ingen noenting med det. Folk er i forskjellig situasjon. Slutt å håne det.

Anonymkode: ccd01...e59

Når noen faktisk innbiller seg at det å ta ut kontanter fra kredittkort ikke koster noe fordi banken har valgt å lure kundene med å kalle det de tar ekstra et gebyr i stedet for rente så er det vel på sin plass å opplyse litt?

Når man har kredittkort og dårlig råd er det eneste fornuftige å bruke dette til å kjøpe varer, som f.eks mat og så bruke de pengene man har til regninger og slikt som man må ha penger på konto til. 

Når man kjøper varer får man med kredittkort et gratis lån, om man betaler på forfall. Dette gjelder altså ikke om man tar ut penger fra kortet, uansett om banken kaller det gebyr eller rente.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...