Gå til innhold

Hva med 500k for 5-10 års relevant erfaring i bank?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av et annet tema, lurer jeg på om 500 000 kr er litt lav lønn for å jobbe i en bank med 5-10 års erfaring fra banksektoren (som finansrådgiver, kunderådgiver og saksbehandler, med gjennomført sertifisering). Jeg er klar over at statistikk viser langt høyere lønninger, men jeg kjenner også mange med 20-30 års erfaring som tjener mindre enn dette.

Anonymkode: 1488c...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er lavt. Jeg tjener 503 000 kr i grunnlønn med 5-10 års erfaring i helsevesenet, tillegg kommer oppå der igjen. 

Anonymkode: a6fc0...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme erfaring som deg, men autorisasjon som finansiell rådgiver + forsikring osv. Har 717.000,-  (lønnstrinn 63) Kvinne, 34 år, Oslo. 

Anonymkode: ac28b...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Inspirert av et annet tema, lurer jeg på om 500 000 kr er litt lav lønn for å jobbe i en bank med 5-10 års erfaring fra banksektoren (som finansrådgiver, kunderådgiver og saksbehandler, med gjennomført sertifisering). Jeg er klar over at statistikk viser langt høyere lønninger, men jeg kjenner også mange med 20-30 års erfaring som tjener mindre enn dette.

Anonymkode: 1488c...7b6

Dersom det er den jobben du får, så må du jo ta den. For de «mange» du kjenner som har valgt å jobbe i bank der de tjener under 500´ har jo selvsagt søkt på og ikke fått andre, bedre betalte jobber. Det at det *finnes* godt betalt arbeide og det at noen er villig til å betale deg mer for ditt nivå av kompetanse og anseelse er to vidt ulike ting. Slik det finnes folk som søker på og får godt betalte jobber finnes det også folk som søker og ikke får de samme jobbene, og dermed sitter fast i lavtlønnede jobber. 
Får du ikke napp på de godt betalte jobbene er det på tide å ta en ærlig men ubehagelig runde med fagforening, bekjente, kollegaer etc på hva som gjør at du får avslag. Og - viktigere - hvilke konkrete grep du kan og bør gjøre for å endre det.

Anonymkode: a2ddb...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer vel litt an på. Uten at jeg har for mye greie på dette, men jobber du i en bank langt utti bondeland er det nok en grei lønn. Jobber du midt i oslo i en større kjede er det nok forholdsvis lav lønn. 

Anonymkode: eeb69...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har blitt værende på det lønnsnivået med 5-10 års erfaring ville jeg tenkt det er på tide med litt selvrefleksjon;

1. hvilket nivå presterer og leverer du resultater på? Hvorfor har du ikke gått opp mer i lønn? Hva skal til for å levere over snittet, og bli prioritert i årlige lønnsforhandlinger?

2. er du i en bank med svært dårlige vilkår? Hvordan ligger kolleger an? Bytt evnt arbeidsgiver. 

Anonymkode: 65b5a...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...