Gå til innhold

Innekatt. Hvordan best mulig unngå at huset stinker katt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner at det er umulig å unngå helt at det lukter katt her. Men vil at det skal lukte mest mulig rent og friskt hjemme selv om vi nå har fått oss innekatt. Er så redd for at det første gjester lukter når de kommer inn døra her er kattebæsj eller kattemat. Vil ikke dekke over med alt mulig rart av parfymerte midler heller, da det bare blir kvalmende. Merker det jo selv når jeg er på besøk hos andre at hos noen lukter det mer dyr enn hos andre, og det er ikke godt når det også er lukt av for eksempel luftrenser eller parfymerte skyllemidler i hjemmet også som blandes med lukt av dyr.  

Anonymkode: 1e2a7...3a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha bæsje kassen et sted i huset gjester ikke er...maten pleier jo ikke å lukte..om det bare får våt mat så la katten spise opp.. eller hiv det. Og støvsug etc som vanlig 

Skrevet

Sett kattekassen et sted som er litt skjermet (ikke i stua). Hvis katten synes det er ok, bruk et med tak og filter da det kan hjelpe på lukten.

Fjern urin og avføring hver dag og bytt kattesand relativt ofte. Hold kassen ren, men ikke så ren at den lukter rengjøringsmiddel og parfyme (det kan gjøre at katten ikke vil gå der).

Anonymkode: 5e761...7f9

Skrevet

Skjønner ikke at det skal lukte katt. Katter lukter ikke på samme måte som f.eks hunder gjør. Rengjør kassa daglig, få kattebæsjen ut av huset (jeg bruker hundebæsjposer), og vask matskåla ca annenhver dag. Utover det er det jevnlig renhold i huset, som vanlig. 

• Liker 2
Skrevet

God hygiene.

Innebygd kattedo som rengjøres hyppig, minst daglig. Bruk god og ikke minst nok kvalitetssand/strø som feks EverClean uten tilsatt lukt. Det er virkelig undervurdert hvor mye sand/strø betyr for lukt. Hos meg er nevnte sand den eneste som funker men andre har andre erfaringer så prøv deg frem. Kattedoen her har kullfilter som byttes regelmessig, jeg vasker også selve doen ved behov samt har matte foran doen som samler opp sand.

Matskålene vaskes daglig eller etter hvert måltid avhengig av hva som fôres. 
Jeg oppbevarer alt av mat i lufttette bokser både pga hygiene og lukt.

Støvsug og vask der katten sover, det samler seg gjerne opp pels og dermed lukt på stedene katten min sover om han får lage seg bol der. Folk tror at katter ikke lukter men det blir virkelig lukt over tid selv av renslige katter om man lar det samle seg opp hår.

Anonymkode: 8d839...3a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...