Gå til innhold

Svigerfar som ikke vasker hendene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare lufte dette litt. I går hadde vi besøk av svigerforeldre mine. Etter middag ba svigerfar om å låne toalettet for han ble dårlig i magen. Han blir en stund på do og kommer ut uten å vaske hender. Kjente jeg ble uvel, og etter besøket følte jeg behov for å vaske.

Dette er da fryktelig ekkelt. Burde jeg be min mann nevne det for sin far? Frister lite å gå i middagsbesøk til de framover.

Anonymkode: a43c5...fc0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Du bør ikke nevne det og prøve å oppdra en voksen mann. 

Min far er lik. Og ja, det er ekkelt. Men sånn er det nå bare. Han er en voksen mann, og velger selv om han ønsker å vaske hendene eller ei. 

Anonymkode: e214d...a3e

• Liker 3
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Jeg hadde nevnt det. Det er jo disgusting. 

Skrevet

Kjenner mange som er sånn. 

Anonymkode: 8e400...e06

• Liker 1
Skrevet

😭 

Anonymkode: 164e6...6ac

• Liker 1
Skrevet

Du burde ta det opp, nestegang han er på besøk ville jeg informert tydelig at her i huset har vi klare regler på at hendene skal vaskes med varmt vann og såpe etter toalettbesøk.

Skrevet

Jeg sier at de får gå tilbake på badet og vaske dritten av hendene sine

Anonymkode: caddf...4b7

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde sagt:

"Jeg har kjøpt en ny deilig såpe på badet, du prøvde kanskje den svigerfar? Skal være sånn som ikke tørker ut hendene". Og sett på responsen....

Anonymkode: f0234...cd4

• Nyttig 3
Skrevet

Han bør i hvert fall få tilbakemelding, enten fra deg eller fra din mann. Håper det ordner seg.

Anonymkode: 907a9...b17

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Må bare lufte dette litt. I går hadde vi besøk av svigerforeldre mine. Etter middag ba svigerfar om å låne toalettet for han ble dårlig i magen. Han blir en stund på do og kommer ut uten å vaske hender. Kjente jeg ble uvel, og etter besøket følte jeg behov for å vaske.

Dette er da fryktelig ekkelt. Burde jeg be min mann nevne det for sin far? Frister lite å gå i middagsbesøk til de framover.

Ja, gjør det, be mannen din si fra. Æsj, man kan bli skikkelig syk av dårlig hygiene. Dersom dere skal dit på middag får dere eventuelt bestille takeaway😂😂😂

Endret av Rødstrupa
  • Liker 4
Skrevet

Dette hadde jeg ikke nevnt, man oppdrar ikke en voksen mann. Du treffer  på folk som ikke vasker hendene på daglig basis, på jobb, på bussen, i butikken, på restauranter og blant venner, du bare vet ikke om det og lever greit med det. Du tenker jo ikke over alt og alle du tar på hver dag som er fulle av bakterier, så svigerfaren din alene utgjør tross alt svært liten forskjell i det store og det hele. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg sier at de får gå tilbake på badet og vaske dritten av hendene sine

Anonymkode: caddf...4b7

😂😂😂Da er du en tøffing!

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg hadde sagt:

"Jeg har kjøpt en ny deilig såpe på badet, du prøvde kanskje den svigerfar? Skal være sånn som ikke tørker ut hendene". Og sett på responsen....

Dette er da langt pinligere enn å si det rett fram.

Anonymkode: fadc2...cfd

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nei. Du bør ikke nevne det og prøve å oppdra en voksen mann. 

Min far er lik. Og ja, det er ekkelt. Men sånn er det nå bare. Han er en voksen mann, og velger selv om han ønsker å vaske hendene eller ei. 

Nei, kutt ut a! Sånn kan man faktisk ikke la gå upåaktet hen! Når man har gjester og det skal trakteres så kan man sette standarden på dette med håndhygiene. Det skal tas i kakespade, salatbestikk mm. som andre skal ta i etter vedkommende. Trodde i hvertfall at håndhygienen var blitt vesentlig bedre etter corona?????

Endret av Rødstrupa
  • Liker 6
Skrevet

Jeg fatter ikke at noen klarer å legge merke til om besøket vasker hendene etter toalettbesøk eller ikke. Sitter dere i stua og ignorerer de andre gjestene mens dere lytter etter om krana på badet blir skrudd på? Sjekker dere om det er vått i vasken etter at den som har vært på do er ferdig? Snuser etter lukten av såpe? Nysgjerrig!

• Liker 3
Skrevet
Nysådd skrev (Akkurat nå):

Jeg fatter ikke at noen klarer å legge merke til om besøket vasker hendene etter toalettbesøk eller ikke. Sitter dere i stua og ignorerer de andre gjestene mens dere lytter etter om krana på badet blir skrudd på? Sjekker dere om det er vått i vasken etter at den som har vært på do er ferdig? Snuser etter lukten av såpe? Nysgjerrig!

Tja, står man rett utenfor døren, hører det spyles ned, og så kommer personen rett ut, uten at man på noe tidspunkt har hørt vasken, så skjønne rman det jo ganske lett...

Hos mine foreldre er doen rett ved døren til spisestuen, så der hører alle hva som foregår - og hva som IKKE foregår. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Han blir en stund på do og kommer ut uten å vaske hender.

Hvordan vet du at han ikke har vasket hendene, står du utenfor døra og lytter?

Skrevet

Nå må vi jo huske på at dette for alt vi vet var en engangshendelse. For alt vi vet pleier svigerfar alltid å vaske hendene, men av en eller annen grunn ble det glemt nå eller han ble distrahert av noe da han skulle vaske seg. Og hvordan vet TS at svigerfar ikke vasket hendene egentlig? Gikk hun inn og kjente at håndkleet var tørt og såpen ubrukt (da var det i så fall ingen andre som hadde har vasket hendene den kvelden heller) eller annonserte han det selv da han kom ut av badet? Ja, det var ekkelt, men man trenger ikke lage oppstyr for noe som kanskje skjedde bare én gang. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan vet du at han ikke har vasket hendene, står du utenfor døra og lytter?

Man trenger ikke aktivt gå inn for å lytte for å høre hva som skjer på badet, om badet er rett ved et oppholdsrom.. De fleste bad har en sprekk under døren, i henhold til forskriftene, og det er altså veldig veldig lett for at man hører, enten man vil eller ei. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg hadde sagt:

Jeg likte denne ideen. 

Men hadde kanskje heller sakt: "Vi er så uenige om lukten på den nye såpen på badet, hva synes du? Kan du ikke avgjøre diskusjonen 😀"

Voksne folk (og barn) som ikke vasker hende er utrolig ekkelt og ikke minst smittespredende.

Anonymkode: 876e1...3df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...