Gå til innhold

Noen andre som er lei av rampenissespam på SoMe?🫣

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å mute mange venninner som har tatt helt av med rampenissen til jula er over🤣

Anonymkode: 0f8ae...b76

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er hyggelig, liker å se at mine venner koser seg i førjulstiden :) 

Anonymkode: 90f9e...420

• Liker 2
Skrevet

Ja, stygg og kjedelig!

• Liker 2
Skrevet

Fortell oss heller hvorfor du bruker begrepet "sosiale medier" om noe som er det stikk motsatte av sosialt.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes også det er koselig. Bare hyggelig når noen gjør noe kjekt som familie og finner på litt lått og løye for barna. Synes denne tradisjonen er gøy selv. Rart å irritere seg over slike bagateller 

Anonymkode: 703e0...4d6

• Liker 1
Skrevet

Er så ferdig og lei av rampenissen.

Jeg lurer på hva som har skjedd når voksne mennesker vil seg selv så vondt, og samtidig spammer både face og snap og alle story muligheter, med den nissen som driter magesjau i vasken eller griser og søler med ett eller anna. Eeeeelller at den har gjort noe koselig eller rart..! Grøss. Merkelig.

Og sende det til meg som de vet haaater den dumme dukka. «Se hva rampenissen har gjort da!»

men det har tydeligvis blitt en flinkis poppis insta mom greie, sånn se hvor god mamma jeg er som gjør dette for barnet mitt (som er for stor til å ikke skjønne at d bare er mamma som gjør dette..) og hvor kontroll jeg har på jul og advent.

barna sitter på skolen og forteller hverandre hva den dumme fittenissen har rampa til med i natt.. og de får gaver og godteri og de mest utrolige historiene. Så da krever ungene mer og blir aldri fornøyd, for mari sin rampenisse hadde gitt ho barbidukke.. eller bakt pepperkaker med rosa glitter sjokolade på… så d blir en konkuranse, som mammaene egentlig styrer. «Jeeeeeg er den beeeeste mammaen!!!»

gi meg snap og story med 24 måter den rampenissen dør på. Det hadde jeg kosa meg med!

Anonymkode: 24335...9d5

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Selvfølgelig kan en kutte ut venner, eller en kan velge å ta pause fra SoMe.

Anonymkode: a2c31...ea0

Gjest Jakterpåidioter
Skrevet

Her har jeg tydeligvis gått glipp av noe 🤔 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg syns det er hyggelig, liker å se at mine venner koser seg i førjulstiden :) 

Anonymkode: 90f9e...420

Enig. :) 

Jeg lurer litt på hva TS selv legger ut som hun mener er så mye mer interessant enn rampenisse? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg lurer på hva som har skjedd når voksne mennesker vil seg selv så vondt, og samtidig spammer både face og snap og alle story muligheter, med den nissen som driter magesjau i vasken eller griser og søler med ett eller anna. Eeeeelller at den har gjort noe koselig eller rart..! Grøss. Merkelig.

Og sende det til meg som de vet haaater den dumme dukka. «Se hva rampenissen har gjort da!»

men det har tydeligvis blitt en flinkis poppis insta mom greie, sånn se hvor god mamma jeg er som gjør dette for barnet mitt (som er for stor til å ikke skjønne at d bare er mamma som gjør dette..) og hvor kontroll jeg har på jul og advent.

barna sitter på skolen og forteller hverandre hva den dumme fittenissen har rampa til med i natt.. og de får gaver og godteri og de mest utrolige historiene. Så da krever ungene mer og blir aldri fornøyd, for mari sin rampenisse hadde gitt ho barbidukke.. eller bakt pepperkaker med rosa glitter sjokolade på… så d blir en konkuranse, som mammaene egentlig styrer. «Jeeeeeg er den beeeeste mammaen!!!»

gi meg snap og story med 24 måter den rampenissen dør på. Det hadde jeg kosa meg med!

Oi oi oi så bitter da

Anonymkode: 703e0...4d6

• Liker 2
Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet

Lei,  blir litt sterkt, men jeg forstår ikke hva det er og har ikk satt meg inn. Det er nok juleting etter mitt syn fra før.

så har jeg kun meg selv da..

Gjest Jakterpåidioter
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ingenting er verre enn voksne folk som tar seg selv lite høytidelige 🙄 De burde vært tvangsinnlagt og fratatt barna. 

Gjest Jentamedtekopp
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vi har rampenisse uten å dele i SoMe. Det går ann det også. Vi har det fordi jeg synes det er gøy. 

Skrevet
A-hunter skrev (15 minutter siden):

Fortell oss heller hvorfor du bruker begrepet "sosiale medier" om noe som er det stikk motsatte av sosialt.

Døper mediene herved om til «De usosiale medier». 
Forkortelsen blir som følger; UsoMe.

Anonymkode: 0232d...d09

Skrevet

Har ikke sett en eneste rampenisse på noen av mine kanaler jeg.😄

Skrevet

Jeg scroller bare forbi jeg, men får jo med meg litt likevel. Jeg skjønner ikke helt poenget med å legge ut bilder av at rampenissen bæsjer i vasken eller  har rota på kjøkkenet. Men for all del, folk legger ut mye rart ellers i året også. 

Anonymkode: dd1b5...54a

• Liker 1
Skrevet

Mine hadde også rampenisse da de var yngre, men jeg delte det ikke i sosiale medier. Tenker at rampenissen og påfunnene hans er bare interessant for de som bor i huset, eventuelt besteforeldrene. 

Anonymkode: 63ea6...65e

Skrevet

Dette handler vel litt om hva barna snakker om sammen på skolen også. Rampenissen er en greie for de små. Jeg er selv en som ikke melder meg på typiske trender, men dette syns jeg bare er morsomt. Ooog ikke minst, billig i forhold til pakke kalender. Nei, jeg kastet rett og slett inn håndkleet. 

Anonymkode: 0f556...678

• Liker 1
Skrevet
Arkana skrev (21 minutter siden):

Enig. :) 

Jeg lurer litt på hva TS selv legger ut som hun mener er så mye mer interessant enn rampenisse? 

Føler du deg truffet eller?😏

Anonymkode: 0f8ae...b76

• Liker 2
Skrevet

Det kan sikkert bli enormt mye for de som er foreldre til barn i en viss alder, og som har venner og omgangskrets der alle er omtrent like gamle. For de av oss som faller utenfor akkurat den kategorien er det mer overkommelige mengder. Jeg fatter ikke selv at folk gidder å styre med rampenisse i tillegg til alle de andre forventningene de legger på seg selv i desember, med juleavslutningsmaraton (alle aktiviteter må ha juleavslutning, må vite...), baking med barna, pynting med barna, pakkekalender, lucia, grøtfest, nissefest +++, men akkurat det får være opp til hver enkelt.

De rampenissestrekene jeg får opp synes jeg er helt greit. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...